04.04.2017

(text: Silvia Haupt Kozoňová)

MBPFW byl letos zajímavý prezentací více nových značek, kolaboracemi, nebo speciálními kolekcemi prezentovanými mimo catwalk. Zejména dvě lokální značky toho měly před fashion weekem více než nad hlavu. Jak zvládly přehlídky a speciální prezentace? A o jaké kooperace se jedná?

 

 

Je dobré vidět snahu podporovat lokální módu a mladé start-upy, které přinášejí kolekce i za hranice fashion mol.
 

Mezi jedny z nejvíce vytížených designerů musela patřit značka LAFORMELA, která kromě svojí vlastní kolekce, prezentované přímo v Kotvě, představovala i jejich první kolaboraci. Společně s největším sneakerstore v Praze a v Bratislavě – Footshopem – odprezentovali pod názvem Place for Space kolekci urban outwear outfitů a doplňků. LAFORMELA a Footshop jsou dobrou kombinací, jejich estetika se přirozeně prolíná, a tak se například vesta jakoby dělaná pro vašeho dědečka rybáře ve správném stylingu proměnila na nejvýraznější kus kolekce. Ale byly tu mikiny, trika s roláčkem, kalhoty, pásky i tašky.

 

Je dobré vidět snahu podporovat lokální módu a mladé start-upy, které přinášejí kolekce i za hranice fashion mol. Vychovávat mladou generaci k tomu, že tuzemská móda je součástí kultury a fashion byznysu, je nejenom žádané – je to nutnost pro to, aby se náš fashion byznys mohl o pár let později chlubit nejenom kvalitní designérskou základnou, ale i silným podhoubím zákazníků.

 

 

Miro Sabo & A.LAB

 

Miro Sabo se každou sezonou mění. Jeho tvorba připomíná téměř film „The Curious case of Benjamin Button“ . Téměř ze stáří do mládí – z vážnosti do inovativních pokusů. Tento evidentní posun se nezdá jenom nám. To, že má Miro za poslední rok za sebou velký posun, uznala i porota prestižní soutěže Czech Grand Design. Na webu CGD si totiž právě přečtete o Mirovi jako o nejlepším designérovi za rok 2016. Miro si pro tuto sezonu připravil pro svoje příznivce jinou specialitu. V podobě kadidla, mirhy a zlata – těch nejcennějších pokladů tří králů. Miro tyto poklady vyvíjel několik měsíců. Jedná se o univerzální balzámy nejenom na tvář – poděkuje vám celé tělo. Mirovou novou mantrou je harmonizace celého bytí. Na to jde poměrně chytře a my se těšíme co nového od značky MIRO SABO nebo A.LAB – jeho mladšího alterega – se můžeme těšit.

 

Lokální móda i designéři nabíhají na celosvětový trend, který dává smysl nejen z hlediska PR. Svoji značku se snaží začlenit do celkového lifestylu potenciálních zákazníků. Když si oblíbíte šaty od MIRO SABO, možná si najdete cestu i k jeho krémům . Možná z mladé generace “footshopáků” zase vznikne nova cílovka pro LAFROMELU.

Určitě je to jedna z cest, kam posunout svoji značku. Jsme zvědaví, jestli se jiné brandy nechají inspirovat a na co se můžeme těšit do budoucna.

 

 

FOTO: Alexander Hudák/Footshop 

Facebook icon
Google icon
Pinterest icon

NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

25.04.2017
Za poslední dva roky se toho na povrchu hodně změnilo. Slogan „who made my clothes“ je opravdu jasný a asi už taky...
16.04.2017
Na Slovensku poznajú Barbaru Jagušák ako Babsy a jej tvár vidia denno denne na televíznych obrazovkách. V módnej...
10.04.2017
Jak vznikl LAB 24? Před 4 lety jsem začal dovážet módní značky a dělat pop upy, ale neměl jsem stálý prostor. Shodou...
08.04.2017
Je tomu pár dní zpátky co H&M oznámilo začátek nové značky – ARKET. Fast Fashion značka bude zaměřená na dámskou,...
08.04.2017
Je tomu pár dní zpátky co H&M oznámilo začátek nové značky – ARKET. Fast Fashion značka bude zaměřená na dámskou,...
04.04.2017
Mezi jedny z nejvíce vytížených designerů musela patřit značka LAFORMELA, která kromě svojí vlastní kolekce,...
  •  
  • 1 z 103
  •