04.04.2017

(text: Silvia Haupt Kozoňová)

MBPFW byl letos zajímavý prezentací více nových značek, kolaboracemi, nebo speciálními kolekcemi prezentovanými mimo catwalk. Zejména dvě lokální značky toho měly před fashion weekem více než nad hlavu. Jak zvládly přehlídky a speciální prezentace? A o jaké kooperace se jedná?

 

 

Je dobré vidět snahu podporovat lokální módu a mladé start-upy, které přinášejí kolekce i za hranice fashion mol.
 

Mezi jedny z nejvíce vytížených designerů musela patřit značka LAFORMELA, která kromě svojí vlastní kolekce, prezentované přímo v Kotvě, představovala i jejich první kolaboraci. Společně s největším sneakerstore v Praze a v Bratislavě – Footshopem – odprezentovali pod názvem Place for Space kolekci urban outwear outfitů a doplňků. LAFORMELA a Footshop jsou dobrou kombinací, jejich estetika se přirozeně prolíná, a tak se například vesta jakoby dělaná pro vašeho dědečka rybáře ve správném stylingu proměnila na nejvýraznější kus kolekce. Ale byly tu mikiny, trika s roláčkem, kalhoty, pásky i tašky.

 

Je dobré vidět snahu podporovat lokální módu a mladé start-upy, které přinášejí kolekce i za hranice fashion mol. Vychovávat mladou generaci k tomu, že tuzemská móda je součástí kultury a fashion byznysu, je nejenom žádané – je to nutnost pro to, aby se náš fashion byznys mohl o pár let později chlubit nejenom kvalitní designérskou základnou, ale i silným podhoubím zákazníků.

 

 

Miro Sabo & A.LAB

 

Miro Sabo se každou sezonou mění. Jeho tvorba připomíná téměř film „The Curious case of Benjamin Button“ . Téměř ze stáří do mládí – z vážnosti do inovativních pokusů. Tento evidentní posun se nezdá jenom nám. To, že má Miro za poslední rok za sebou velký posun, uznala i porota prestižní soutěže Czech Grand Design. Na webu CGD si totiž právě přečtete o Mirovi jako o nejlepším designérovi za rok 2016. Miro si pro tuto sezonu připravil pro svoje příznivce jinou specialitu. V podobě kadidla, mirhy a zlata – těch nejcennějších pokladů tří králů. Miro tyto poklady vyvíjel několik měsíců. Jedná se o univerzální balzámy nejenom na tvář – poděkuje vám celé tělo. Mirovou novou mantrou je harmonizace celého bytí. Na to jde poměrně chytře a my se těšíme co nového od značky MIRO SABO nebo A.LAB – jeho mladšího alterega – se můžeme těšit.

 

Lokální móda i designéři nabíhají na celosvětový trend, který dává smysl nejen z hlediska PR. Svoji značku se snaží začlenit do celkového lifestylu potenciálních zákazníků. Když si oblíbíte šaty od MIRO SABO, možná si najdete cestu i k jeho krémům . Možná z mladé generace “footshopáků” zase vznikne nova cílovka pro LAFROMELU.

Určitě je to jedna z cest, kam posunout svoji značku. Jsme zvědaví, jestli se jiné brandy nechají inspirovat a na co se můžeme těšit do budoucna.

 

 

FOTO: Alexander Hudák/Footshop 

Facebook icon
Google icon
Pinterest icon

NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

21.07.2017
O čem to tady mluvíme? O největší prodejní galerii u nás. Deelive design store dříve fungoval jen na internetu, ale v...
21.07.2017
O čem to tady mluvíme? O největší prodejní galerii u nás. Deelive design store dříve fungoval jen na internetu, ale v...
17.07.2017
Cílem značky je vyrábět vysoce kvalitní jedinečné kousky za přijatelnou cenu a zároveň šetřit životní prostředí....
15.07.2017
Fashion Week v Berlíně prožívají všechny typy lidí ve vlastním stylu. Díky fashion show, ale také díky známým fashion...
25.06.2017
Okrem certifikácie, bio materiálov alebo možnosti zrecyklovania jednotlivých komponentov produktu, ostáva zaujímavým...
20.06.2017
Ve Fashion průmyslu jsme se ocitli ve fázi, kdy se ze žáků stávají učitelé. A tak se fresh způsob myšlení a ...
  •  
  • 1 z 106
  •