05.10.2014

Nákupy online jsou sice komfortní a trendy, ale ruku na srdce, vyrovná se něco vůni a atmosféře hezkého obchůdku s progresivním designem nebo lokální nabídkou?  Ve Fashion MAP máme moc rádi místa nejen vizuálně zajímavé, ale hlavně ty, které mají duši a kde se dá kromě nákupu inspirovat, dozvědet nové věci nebo taky popovídat. Dnes jsme pro vás připravili naše tipy na londýnské koncept story a prostory, které se opravdu oplatí vidět. Místa, kde sa design, nová generace a kolekce mísí dokopy a vytváří tak úžasnou synergii nápadů v offline prostředí. A Londýn je jenom začátek. Brzy se těšte na další evropská města.

 

Pokud vás britské koncept story baví, určitě nás sledujte dál. Již teď připravujeme tipy na skvělá místa v Kodani, Vídni nebo Budapešti.

Borderline

Borderline je italský online a offline obchod zaměřující se na streetwear módu. Mezi prezentovanými značkami najdete Obey, Mishka, New Era, Diamond a další. Navíc si můžete objednat tzv. mistery boxy, u kterých předem nevíte, co v nich najdete. Největší The Big Box stojí 150 dolarů a obsahuje dvě trička, mikinu a kepku. Mezi naše favority patří barevné retro tenisky značky Le Coq Sportif.

Boxpark

Boxpark je pop up store, který vznikl v roce 2011 v Londýně, s plánem existovat 4 roky. Pop up store je vytvořen z přepravních kontejnerů, které mu dodávají jedinečnou atmosféru. Funguje jako umělecká platforma, kde kromě nabídky oděvních značek (např. Justhype, Vagabond, Another8) funguje i galerie, kavárny a restaurace. Navíc jejich event kalendář doslova praská ve švech nejrůznějšími akcemi pro studenty, pravidelnými fashion workshopy, pop-up kinem nebo módními přehlídkami. Jak přesně Boxpark vypadá se můžete podívat ve videu. Taky se oplatí sledovat jejich pravidelné příspěvky na Instagramu.

Darkroom

Darkroom je londýnským offline i online obchod, který se specializuje na hand-made designérské dámské, pánské a bytové doplňky. Darkroom staví na řadě konceptů od propojování módy a interiéru, tvorbě unisexových doplňků pro muže i ženy až po prezentování afrického umění v nových kontextech. V portfoliu obchodu najdete spíše začínající a neznámé designéry s unikátním point of view namísto velkých známých jmen. Ve Fashion MAP jsme podlehli simple prstýnkům značky Aea a zápisníkům Artbox z recyklované kůže.

 

Folk

Za britskou značkou prodávající pánské oblečení Folk stojí Cathal McAteer, který ji celou sám od základů vybudoval. Začínal jako sobotní brigádník v butiku a později se dostal blíže k business stránce obchodu. Získal důležité kontakty např. na Jimmyho Collinse z YMC. Pracoval i pro značky jako French Connection nebo Nicole Farhi a založil agenturu pomáhající s produkcí oblečení po celém světě. V roce 2001 založil značku Folk, která je podle něj určena pro mladé muže, kteří mají rádi technologie a jsou vždy v obraze. Cathalovým cílem je tvorba jednoduchého každodenního oblečení s rafinovanými a inovativními detaily, které by chtěli nosit jeho kamarádi, většinou modely v lookboocích J Navíc v roce 2004 Cathal přidal i značku Shofolk, která se specializuje na dámskou a pánskou obuv.

YMC (You Must Create)

Britská značka YMC  funguje už 20 let a je typická tím, že slepě nenásleduje trendy, ale podporuje vytvoření jedinečného stylu zákazníka a to pomocí nadčasových kousků. Esencí takové filozofie je přepracování tradičního oděvu do moderní podoby, která vám v šatníku vydrží řadu let. I když se ostatní značky zaměřují na pomíjivé trendy prvky oblečení, YMC zastává názor, že každé formě předchází funkcionalita. Navíc o sobě tým YMC tvrdí, že je nenajdete na globálních, sterilních módních akcích, ale pravděpodobně na bleších trzích po celé Evropě, nebo na lokálních marketech prodávající designové kousky. Pokud vás značka zajímá víc, určitě sledujte nejen jejich instagram, ale hlavně blog, na kterém najdete nové kolekce, reporty ze zákulisí YMC i zajímavé rozhovory.

Pokud vás britské koncept story baví, určitě nás sledujte dál. Již teď připravujeme tipy na skvělá místa v Kodani, Vídni nebo Budapešti. O paříském nakupování zase psala Kamila Boudová zde. A kdyby jste hledaly naše české kolekce a značky, nezapomeňte se podívat do přehledu obchodů a galerí.

Facebook icon
Google icon
Pinterest icon

NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

19.08.2017
 Každý mladý brand ví, že cesta k úspěchu nikdy není taka přímočará. Je za ní kopec práce, náhodných setkání a...
15.08.2017
Emese Domos byla jedním z hostů předešlé sezony fashion weeku, a také maďarskou kontributorkou Fashion & Marketing...
13.08.2017
Melisa bydlí v Berlíně už dva roky. To je nejenom na město s obrovskou fluktuací kreativců a nových a nových start-upů...
08.08.2017
Myšlenka recyklovaných podprsenek a kalhotek se zrodila v hlavě švédské návrhářce Sofii Andersson. Recyklací není...
02.08.2017
Na přesahu do módy není u velkých značek nic nového, nás ve Fashion MAP ale baví,že Kopparberg se toho chytil...
31.07.2017
Co to je Pinatex a čím je tak udržitelný? Udržitelná společnost se musí chovat tak, aby její životní styl byl v...
  •  
  • 1 z 107
  •