Zlína se dotkla mladá móda

Cílem studentů nebylo pouze předvést své práce, ale především uspořádat ve Zlíně event ve znamení high fashion srovnatelný s velkými módními přehlídkami. Tímto se také pořadatelé vymezili vůči dvěma předešlým ročníkům, které se nesly spíše v komorním duchu.

Program se skládal z šesti kolekcí vycházejících hvězd zlínského fashion nebe. První na programu byly čtyři autorské kolekce vybrané ze závěrečných prací posluchačů ateliéru designu oděvu. Konkrétně tak byly představeny kolekce Odraz Michaely Hriňové, Translucent Vivien Babicové , Posun Kristýny Coufalové a Vineyard Jana Černého .

Poté následovala trefně pojmenovaná kolekce LEAGUE by utebe (utebe odkazuje na akronym UTB – Univerzita Tomáše Bati) studentek čtvrtého ročníku, Terezie Cočevové, Kamily Kmetíkové, Hany Prchalové, Marie Novákové a Nikoly Susové, která v sobě nesla prvky retra a hravosti a byla inspirovaná životem studenta a jeho potřebami.

V závěru byla představena samotná charitativní kolekce, na které se podílelo 13 studentů z prvního, druhého a třetího ročníku. Výtěžek z této dražby putoval na podporu Pečovatelství a ošetřovatelství Dotek ve Vizovicích. V aukci se vydražilo 30 300 korun. K tomu byl v závěru připočten i výtěžek tiché dražby kolekce šperků vytvořených Barbarou Bugyíkovou o dalších 5 200 korun. Celková suma se tak vyšplhala na 35 500, částku dvojnásobně přesahující výtěžek loňského ročníku.

Nejúspěšnějším modelem večera byl stříbrný overal studentky prvního ročníku Gabriely Petrové, který byl vydražen za slušné čtyři tisíce korun.

Jsem přesvědčen, že jsme vytvořili platformu, která by obstála i v konkurenci větších českých módních eventů situovaných v Praze. Přijeli fotografové a redaktoři ze známých českých módních portálů i milovníci módy z celé republiky. Večer FSD tak považuji za velmi vydařený,“ řekl Jan Černý, art director projektu, pod jehož taktovkou vznikly modely, vizuál i výsledná podoba večera.

Večer byl profesionálně zorganizovaný, scéna povedená a i místo univerzitní budovy nakonec překvapilo. Modely určené pro dražbu reprezentovaly umělecký a estetický aspekt samotné tvorby umělců, ale byly zároveň nositelné, což je přesně ta cesta, kterou by se měli mladí designéři vydat.

 

Podobné texty

#BRANDLOVEㅣBODE: značka, která získala srdce Harryho Stylese

S novým rokem spouštíme také novou sérii #BRANDFOLIO, ve...

Rina Sawayana – star roku 2023, která září i letos

Japonská zpěvačka, modelka a nyní i herečka Rina Sawayama...

MÓDNÍ VĚŠTBA aneb co bylo a co bude: trendy pro rok 2024

Rok se s rokem sešel a módní svět zažívá...

Zimní Dr. Martens vás v mrazech zahřejí

Dr. Martens s vniřní stélkou v podobě umělého kožichu...
Předchozí článek
Další článek