Jak můžou influenceři změnit lokální fashion? Rozhovor s Tiany Kiriloff

(text: Silvia Haupt Kozoňová)

V dnešní době mají influenceři nejen obrovskou sílu, ale i zodpovědnost.  Víc než na jejich věku nebo zkušenostech záleží na počtu jejich followers. Ne všichni se „správnými“ čísly si ale dokážou uvědomit, že jejich přidaná hodnota není pouze v postování těch nejvíc srdíčkovaných příspěvků. Můžou změnit pohled na věci, postoje svých vrstevníků, nákupní chování, nebo dokonce i hodnoty. O tom, jak influenceři a podpora lokální fashion jdou ruku v ruce, jsme si povídali s Tiany Kiriloff, bloggerkou na portálu Belmodo, mámou, TV celebritou, ale hlavně neskutečně zajímavou osobou, která do Čech přišla na pozvání řetězce H&M v rámci víkendového talku časopisu Marie Claire.

„Myslím, že to je úlohou každého influencera – být takovým „lokálním hero“.“

 

Tiany, tenhle článek bude zaměřen na influencery a lokální fashion. I když je to tak trochu kontradikce, hlavně když si přišla mluvit jako host jednoho z největších světových high street brandů. Jaký máš k lokální fashion postoj ty? Zajímá tě?

Vždy jsem pokládala za důležité, aby influenceři podporovali svoje lokální návrháře. Já sama se velice snažím podporovat lokální zdroje. Ať už se to týká jídla od lokálních farmářů, nebo oblečení od lokálních designérů.V Belgii jsme s mým portálem Belmodo začali s iniciativou “Den belgické módy”, protože jsme chtěli zvýšit povědomí o tom, co doma máme. Kampaň probíhala přes sociální média. Cílem bylo, aby si v ten den lidi vzali na sebe něco z lokální produkce a označili se pomocí speciálního hashtagu. Masy potřebujete nějak  motivovat, proto jsme vyhlásili soutěž, ve které mohl výherce získat celý šatník od belgických značek. Taky s Belmodo děláme „Belmodo designer days“, které slouží jako výprodej sample sales lokálních designérů.  Snažíme se tak zapojit veřejnost, informovat ji, ale také jim dát možnost koupit si designérské kousky za lepší ceny. Chceme, aby lokální móda byla dostupnější.

Publikuješ na svojí platformě také články o designérech, nebo jenom uveřejňujete ta témata, které vám dokážou zaplatit? Kde je ta hranice mezi ziskem a relevantností?  

Na Belmodo nás zajímá lokální talent, je to část naší DNA, podporujeme lokální designéry, obchody, iniciativy. Potřebujeme ale i z něčeho žít.  Díky jedné věci můžeme podporovat tu druhou. Můžeme představovat mladé umělce, protože máme revenues od velkých brandů. Pro mně byla móda vždy o vybalancování. Většina z nás si i tak nemůže dovolit mít celý šatník tvořený z lokálních designérských kousků. Věřím v to, že člověk musí najít v tom celém nějaký zlatý střed.  Na druhou stranu jde i o to, čím jste v médiích ovlivňovaní. Například, když jsou Vánoce nebo Black Friday, všichni vás vybízejí k tomu, aby se více nakupovalo. Ale mně se nezdá, že by to bylo vlastně až tak nutné. Proč nakupovat víc? I když jsou tu na druhé straně klienti, kteří chtějí články a podporu, pro mně je to nadměrná spotřeba věcí, která se mi příčí. Takže jsem se rozhodla, že v budoucnosti se už nechci zaměřovat a dávat v mém médiu prostor over consumu, jako je Black Friday nebo povánoční výprodej.

Jak se ty sama dostáváš k mladým návrhářům?

Jsou to různé cesty. Například kabát, který mám na sobě, je od jedné londýnské návrhářky, kterou jsem našla přes instagram. Jmenuje se Miriam Alsibai a myslím, že je skvělá. Našla jsem ji díky streetstyle fotce z newyorského fashion weeku. A protože se mi ten kabát tak líbil, řekla jsem si, že ho musím mít.

Je tedy instagram jeden z nástrojů, které by rozhodně návrháři neměli podcenit?
Samozřejmě! Není to jenom o jednostranné komunikaci influencerů s fanoušky, ale i o návrhářích. Myslím, že instagram je číslo jedna! Jak velké brandy, tak i malí designéři by jej měli využívat. V tom je síla sociálních médií. V dnešní době se například už neříká bloggerům „bloggeři“, ale influenceři. A stejně jako influenceři používají sami sebe jako svůj produkt, vystavují ho a fotí (tedy sami sebe), tak i designéři by měli dávat svojí značce/produktu více prostoru na sociálních sítích, budovat partnerství s influencery a díky sociálním médiím dávat svému brandu určitého „ducha“. Naši designéři dělají i seeding. Ale myslím, že by tam měla být jistá upřímnost z obou stran. Ze stany designéra a také ze strany celebrity. Nepřimějte něco, co se vám nelíbí a také nenásledujte jenom čísla. Musí to prostě sedět.

A co influenceři? Mají také mít nějakou zodpovědnost, zajímat se o lokálnost? Já mám pocit, že mnoho z nich tento fakt udržitelnosti a lokální scény ignoruje.

Ano ignoruje a to je škoda. Ve době, kdy si ale můžete všechno vygooglit se nedá až tak vymlouvat na nedostatek informací.Já osobně se snažím kupovat potraviny jenom od lokálních farmářů. Nenosím sebou žádné plastové tašky ani když jedu do potravin. Mám sebou svoji plátěnku. Nebo když letím,  kupuju si C02 compensation. A tímhle stylem se snažím vést i mé děti. V Belgii chodíme společně čistit pláže a také se jim snažím kupovat toho co nejvíc v secondhandech nebo od belgických návrhářů.  Myslím, že influenceři by měli nejenom prezentovat lokální design, ale také ho podporovat koupí, tedy peněžně.
Jak říkám, všechno je o vybalancování. Když jedu na fashion weeky, jdu i ve věcech z H&M i v něčem belgickém. Vždy se snažím mít na sobě něco od lokálních kreativců.
Myslím, že to je úlohou každého influencera – být takovým „lokálním hero“.

Podobné texty

#BRANDLOVEㅣBODE: značka, která získala srdce Harryho Stylese

S novým rokem spouštíme také novou sérii #BRANDFOLIO, ve...

Rina Sawayana – star roku 2023, která září i letos

Japonská zpěvačka, modelka a nyní i herečka Rina Sawayama...

MÓDNÍ VĚŠTBA aneb co bylo a co bude: trendy pro rok 2024

Rok se s rokem sešel a módní svět zažívá...

Zimní Dr. Martens vás v mrazech zahřejí

Dr. Martens s vniřní stélkou v podobě umělého kožichu...