Mění #fashionrevolution naše šatníky nebo jenom insta účty? A co letos?

Za poslední dva roky se toho na povrchu hodně změnilo. Slogan „who made my clothes“ je opravdu jasný a asi už taky známý. Možná i díky tomu, že ho používají i velké značky nebo obchody, kterým o zpomalování produkce a nákupů opravdu nejde. Jenomže kromě toho vzniká taky více míst, kde se dají lokální kolekce, doplňky, nebo kosmetika pořídit. Holešovický Vnitroblock nebo SmetanaQ na nábřeží v centru Prahy jsou skvělým příkladem. Taky se roztrhl pytel se soutěžemi a jednu dokonce vyhlásilo obchodní centrum! Kolekce, kterou výherce soutěže vytvoří, musí být udržitelná. Paradox? Uvidíme… Sledujte soutěž tady, jde prý o milion korun.  https://theway.spotmagazine.cz

Konkrétnější obrysy má zatím mnohem menší projekt, který se zrodil na Sustainable fashion day v rámci pražského fashion weeku. Soutěž “S brand”, do které se mohli díky Sustainable Fashion days zapojit lokální značky, má už výherce. Zakladatelky značky Créeme, které pracují na vývoji udržitelného spodního prádla, tak získaly podporu 10000 CZK a strategické konzultace PR nebo marketingu. Odborná komise posuzovala estetiku, udržitelnost, inovaci a koherenci marketingové strategie a my se těšíme až Créeme vyzkoušíme ☺  

S nápadem na soutěž přišla zakladatelka Sustainable fashion day a propagátorka udržitelné módy Kamila Boudová. Je to žena, která může být opravdu příkladem jak za módu neutrácet a minimalizovat nákupy. Nutnost? Nebo opravdu svobodny výběr? Tentokrát jsme se bavily o tom jak vidí vývoj udržitelné módy v ČR.

 

Víme, že nežiješ v ČR, ale máš přece jenom pocit, že se v Čechách přístup k udržitelné módě mění?

Určitě jo. Usuzuji tak podle stoupající návštěvnosti na Sustainable Fashion Day, rostoucího počtu udržitelných značek a zájmu médií.

Jak se zrodil nápad vytvořit Sustainable Fashion Day?

Pořád jsem někde někomu vyprávěla, jak ten módní průmysl ničí planetu a udržuje miliony lidí v chudobě a oni se mě ptali: a co máme dělat? Přestat nakupovat, nebo chodit jen po sekáčích, není dnes pro většinu lidí přijatelná odpověď, a tak vznikl Sustainable Fashion Day, kde se mohou lidé dál informovat o tom, jak si sestavit efektivní šatník nebo jak se o oblečení starat a potom si nakoupit to, co jim v šatníku třeba chybí, od značek, které dělají módu lépe, šetrněji.

Na sociálních sítích probíhala moc hezká kampaň a celá komunikace Sustainable Fashion Day je na velice profesionální úrovni… Jak to zvládáš?

Ještě minulou sezónu jsem exekuovala přes polovinu všech aktivit, teď máme osmičlenný tým. Moje pětiměsíční dcera je nejlepší business coach a mentor, protože mě naučila skvěle delegovat. Nechala jsem si pozici lídra projektu. Všechno s holkama vymýšlíme a já zajišťuji, že to dává jako celek smysl, ale všechny krásné kampaně, sociální sítě a produkci mají na svědomí mé úžasné kolegyně.

Sociální média sehrávají v komunikaci všech značek nesmírnou roli. Projekty s udržitelnou módou také nezaostávají a snaží se budovat svou image také online. Branding i edukace –  každý rok vymýšlejí kampaně, které zaujmou a přivedou co největší publikum. Dobré nápady pravidelně přichází od Stella McCartney nebo na webu www.clevercare.info.

Malý tip praktický tip nakonec – Pokud vám téma udržitelnosti není vzdálené, zajímavá pro vás může být projekt hit-hit pražského obchodu „Bezobalu“, který dáva lidem možnost nakoupit jen tolik potravin, kolik potřebují a do vlastních obalů. Šetří přírodu, peněženku i zdraví. Chcete tuto myšlenku podpořit? Možnost máte tady.  

 

Podobné texty

#BRANDLOVEㅣBODE: značka, která získala srdce Harryho Stylese

S novým rokem spouštíme také novou sérii #BRANDFOLIO, ve...

Rina Sawayana – star roku 2023, která září i letos

Japonská zpěvačka, modelka a nyní i herečka Rina Sawayama...

MÓDNÍ VĚŠTBA aneb co bylo a co bude: trendy pro rok 2024

Rok se s rokem sešel a módní svět zažívá...

Zimní Dr. Martens vás v mrazech zahřejí

Dr. Martens s vniřní stélkou v podobě umělého kožichu...