CLAF – otevřel největší obchod s lokální módou!

Pražští možná znají CLAF jako zkratku obchodíku Czech Labels and Friends, který se nachází v centru města. Když se tento ostrůvek lokální módy v roce 2013 otevíral, jednalo se o jeden z prvních pokusů, jak dostat lokální návrháře mezi davy.

“Před CLAF na Železné ulici v centru města jsme začínali v úplně malinkatém butiku s názvem MON.A v jedné ze zašitých uliček v Praze” vysvětluje začátky majitelka CLAFu , Katarína Král. “Měli jsme asi 20 m2, v zimě chlad uvnitř a toalety ve vedlejší budově. I tak to byl pro nás krásný začátek. Mohli jsme objevit tehdy ještě nepoznané značky jako ODIVI. Jednoduše jsme je oslovili a čekali se co se stane.” – dodává Katarína.

Mezi tím trh vyrostl. Stejně jako designéři, tak i retail se změnil…

Přibyly nové značky, některé vykvetly jako na jaře nová tráva, rychle a svižně. A jak to v koloběhu přírody a událostí bývá zvykem, kde je růst, bývá i padání listů a odchod toho, co se už nemůže uživit. Doslovně.

„Náš trh se neskutečně mění, snad ještě rychleji než v “západních” krajinách, a to je veliké dobrodružství. Těší nás, že po otevření prvního CLAFu přibyly k stálicím retailu i nová jména. Oproti našim začátkům je to těd naprosto jiné prostředí. A to právě podněcuje naši fantazii jak to asi může vypadat za dalších 5 let!“ dodává Katarína

Odpovědí může být například i nový CLAF v obchodním centru Chodov. To, že tradiční obchodní centrum dalo prostor této myšlence, lze považovat za posun v mysli velikých korporací. To, jak se této výzvy chytil CLAF, je zase důkaz směrování celé lokální industry. A to, že existují návrháři, kteří dokážou dodat věci v určité kvalitě, objemu a sizerunnu  jako je Leeda, Odivi, LaFORMELA, Šárka Bosáková… je už samo o sobě naprostý základní kámen. Přidejte k tomu lokální beauty značky s organickými certifikacemi jako je Biorganika nebo Líčirna, lokální značky pro děti, tuzemské brandy doplňků do domácnosti, inovační knihy z the BOOKu, rostlinky, papírnu a kavárnu a vznikne vám z toho 500 m2 – skutečný concept store, který v České a Slovenské republice zatím nemá obdobu. 

Kam posune CLAF celou scénu? Jak ovlivní ostatní obchody? Má vůbec lokální móda v nákupních komerčních centrech co dělat? Jaký potenciál je v druhu zákazníků, kteří shopping centra běžně navštěvují? Na tyto otázky budeme znát díky CLAFu  již brzy odpovědi.

 

 

 

Podobné texty

#BRANDLOVEㅣBODE: značka, která získala srdce Harryho Stylese

S novým rokem spouštíme také novou sérii #BRANDFOLIO, ve...

Rina Sawayana – star roku 2023, která září i letos

Japonská zpěvačka, modelka a nyní i herečka Rina Sawayama...

MÓDNÍ VĚŠTBA aneb co bylo a co bude: trendy pro rok 2024

Rok se s rokem sešel a módní svět zažívá...

Zimní Dr. Martens vás v mrazech zahřejí

Dr. Martens s vniřní stélkou v podobě umělého kožichu...