Vychytávky z Berlin Fashion Week-u

Co vás napadne, když se řekne německá móda? Němečtí důchodci v skupinkách na Václaváku? Partie lidí směrující do Berghainu, nebo snad už legendární pankáči ze stanice metra ZOO? Berlín je skutečně směsí všeho a po letech si konečně začíná budovat i pozici progresivní módní metropole. Berlin fashion week se každým rokem mění a vyvíjí. Domácí prověřené značky jako Lala Berlin, Damir Doma nebo Vladimir Karaleev se objevují kromě domácího trhu také v zahraniční a do povědomí se stále víc dostává nová generace. 

Značka Sample-CM (http://sample-cm.com) představila letos svoji druhou kolekci plnou sportu, streetwearu a udržitelné módy. Designérka Margot Charbonnier vyrábí všechno v Berlíně a ručně. Značka je jakýmsi mezioborovým design labelem – pohybuje se na hranici módy, umění a sociologických studií, které konec konců designérka také studovala.

Když se řekne mladý brand, nemusí to nutně znamenat lidi plné ambicí těsně po škole. To, že se značkou můžete klidně začít i když vám je víc než 35 a kromě toho ani nepocházet z krajiny kde tvoříte, dokazuje jeden z oblíbenců BFW. Label Nobi Talaei (http://www.nobitalai.com) stejnojmenné designéřky, získal loni podporu neměckého Fashion Council a tak měl o starost méně. Pokud po zhlédnutí její kolekce budete mít pocit, že vidíte jenom další minimal inspirovaný Skandinávii, jste na omylu. Příroda a perské dědictví v jednoduchém stylu. To je přesně to, co je v kolekcích Nobieh Talaei.

Velkou novinkou a krokem vpřed bylo letos otevření Der Berliner Modesalon. Místa, kde se po přehlídkách můžete podívat na kolekci zblízka, pokecat s návrháři nebo networkovat s novináři a návštevníky. V Modesalonu jsme viděli pohromadě až 40 značek. Lokace blízko hlavního stanu při Brandenburské bráně byla velkým plus. Takový způsob showroomu může byt skvělou inspirací taky pro náš pražský Fashion Week. Kromě toho, že se na kolekce můžete skutečně zblízka podívat, je takáto venue super místem pro buyeri a byznys jako taký.

Berlín přes týden módy ožívá na všech frontech. Nejenom návrhářská móda ale stejně komerční značky mají svůj svátek. Díky veletrhům jako Seek, Premium, Show&Order, Bright nebo Panorama. Nechyběli jsme ani tam a pokud hledáte zajímavé nové značky máme pro vás pár tipů!

Amsterdamskou Daily Papers tvoří potomci migrantů z Afriky. Návrhář Hussein Suleiman chce skrze urban módu a dědictví předků povznést holandskou módu o něco dál. Dokonalé přepojení generací, národů a skvělý příklad v dnešní uprchlické krizi.

Appletrees ze Švédska zase bojují proti masové produkci skvělými materiály. Majitel značky Charles Mumrray vytahuje košili, kterou pral 400 krát a porovnává: ”Tady je nová a tady je ta, co se prala 400 krát. Jsou téměř stejné. To je podle mně nejvíc sustainable – kupovat kvalitní věci, které další sezonu jenom tak nevyhodíte.

Kromě přehlídek, veletrhů a workshopů je v Berlíně fashiontech scéna, která napreduje a každým polrokem se rozrůstá. Moon Berlin- http://www.moonberlin.com představil značku kabátů, které v zimě vyhřívají. Ano – slyšíte dobře! Kabát, který má zabudováno aktivní vyhřívání je tady. A kromě toho si v něm můžete nabít i mobil. Dobré, ne?

Taky pro všechny příznivce 3D módy by měl být Berlín dobré místo. Chcete navrhovat kolekce, doplňky nebo se naučit jak 3D tisk funguje? Není nic snadnější. Kousek od Alexanderplatz vám vše vysvětlí a ještě si k tomu můžete dát dobrou kávu. Kavárna Dimension Alley je novým „must see“ místem.

Berlín Fashion week jednoduše stojí za vidění! Je jedno jestli vás baví přehlídky, nové značky, instalace nebo technické vychytávky.  Jestli se rádi inspirujete je to to pravé místo. Další kolo je 28.6. – 1.7.2016 Potkáme se tam?  

Podobné texty