Uber pro modeling
Platforma „sdílené ekonomiky“ po taxikářích a hoteliérech zasáhla už i modelingové agentury. „Nečekejte, co vám přihraje vaše agentura, přihrajte si to sami. Nechte se najít.“ Tak by se dalo stručně shrnout motto nové aplikace Swipecast. Tahle sociální síť pro modely funguje na jednoduché bázi. Nahrajete fotky, vyplníte příslušné parametry jako barvu vlasů, výšku a míry sloužící pro filtraci vyhledávání od potenciálních zaměstnavatelů. Pak už jen čekáte, jestli se na vás usměje štěstí. A hlavní výhody této alternativní cesty? Tradičně nižší cena. Oproti klasickým agenturám s 33 % provize si Swipecast účtuje jen 10 % a zrychluje i proces doručení peněz od klienta k modelovi. Jako u Uberu a Airbnb je však zbytečné se příliš obávat o budoucnost klasických cest. Velcí klienti pravděpodobně upřednostní záruky poskytnuté agenturou i za cenu vyšších nákladů. „Je tu určitá míra spolehlivosti, když na velké zakázky bookuji modelku skrze agenturu. Vím, že se ukážou včas a budou profesionální, většinou,“ potvrzuje Jennifer Starr, casting direktorka značek Calvin Klein a Ralph Lauren. Od náboru modelek přes Instagram je to však další posun směrem k přímému kontaktu mezi modely a klienty.
Pro větší detaily: http://www.businessoffashion.com/articles/fashion-tech/modelling-apps-swipecast-feels-instagram
Užívejte léto jako designéři
Stylová dovolená prožitá ve stopách áčkových fashion designers? S Instagramem žádný problém. K řadě stalkovacích funkcí sociálních médií můžete s hrdostí zařadit i plánování dovolené po vzoru svých oblíbených osobností. A že návrháři ví, jak si po všech těch spring, summer, resort a pre-fall kolekcích užít relax! Vogue už udělal trošku té prácičky za vás a přichází s výběrem toho nej. Dovolená v Puglii Riccarda Tisciho, výlet Tory Berch směrem k Západu nebo dobrodružství Nicolase Ghesquiera na Mallorce. To je ono best of a vy se na ucelené album můžete podívat tu: http://www.vogue.com/13294881/fashion-designers-vacation-instagrams/
Dětská práce? U nás ne!
Child Labor Free. Název nové organizace slibující aktivní boj proti dětské práci po celém světě. Značky operující v oblastech vzbuzujících otázky ohledně dodržování lidských práv se nyní mohou obrátit na tuto novozélandskou nadaci s žádostí o udělení známky potvrzující jejich bezúhonnost. Samozřejmě za poplatek a s povinností podrobovat se pravidelným kontrolám „sociálních auditorů“. Projekt s krásným cílem, ale sám vzbuzuje řadu pochybností. V prvé řadě je tu jasný důraz na pomoc image firem, nikoliv přímo dětem, marketingový podtext je tu evidentní. Auditoři také své návštěvy budou nuceni předem ohlašovat, kolik prázdných pracovních míst v době své návštěvy asi najdou? A pak je to ona stále se rozšiřující škála pomocných organizací jednajících na vlastní pěst místo kolektivního systematického přístupu s jasným cílem i prostředky. Jedním z oněch projektů je i vytvoření nezávislých odborů přímo v místech výroby zajišťujících dozor 24/7. Další zase věří ve vymýcení dětské práce skrze zvýšení mzdy jejich rodičů. „Tyhle děti jsou posílány do práce, protože je to pro rodinu jediný způsob, jak přežít. Proto je naše lobbování za zvýšení mezd relevantní a naprosto nezbytné. Přímo atakuje dětskou práci skrze vytrhnutí rodiny z chudoby,“ reaguje Ilona Kelly z Labour Behind the Label. Pro shrnutí tedy, cíl Child Labor Free je velmi šlechetný, ale nemůžeme než souhlasit. Trocha koordinace místo samostatných hurá akcí by rozhodně neškodila.
Více o projektu v článku The Guardian tu: http://www.theguardian.com/sustainable-business/2015/jul/31/child-free-fashion-new-label-end-exploitation
Osmnáctkrát jiná dokonalost
Už jsme to tu jednou měli. Fotografie tváře modelky photoshopovaná v různých zemích s odlišnými výsledky prezentujícími, že ideál lidské krásy značně souvisí s kulturou té dané země. Teď tu máme to samé s tělem kypré modelky. „Všeobecně držené vnímání krásy a dokonalosti může mít hluboký a dlouhotrvající kulturní dopad na muže i ženy. Cílem projektu je lepší porozumění potenciálně nerealistickým standardů lidské krásy a znázornění tlaku okolí v odlišných zemích,“ tak zní oficiální vyjádření. Co dodat, jak vystřižené z real body kampaně Nivea. Podívejte se sami tady: http://www.artfido.com/blog/woman-gets-her-body-photoshopped-in-18-countries-to-examine-global-beauty-standards/
YouTubers vs. Magazíny
Není tomu dávno, co jsme informovali o statistikách deklarujících prudký vzestup kredibility YouTube Stars a jejich vlivu a potenciálu pro značky. Odpověď „oficiální větve“ módních časopisů na sebe nenechala dlouho čekat. Po bok Vogue se teď připojuje W magazine se sérií parodujících make-up tutorialů. V prozatímních třech dílech se dozvíte, jaká je cesta k „no-makeup makeup“ looku s nánosy bronzerů eliminujících účinky jeden druhého, jak vytvořit tvář Charlize Theron z Mad Max: „K očnímu makeupu, je důležité vypadat mrtvě.“ a ultra red carpet look: „Důležité jsou špinavé vlasy. Svoje už jsem nemyla 10 dní.“. Team Condé Nast stojící za sérií videí přitom využívá známých stereotypů a klišé původních tutoriálů. Have fun J http://creativity-online.com/work/w-magazine-how-to-get-the-no-makeup-makeup-look/42982
Z dalšího letního letem světem je to vše. A za týden znovu, opět s pořádnou dávkou!