4. výročí Fashion MAP: TOMÁŠ RIC

Kdysi také součástí Fashion MAP, dnes stálým členem týmu Mercedes-Benz Prague Fashion Week. Tomáš Ric nám prozradil, co ho práce ve Fashion MAP naučila, jak se dostal do MBPWF, ale i to, co musí dělat mladý člověk pohybující se ve fashion industry pro to, aby si splnil své sny.

“Myslím, že u nás je to mnohem jednodušší než v západních městech módy. Konkurence tu není příliš velká. Pokud se něčemu člověk opravdu věnovat chce, věnuje tomu čas, energii a oddá se tomu, tak se v průmyslu prosadí a dobré kontakty i kamarádství přijde samo.”

Jak dlouho si pracoval pro Fashion MAP?

Nejsem si úplně jistý, ale myslím, že to bylo něco mezi jedním a dvěma lety. To jsem si ještě myslel, že budu fotograf.

Tvá první vzpomínka na Fashion week v týmu Fashion MAP.

Spíš než konkrétní vzpomínku si vybavuju pocity. Bylo to energické, nové, nablýskané a asi jsem byl strašně nervózní. Ta energie, odhodlání a dobrovolná práce týmu mě hodně nabíjela a bavila.

3 zásadní věci, které si se ve Fashion MAP naučil.

Kolektivní práce, naslouchání, udržitelnost.

 

Co považuješ za klíčový moment tvé dosavadní kariéry?

Nemyslím, že se dá hovořit o nějaké kariéře, navíc teprve letos končím studia. Těším se z každého malého posunu a kroku vpřed.

Jak ses dostal do týmu MBPFW?

Začal jsem si uvědomovat, že kreativec ze mě asi nikdy úplně nebude a MBPFW tehdy pro mě byl středobod módního vesmíru. Odložil jsem tedy foťák a zkusil poslat životopis Lukáši Loskotovi (CEO). Začal jsem jako stážista a za půl roku se rekrutoval do stálého týmu. Myslím, že je skvělé, že vedení fashion weeku podporuje nejen designéry, ale i mladé lidi, které zajímá ta druhá strana módního odvětví.

Jaké vlastnosti musí mít člověk působící ve fashion industry?

Myslím, že to hlavní je opravdový zájem o průmysl jako takový se vším, co obnáší. Být hladový po nových informacích, pracovitý i nad rámec povinností a možná i trochu diplomatický. No a taky být pokorný a mít respekt, což se u nás mnohdy moc nenosí… ale to platí asi tak pro všechny práce, ne?

Je snadné prosadit se v oblasti módy, nebo máš pocit, že v některých případech hrají roli zejména dobré kontakty a výhodné kamarádství?

Myslím, že u nás je to mnohem jednodušší než v západních městech módy. Konkurence tu není příliš velká. Pokud se něčemu člověk opravdu věnovat chce, věnuje tomu čas, enegii a oddá se tomu, tak se v průmyslu prosadí a dobré kontakty i kamarádství přijde samo.

Co je pro tebe nejkrásnější část v rámci organizace MBPFW?

Vždy mě strašně fascinuje, když se jednotlivé části celého týdne skládají dohromady, jak se řeší problémy a hledají se řešení tak, aby vše bez problému sedělo a jednotlivé složky se doplňovaly na celkovém výsledku. Je to věda, na které pracuje celý tým.

S kým by si rád spolupracoval?

Phoebe Philo.

Kdyby si mohl jít na jakoukoliv světovou přehlídku, kterou by sis vybral a proč?

Chanel, protože prostě chci zažít letištní halu, supermarket, raketu a nebo vodopády.

MOJE NEJ

  • Nejvzácnější kousek oblečení:  Ten asi nemám. Je toho víc.
  • Oblíbená kniha: Sonety od Shakespeara
  • Nejsledovanejší Instagram: To nemůžu přiznat 😀
  • Oblíbená lokální značka/návrhář: Miro Sabo a Jan Černý
  • Kdybych měl teleport, právě teď bych byl: kdekoliv s přítelem

KDO S KOHO

  • street style vs. catwalk: jedno nedává smysl bez druhého
  • FW kolekce vs. SS kolekce: v zimě zimní, v létě letní
  • techno vs. rap: rap přes den, techno v noci
  • světová móda vs. lokální móda: lokální na světové úrovni
  • svíčková vs. sushi: sushi

Podobné texty

Jaké make-up trendy ovládly TikTok?

S příchodem chladnějších měsíců obměňujeme nejen naše šatníky, ale...

Slovensko zažilo světovou módní show

Ve čtvrtek 19. září se na bratislavském Náměstím Svobody...

Bruce Weber: My Education

V Galerii hlavního města Prahy začíná výstava světoznámého fotografa, kterou...

Nejlepší streetstyle trendy z kodaňských ulic

Hlavní město Dánska se v první polovině srpna na...

#BRANDLOVEㅣBODE: značka, která získala srdce Harryho Stylese

S novým rokem spouštíme také novou sérii #BRANDFOLIO, ve...