V dubna se apartmá hotelu Augustine proměnilo ve stylové přehlídkové molo i showroom. Místo, kde jste se mohli ponořit do atmosféry současné módy a objevovat značky jako nukot handbags, kintsugi perfumes, ame., Le Gretes a další – mnohé z nich s kořeny na Ukrajině a příběhem, který stojí za to poznat.
Představení kolekce A.M.G.
Při vstupu do apartmánu jsme usedli na pohovky, křesla, nebo kde se zrovna uvolnilo místo – žádné bílé plastové židle. Prostředí působilo přirozeně, domácky, a přesně taková byla i atmosféra celé přehlídky. Modelky se volně procházely mezi námi, DJ set v pozadí podbarvoval uvolněnou náladu a kolekce? Ta byla jako stvořená pro letní dny.
Dlouhé splývavé šaty, saténové soupravy připomínající pyžamo, sety topů a sukní – celá kolekce byla o pohodlí, lehkosti a ženskosti bez nátlaku. Ideální outfity na letní kávu s kámoškou nebo brunch na terase. Výběr místa dokonale rezonoval s celou myšlenkou: náš byt je přehlídkové molo každé z nás – jen možná v teplákách a s neumytými vlasy. Já rozhodně ano, haha.
Co mě ale nadchlo nejvíc? Důraz na inkluzivitu. Modelky měly různé typy postav a celá kolekce působila dostupně, nositelně. Zkrátka „jako pro mě“. Právě tohle téma později otevřela i Tetiana Babchuk, zakladatelka wknd. edition a kurátorka celého pop-upu.


Pop-up prostor
Ve stejném apartmánu jste si mohli prohlédnout a osahat produkty výše zmíněných značek. Většina z nich nemá v Česku kamenný obchod, takže šlo o jedinečnou příležitost poznat je zblízka – a rovnou se zamilovat. Od vonných kompozic Kintsugi Perfumes, přes minimalistické kabelky nukot, až po designové oblečení, které jste možná ještě nikde neviděli.



Public Talk
Odpoledne uzavřel tříblokový public talk. První část patřila Martinu Švachovi a Natalii Selvekove, zakladateli Kintsugi Perfumes a zakladatelce Envy kliniky. Nejvíce mě zasáhl jejich důraz na detail: od složení produktů přes obaly až po výběr spoluprací. Jejich přístup? Pokud s produktem nesouzníme, nejde ven. Perfekcionismus, ale ten opravdový, ne povrchní.
V další části se mluvilo o hodnotách, spolupráci a módní scéně. Mezi řečnicemi byly Milena Zuravljova, Cindy Kerberová a Tetiana Babchuk. Hlavní linkou byla inkluzivita a autenticita – ne pouze jako trend, ale jako skutečná hodnota. Tatiana zmínila, že právě tímto kritériem se řídí při výběru ukrajinských značek, které představuje v Česku. Milena dodala, že stejnou opravdovost se snaží vnést i do redakce české Vogue.
Najděme lidskost, kterou jsme v posledních letech ztratili. Opravdovost, ne dokonalost.
Poslední slovo patřilo Sophie Lacroix, francouzské architektce specializující se na hotelové interiéry a beach cluby. Mluvila o inspiraci, kreativitě i tom, co všechno může design interiéru sdělit nejen vizuálně, ale i pocitově.

Závěrem?
WKND. edition byl zážitek, který nesázel na pompéznost, ale na smysl. Ukázal, že móda může být jemná, přístupná, a přesto silná. A že opravdovost je nový luxus. Pokud jste se též nadchli a chcete se zúčastnit dalšího pop-upu rozhodně sledujte Instagram jak WKND. edition, tak Tetiany Babchuk, která s jejím týmem stojí za celou akcí.