Přijďte se i vy přesvědčit o tom, že intezívní píli lze přetavit do podoby mnohdy velmi neotřelých realizací, které za poslední měsíce vznikly v jednotlivých ateliérech.A jak probíhaly samotné prezentace finálních výsledků zimního semestru 2013/2014 studentů Ateliéru módní tvorby? Do čeho investovali svou energii mladí kreativci pod vedením Pavla Ivančice? Co bylo společným pojítkem pro všechny?
Nevšední parafráze kroje Renaty Dračkové umocněná předimenzovanou siluetou i užitím zcela současných materiálů, gobelínový model Terezy Rozálie Kladošové evokující „devadesátkový“ kýč dětství plného mončičáků a pastelových barev, drátenictví jako součást dynamické drapérie oděvů Lindy Zabilkové, Filip Hieke a jeho originální zapojení fotografické techniky do práce s oděvem, ladná symbióza detailů Lay Sedlákové, recyklace zbytků látek po babičce do zajímavé koláže Venduly Niklové, robustní konstrukce krojové sukně slezských předků Karolíny Liberové, venkovem inspirovaná Máša Šabatová a její svěží kombinace romantické výšivky a pracovního oděvu, doslova nepřehlédnutelná pletáž Jany Mikešové, tradicí ukrajinského košíkářství inspirovaná Antonína Záblotská, po staletí užívaná technika vrapování v podání osudem Panny orleánské okouzlené Natalliee Trayan i Tereza Ledvinová a její hravě snová poloha blízká estetice dadaistických kostýmů vychází z téhož. Zadání, kterým bylo řemeslo a tradice, tak rozkrývá celou škálu možností, jak k tomuto tématu přistoupit, jak jej uchopit.
Jste-li zvědaví, kolik krásného se zrodilo pod rukama nejen výše zmíněných, měly by vaše kroky v nejbližších dnech zamířit právě na UMPRUM, neboť výstava klauzurních prací potrvá pouze do 20.2.2014, přičemž otevřeno je každý den od 10:00 do 18:00. Krátký fotoreport tak berte jen jako malou ochutnávku, která Vás má zvednout ze židlí.