Technologie a módu od sebe není možno oddělit a v budoucnosti jejich vliv mnohonásobně poroste. Příkladem z minulosti je projekt Ralpha Laurena Polotech shirt, které při nošení ukazuje informace o spálených kaloriích a pulsu vašemu smartphonu. Nositelná verze oblečení, které se bude samo přetvářet před vašima očima je už na cestě. V budoucnosti tak nebude problém změnit si barvu trička podle nálady z puntíků na proužky, nebo ze světlé na tmavou. Projektem spojení vědy a módy se zabývá designérské studio z Londýna The Unseen a není jediné. Projekt Jacquard, kolaborace Levi´s s Googlem se zaměřuje na vodivé textílie, pomocí kterých bude možné ovládat elektronické přístroje. Je tak víc než možné, že v budoucnosti budeme moci používat džíny jako smartphone nebo vypínat v bytě světlo pomocí dotyku těla. Technologie mají ulehčovat náš život, proto si budete moci dobít telefon skrz váš kabát, nebo regulovat teplotu a jeho hřejivost podle počasí. Víc o budoucím možném směřování módy se dočtete TU.
U tech světa ještě zůstaneme. Jestli vás zajímají udržitelné zdroje a DIY projekty, podívejte se na toto video, které přináší návod na vlastní vypěstovaní si textílií pomocí mikroorganizmů. Na zhotovení košile vám bude stačit jen šálek čaje a trpělivost.
Progresivita je pro módní průmysl důležitá, stejně jako nové módní trendy, které se neustále posouvají. Příkladem je kolekce Jeremy Scotta pro Moschino, kterého obsese pop kulturou vyvrcholila v kolekci inspirované komiksem a dopravními značkami. Zatímco minulé sezóně dominoval znak McDonaldu (vybavte si ikonické obaly na iphone s hranolkami), tentokrát našel inspiraci ve tvarech a barvách dopravních značek. Iphone obal s hranolkami tak nahradil obal v podobě čistícího prostředku s ikonickým nápisem “Moschino Fresh Couture”. Klobouk v podobě dopravního kuželu, materiály připomínající dopravní neonové vesty, třásně na šatech inspirované automyčkou, i tak může vypadat současná móda z Milan Fashion weeku. Jeremy Scott se baví nekonvenční módou, která je hravá a glorifikuje konzumní společnost a my se bavíme taky, aspoň pohledem. Celou galerii těchto ulítlích modelů najdete TU.
Další netradiční kolaborací je kolekce, která vznikla spojením webového portálu Tumblr s online obchodem Print All Over Me (PAOM) a výsledkem je skutečný unikát! Tumblr oslovilo skupinu designérů ( Andrew B Meyers, Brian Vu, Elena Morelli, Hattie Stewart, John Karel, John Mclaughlin, Lauren Pelc-Mcarthur, Luca M, Mario Kroes a Monica Ramos), kteří se podíleli na návrzích. Ideou má být cítit se jako Tumblr post. Víc sa dočtete tady.
Virtuální svět sa stal doménou pro skoro všechny módní značky a kdo nedrží krok a nespravuje dennodenně sociální sítě, jakoby ani netvořil. Vědí to i v Dolce & Gabbana a využívají to ve svůj prospěch. Na mole Milan Fashion Weeku si fotili některé modelky selfíčka, které se následně promítaly na zeď a automaticky se postli na instagram D&G. Promované hashtagom #Dgselfie, #ITALIAISLOVE, a #dolcegabbana najdete na instagramu desítky fotek krásných tváří modelek, pózujících přímo na mole. Galerii modelů najdete na: http://fashionista.com/2015/09/dolce-gabbana-spring-2016
Obsese zaznamenávaním fotografií na Fashion weeku je tématem často se vyskytujícím i ve vlnách kritiky. Sledování přehlídek skrz smartphone, snaha o co nejvýstřednejší model či kvanta street style fotografií jsou tématem těchto satirických komiksových kreseb uveřejněných na stránkach New York Times. K vidění zde.
Každý den na vás z médií číhá nespočetné množství fotografií, produktů, kolekcí, selfíček a modelů, snažícich se získat vaši pozornost. Poctivě pro vás proto mapujeme to nejzajímavější, co se ve světě módy za uplynulý týden odehrálo a už se nemůžeme dočkat toho budoucího! Keep updated for #fashionmapcz!