Sociální sítě jsou zaplněné fotkami z mol Fashion Weeků a je na místě ptát se, pro koho a jaký smysl ještě mají módní přehlídky. 15 minutová show, kolekce, které budou dostupné až za půl roku, a tisíce fotografií přímo z show na Instagramu. I takový je popis dění na Fashion weeks v článku Business of Fashion. V čem hledat význam přehlídek, když se jejich přenos streamuje online? Zprostředkovávají zážitek, který není možné digitalizovat? Jde v nich skutečně o dané kolekce, nebo jen o medializaci a byznys?
S novým přístupem k tradičním přehlídkám přichází Tom Ford, který na prezentaci své kolekce využil video místo klasické runway show. Video se zpívající Lady Gaga a desítkou tančících modelek promítal na Pařížském Fashion Weeku s komentářem, že tradiční přehlídce by se nepodařilo tak vystihnout duši celé kolekce, jako se to daří právě tanečnímu videu. Víc ve článku na fashionista.com
Na opačné straně v porovnání s Fordem stojí Rick Owens a jeho excentrická show, která způsobila největší rozruch na Pařížském Fashion Weeku. Modelky nesly druhé modelky, připevněné na jejich těle popruhy, zepředu nebo zezadu. I když modely vypadají mírně šokujícně, podle slov Owense se jednalo o emotivní metaforu týkající se ženství a mateřství. Celou galerii najdete tady: http://fashionista.com/2015/10/rick-owens-spring-2016
O další nevšední zážitek a senzaci se na Paris Fashion Weeku postaral Simon Porte Jacquenus, který ve své až divadelní módní show použil jako doprovod bílého koně. Surrealistické odkazy a snové vize světa se odrážely na hře s proporcemi a materiály, připomínajícími atmosféru z Gondryho filmů. Víc se dočtete v tomto článku.
Dojmy z přehlídek, které sice média mohou zprostředkovat, nenahradí však komplexní zážitek, který z přehlídky mají diváci. Avšak porovnávat avantgardní vystoupení Jacquenuse s videem Toma Forda by asi nebylo na místě. Módní přehlídky, i když mají svou tradiční koncepci, dělají výjimečné právě odchylky, v jakékoliv podobě. Móda je hra, a když dokáže zaujmout diváka, tak nezáleží na tom, zda jsou reálné nebo jen virtuálně zprostředkované.
Virtuálního světa se budou týkat i další příspěvky. Video pro novou kampaň H&M útočí na zákazníky všech věkových skupin, národností a náboženství. U ženy v hidžábu se objevuje muž v sukni, basketbalista s amputovanou nohou a dokonce Iggy Pop zalívající zahradu. H&M radí nosit ponožky v sandálech a porušovat zajetá pravidla. Poselstvím má být udržitelnost módy a recyklace. Světový gigant se ale nezaručuje za to, že to není jen chytrý marketingový tah, jak získat víc zákazníků. Posuďte sami, video najdete tady: www.today.com/style
Nakupování nebylo nikdy jednodušší a vypadá to tak, že v budoucnu bude ještě o něco lehčí. Představa, že nakupujete produkty, přímo když si prohlížíte video s jejich recenzí, se stane běžnou realitou. Společnost Shopify se spojila s Twitterem a výsledkem je tlačítko ´Buy now´ dostupné pro jejich uživatele. Nákupy z Twitteru už dohání i Youtube, který plánuje zařadit do vybraných videí panel s nabídkou a tlačítkem na okamžitý nákup. Víc v článcích na www.businessoffashion.com.
Pokud nejste zastáncem nakupovaní a oblečení si raději tvoříte sami, neměla by vám ujít kolekce mladé studentky módního designu Danit Peleg, která ji celou navrhla v grafickém programu a následně vytiskla na 3D tiskárně. Zhotovení celé kolekce jí trvala 9 měsíců, ale výsledek je vážně unikátní. Přesvědčte se sami v galerii na: http://fashionista.com
Ať už ve virtuálním světě nebo v tom reálném, inspirovat se můžete i běžnou cestou do práce, při které si všimnete třeba nenápadných detailů budov, které vám najednou připadnou výjimečné. Nechte se inspirovat a my vám za týden přineseme další shrnutí těch našich inspirací!