Letošní fashion weeky – Trendy a překvápka

Pověstná čtveřice a téměř celý měsíc nových střihů, potisků, trendů a dobře známá designérská jména ale nejsou jenom o módním průmyslu. Daleko za hranicí módy se pohybují ty nejprovokativnější kolekce, make-up, styling a taky celebrity faktor, nebo hra na sociálních sítích.

 

To, zda se stanou na jaro 2016 cool znova kytičky, nebo zda přijde do módy nová barva nebo střih (pro trend settery doporučujeme obstarat stříbrné metalické kalhoty) rozhodně nebylo to nejzajímavější, co se dalo letos vidět. Nejvíce v médiích diskutované byly přehlídky Ricka Owense a zpěváka, rappera a již několikátou sezonu i designéra Kanye Westa.

Rick Owens ví jak propojit marketing s myšlenkou a tak jeho “backpack” v podobě žen, které byly upevněny na ramena modelek symbolizovaly silné ženy, jejich propojení a to, že se jedna na druhou můžou spolehnout. Rozhodně je dobré, když má kolekce motiv a silné téma. Rick Owens patří mezi designéry, kteří mají silný rukopis a image. Víme, že komunikace prodává, ale neměla by zastínit kolekci samotnou. Fashion show byla v tomhle případě vysloveně podívanou, ale v průběhu myšlenek “jak je asi možné, že ty slečny jedna druhou udrží”, se mohlo stát, že střihy, asymetrie a materiály ostaly bez povšimnutí.

Kanye West a jeho přehlídek měla rozhodně úspěch. Alespoň mediální. Yeezy 2 plná jednoduchých střihů, barev, nositelných kousků a snad i poselství. Modely seřazeny podle odstínů barvy kůže – armáda bojující za lepší zítřky. Kromě konceptu a slavného jména se však nejednalo o nic výjimečného. Tak proto otázka – dokáže samotné jméno designéra prodat více než umělecká kvalita, idea a provedení?

 

Za lepší zítřky, hlavně ty enviromentální, bojuje Vivienne Westowood svými zbraněmi, které má už několik let. Kolekce, videa, přednášky na univerzitách. A jinak tomu nebylo ani u kolekce SS 16, kterou představila Paříži. Inspirací jí byly Benátky a oteplování. Jak to souvisí? Se stoupající hladinou oceánů je dost možné, že toto město, vaše pravnoučata již nikdy neuvidí. A Vivienne to dobře ví.

 

Kromě módy žily fashion weeky streetstylem a sociálními sítěmi. O tom, jestli je okej prezentovat zapůjčenou módu a že streetstyle už dávno není inspirací momentem ulice, ale spíše dalším molem a “doprovodným programem” se píše čím dál víc. Názory jsou různé, pro někoho fake, pro jiné potřebná prezentace designérů. Jsme zvědaví, co z této diskuze vyplyne. Víc si přečtěte kupříkladu v trefném článku na man repeller- tady.

 

Díky sociálním médiím se i z nových kolekcí luxusních brandů stane za pár sekund nový feed, insta realita a pokrm pro rychlý konzum. Někomu to může překážet, ale britský Burrbery se díky Christopherovi Bailymu k této skutečnosti staví každou sezonu více a více otevřeně. Letos kupříkladu před samotným catwalkem zveřejnila kolekci na snapchatu – video ze zákulisí příprav spolu s novými kousky uložili na 24 hodin, pak se samo smazalo. Digitální push Burbery předvedlo i během přehlídky. Značka si založila kanál na Apple Music a zpěvačku Alison Moyet, která zpívala během show, jste si tak mohli užít i na svých iPhonech.
 

Do insta reality se po svém zapojilo i italské duo Dolce& Gabanna. Na přehlídce jste mohli s telefony v ruce vidět nejenom diváky ale i modelky, které si fotili selfíčka. Ty se pak promítaly na zeď a zveřejňovaly rovnou na instagram značky. Pro D&G docela zdařilé rozhodnutí, protože it girls z modelek mají často na instagramu miliony fanoušků a tak je to nejvíce easy cesta, jak k sobě přitáhnout pozornost mladší generace. Nejnovější společenské trendy vtipně komentovala i newyorská přehlídka Hood by air, která místo dokonalého make-upu použila na modelky trend konturování obličeje a la Kim Kardashian. Docela chytrý tah od ne až tak známé značky.

Taky jsme při sledování přehlídek narazily na pár značek, které nepatří mezi super známé, ale my si myslíme, že je o nich dobré vědět. O Christopherovi Raeburnovi jsme už psali tady, ale letos přišel s dalšími cool a recyklovanými materiály. Takže pokud jste ho ještě nezaznamenali, je nejlepší čas. Také značka Damir Doma je potěšením pro každého milovníka minimalu. Jeho oblečení seženete i v berlínských koncept storech za docela rozumné ceny.
 

A pokud skutečně hledáte neotřelou inspiraci, podívejte se na kolekci a šperky z přehlídky Junya Watanabe. Zvedne vám to dávku kreativity o 100%. Galerii najdete zde.

Užijte si nové kolekce ve znamení krajky a psycho, květy, šedesátá léta, inspirace Amerikou, psychadelic, divoké barvy – rozhodně nic pro minimalisty J. Vypadá to tak, že jaro SS 16 bude rozhodně rozkvétat.

 

 

Podobné texty