Je těžké prosadit českou značku na americkém trhu?
Je to samozřejmě velká výzva a hlavně běh na dlouhou trať. Zatím jsme skutečně na začátku. V této fázi je pro nás nejdůležitější rozpoznat klíčové rozdíly mezi trhy a zákazníky. Získat přehled, zpětnou vazbu a zjistit, jak nejlépe přizpůsobit budoucí kolekce, výrobu a materiály, nacenění či vůbec, kdo by měli být naši cíloví distributoři na zmíněném trhu. Svoji představu máme, ale vše jde ruku v ruce s časem a s postupným získáváním kontaktů.
Kdy jste se rozhodli, že by se Antipearle měly prodávat i za oceánem? Z čeho tohoto rozhodnutí vycházelo?
Rozhodnutí padlo hlavně kvůli potřebě značky se vyvíjet a zjistit, zda má potenciál oslovit i globálního zákazníka tak, jak si v celém týmu myslíme. Bylo to nakopnutí ke změně uvažování nad celým business modelem a snaze vybudovat mezinárodní brand. Cítíme silné povědomí o značce na českém a slovenském trhu a byla potřeba se posunout dál. Naše aktivity za hranicemi se neomezují jen na USA, PR kroky podnikáme i v dalších zemích. Volba amerického trhu jako toho hlavního cíle k dobytí však byla tou nejlogičtější cestou i největší výzvou zároveň.
Co následovalo po tomto rozhodnutí?
Oslovili jsme několik osob ke konzultacím a spolupráci, z nichž jednou byla modelka a stylistka Loli Lo působící v NYC. Ta na základě svých zkušeností a pohybu na trhu získala kontakt na REPmode showroom, který ve značce viděl potenciál, a po vzájemné komunikaci došlo k podepsání smlouvy.
Je umístění produktů v takovém showroomu drahé? Máte nějakého místního PR?
Umístění a celá kampaň samozřejmě měsíčně něco stojí, ale bereme to v tuto chvíli jako potřebný krok k poznání co nejvíce možností a kontaktů. O PR aktivity se dělí tým showroomu a náš centrální v Praze.
Vyplatilo se to už?
Z hlediska odezvy a konkrétních poznatků určitě ano.
Hledáte i nějaké jiné cesty na trh? Jaké to jsou?
Antipearle vidí velký potenciál v digitálních trendsetterech a osobnostech z módního oboru, často tedy navazujeme kontakt právě s nimi. Obvykle se setkáváme s milou odezvou a zájmem o značku. Jde nám hlavně o osobní kontakt a náklonnost ke značce a jejímu příběhu jako takovému, spíše než o zájem o jeden konkrétní produkt či placený endorsement.
Co vidíte jako největší překážky a co naopak jako největší výhody vaší cesty?
Mít zázemí a PR ve městě, jako je NYC, s sebou přináší mnoho výhod. Především dostupnost pro místní stylisty a módní redaktory či jiné zájemce o značku. Již není třeba produkty zdlouhavě do USA přeposílat, jsou k dispozici přímo a hned. Překážkami pak jsou samozřejmě fixní náklady a vzdálenost, respektive absence člověka přímo z týmu Antipearle.
Co byste poradili jiným, kdyby chtěli také „na západ”?
Ať do toho jdou, protože jedině tak zjistí, zda na to mají. Energii, potenciál a trpělivost.
Co chystáte pro následující měsíce?
Chystáme se pokračovat v dosavadní snaze na americkém i dalších zahraničních trzích, v prohlubování vztahu se zákazníky v ČR a na Slovensku skrze sociální sítě i eventy, které organizujeme či se jich účastníme. A do budoucna je v plánu delikátnější, zlatá “fine jewellery” kolekce.