#BRANDLOVEㅣESÅNT: mexická značka inspirovaná Picassem a Le Corbusierem

Mexická módní značka Esånt se stala synonymem nadčasové elegance a minimalistického luxusu. V době, kdy móda často přetéká zdobností, se brand vrací k základům: k jemnosti, smyslnosti a minimalistickým kouskům, které v sobě nesou přirozenou krásu. Značka tak oslovuje ženy, které vědí, že sebevědomí nevychází z extravagance, ale z detailu a kvality.

Esant
Foto: Vogue Mexiko

Zakladatelka Aline Díaz

Za vznikem brandu stojí Aline Díaz. Aline měla k módě blízko od mládí, už v 17 letech založila svou první značku Caravana, zaměřenou na oděvy na zakázku. Přestože Caravana zůstala minulostí, stala se odrazovým můstkem pro vznik Esånt.

Foto: ESÅNT

Esånt tak vznikla s cílem nabídnout ženám praktické a stylové kousky, které se stanou základem jejich šatníku. Značka se pyšní výběrem těch nejkvalitnějších materiálů, jako je bambus, len, bavlna či hedvábí. Návrhářka tyto látky nechává volně splývat a vyznačuje s tím, že v návrzích nemění jejich přirozenou strukturu, protože právě tu chce nechat v plném projevu.

Foto: ESÅNT

Vize: návrat k jednoduchosti

Všechny kousky jsou vyráběny s ohledem na životní prostředí – od lokálně pořízených materiálů až po etické zpracování. Značka se zaměřuje na pomalou módu, což znamená výrobu menších kolekcí, které jsou promyšlené do posledního detailu a často disponují rafinovanými střihy. Cenově se jednotlivé kousky pohybují od 150 euro za topy po 600 euro za statement pieces.

Foto: ESÅNT

Inspirace v malbě i architektuře

Instagramový profil odhaluje, kde Aline čerpá inspiraci. Vedle uměleckých děl Le Corbusiera, Pabla Picassa či Hanse Hofmanna je plný šatů s výraznými výstřihy, vzdušných halenek nebo kalhot splývajících se siluetou. Tato vizuální platforma dohromady vytváří éterický svět, který je stejně autentický jako ženy, pro které Esånt tvoří.

Foto: ESÅNT

Foto: Značku si oblíbila třeba i známá nizozemská módní novinářka Stephanie Broek

Důraz na uniformitu

Filozofie Esånt stojí na jednoduchosti a praktičnosti. Klíčovými prvky kolekcí je uniform dressing – košile, vlněné kalhoty, splývavé šaty, vesty a džíny. Jsou to modely, které jsou nositelné pro jakoukoliv příležitost – do práce či na večer na společenskou akci.

Pro Aline je nejdůležitější, aby si ženy oděv nejen oblékaly, ale aby v něm žily. Brand tak představuje novou definici luxusu: jednoduchost, která je zároveň výrazná a osobitá. Je to značka, která chápe, že móda není jen o vzhledu, ale i o pocitu, jaký svým nositelkám přináší. Věříme, že nejen proto o Esånt ještě hodně uslyšíme.

Podobné texty

TRENDY 2025: co předpovídají přehlídková mola?

Rok 2024 plný mašlí, korzetů a červených detailů se...

#BRANDLOVEㅣSaks Potts po 10 letech končí

Značku Saks Potts založily v roce 2014 Cathrine Saks...

Officina: prostor pro fantazii a měkkou zbroj rytířky

Po prvním představení na loňském Designbloku navazuje Tereza Rosalie...

Udržitelná móda je hodně elitářská, říká autorka knihy On Fashion Adéla Šponerová

Pulty v knihkupectvích, stejně jako feedy módních influencerek, začátkem...

#BRANDLOVEㅣNanushka: Minimalistický design pro odpovědnou budoucnost

Maďarská značka Nanushka, která si získala srdce módních nadšenců...