Fashion světem

Sociální sítě jsou zaplněné fotkami z mol Fashion Weeků a je na místě ptát se, pro koho a jaký smysl ještě mají módní přehlídky. 15 minutová show, kolekce, které budou dostupné až za půl roku, a tisíce fotografií přímo z show na Instagramu. I takový je popis dění na Fashion weeks v článku Business of FashionV čem hledat význam přehlídek, když se jejich přenos streamuje online? Zprostředkovávají zážitek, který není možné digitalizovat? Jde v nich skutečně o dané kolekce, nebo jen o medializaci a byznys?

S novým přístupem k tradičním přehlídkám přichází Tom Ford, který na prezentaci své kolekce využil video místo klasické runway show. Video se zpívající Lady Gaga a desítkou tančících modelek promítal na Pařížském Fashion Weeku s komentářem, že tradiční přehlídce by se nepodařilo tak vystihnout duši celé kolekce, jako se to daří právě tanečnímu videu. Víc ve článku na fashionista.com 

 

Na opačné straně v porovnání s Fordem stojí Rick Owens a jeho excentrická show, která způsobila největší rozruch na Pařížském Fashion Weeku. Modelky nesly druhé modelky, připevněné na jejich těle popruhy, zepředu nebo zezadu. I když modely vypadají mírně šokujícně, podle slov Owense se jednalo o emotivní metaforu týkající se ženství a mateřství. Celou galerii najdete tady: http://fashionista.com/2015/10/rick-owens-spring-2016

 

O další nevšední zážitek a senzaci se na Paris Fashion Weeku postaral Simon Porte Jacquenus, který ve své až divadelní módní show použil jako doprovod bílého koně. Surrealistické odkazy a snové vize světa se odrážely na hře s proporcemi a materiály, připomínajícími atmosféru z Gondryho filmů. Víc se dočtete v tomto článku.

Dojmy z přehlídek, které sice média mohou zprostředkovat, nenahradí však komplexní zážitek, který z přehlídky mají diváci. Avšak porovnávat avantgardní vystoupení Jacquenuse s videem Toma Forda by asi nebylo na místě. Módní přehlídky, i když mají svou tradiční koncepci, dělají výjimečné právě odchylky, v jakékoliv podobě. Móda je hra, a když dokáže zaujmout diváka, tak nezáleží na tom, zda jsou reálné nebo jen virtuálně zprostředkované.

 

Virtuálního světa se budou týkat i další příspěvky. Video pro novou kampaň H&M útočí na zákazníky všech věkových skupin, národností a náboženství. U ženy v hidžábu se objevuje muž v sukni, basketbalista s amputovanou nohou a dokonce Iggy Pop zalívající zahradu. H&M radí nosit ponožky v sandálech a porušovat zajetá pravidla.  Poselstvím má být udržitelnost módy a recyklace. Světový gigant se ale nezaručuje za to, že to není jen chytrý marketingový tah, jak získat víc zákazníků. Posuďte sami, video najdete tady: www.today.com/style

 

Nakupování nebylo nikdy jednodušší a vypadá to tak, že v budoucnu bude ještě o něco lehčí. Představa, že nakupujete produkty, přímo když si prohlížíte video s jejich recenzí, se stane běžnou realitou. Společnost Shopify se spojila s Twitterem a výsledkem je tlačítko ´Buy now´ dostupné pro jejich uživatele. Nákupy z Twitteru už dohání i Youtube, který plánuje zařadit do vybraných videí panel s nabídkou a tlačítkem na okamžitý nákup. Víc v článcích na  www.businessoffashion.com.

Pokud nejste zastáncem nakupovaní a oblečení si raději tvoříte sami, neměla by vám ujít kolekce mladé studentky módního designu Danit Peleg, která ji celou navrhla v grafickém programu a následně vytiskla na 3D tiskárně. Zhotovení celé kolekce jí trvala 9 měsíců, ale výsledek je vážně unikátní. Přesvědčte se sami v galerii na:  http://fashionista.com

 

Ať už ve virtuálním světě nebo v tom reálném, inspirovat se můžete i běžnou cestou do práce, při které si všimnete třeba nenápadných detailů budov, které vám najednou připadnou výjimečné. Nechte se inspirovat a my vám za týden přineseme další shrnutí těch našich inspirací!

 

Podobné texty

Slovensko zažilo světovou módní show

Ve čtvrtek 19. září se na bratislavském Náměstím Svobody...

Bruce Weber: My Education

V Galerii hlavního města Prahy začíná výstava světoznámého fotografa, kterou...

Nejlepší streetstyle trendy z kodaňských ulic

Hlavní město Dánska se v první polovině srpna na...

#BRANDLOVEㅣBODE: značka, která získala srdce Harryho Stylese

S novým rokem spouštíme také novou sérii #BRANDFOLIO, ve...

Rina Sawayana – star roku 2023, která září i letos

Japonská zpěvačka, modelka a nyní i herečka Rina Sawayama...