Fashion Světem

Zpráva, o níž se v poslední době píše nejvíce a překvapila módní svět, je informace že Raf Simons opouští pozici kreativního ředitele módní značky Dior. Po odchodu Alexandra Wanga z pozice kreativního ředitele značky Balenciaga, je Simons dalším v pořadí. Důvodem jeho odchodu jsou podle jeho slov „osobní důvody“ a „potřeba zaměřit se na chod vlastní značky“ píše portál Business of Fashion. Raf Simons působil na postu kreativního ředitele tři a půl roku poté, co opustil svoji pozici v Jil Sander. Oživil kolekce Diora o nové současné trendy a vdechl mu novodobou podobu. Náročná tvorba jeho kolekce vám může být známá z filmu Dior a Já, francouzského režiséra Frédérica Tchang. Dior zatím jméno nového kreativního ředitele neoznámil, bude to překvapení následující sezóny.

 

Zatímco v módních domech haute couture se dějí změny, úspěšné fast-fashion řetězce si upevňují své postavení na poli módního byznysu. Business of Fashion přinesl zprávu, že Amancio Ortega, vlastník a zakladatel oděvní společnosti Inditex se stal nejbohatším člověkem světa. Španělská společnost Inditex sdružuje fast-fashion řetězce jako Zara, Gap či Massimo Dutti. Strategie, kterou se řídí tato módní velkovýrobna je přinášet zákazníkům trendy z přehlídek v enormně krátké době a nositelné podobě. S více než 6000 pobočkami ve 90 státech je Inditex globálním koncernem, který ovládá market a jeho zisky se blíží k desítkám miliard. Více o jeho cestě k úspěchu se dozvíte z článku zde http://www.businessoffashion.com

 

Módní průmysl je byznys jako každý jiný a stejně v něm platí, že dobrá reklama prodává. Co mají ale s fashion reklamami společné zvířata? Možná se budete divit ale mnoho. Reklamy používají chráněné druhy zvířat jako úspěšný marketingový tah. Možná si vybavíte malého tygra v reklamě na šperky Cartier. Záměr použít ho v reklamě je strategický. Zvířata se v kontextu s luxusním produktem stávají mytologickými symboly. Koně použití v reklamách automobilového průmyslu evokují sílu, šelmy v reklamách módních řetězců zas dojem luxusu a ochrany. Více o tomto trendu píše článek: http://fashionista.com/2014/12/animals-in-fashion-ads

 

Zatímco marketing apeluje na zákazníky, další důležitou součástí módního koloběhu jsou ti, kteří módou dennodenně žijí a ovlivňují trendy. Blogeři. Je blogerství skutečnou prací? Byznysem s reálnými výdělky a investicemi? Dočtete se to v článku zde: http://fashionista.com/2014/01/fashion-blogger-expensesÚspěšní blogeři v něm píší o povinnostech, které jejich práce vyžaduje. Dozvíte se, že blogerství nejen o dostávání oblečení zdarma a fotkách na Instagramu, ale že je to časově a finančně náročný job.

 

Zatímco jednu stranu tvoří módní elita na druhé straně stojí ti, který se na výrobě aktivně podílejí – dělnice. Rozdíl mezi těmito dvěma světy je propastný. Značky, s obrovskými zisky, které své oblečení šijí v Asii stále nedokáží zaručit dělníkům bezpečné pracovní prostředí. Po více než dvou letech od tragédie Rana Plaza v Bangladéši, při které zemřelo v ruinách továrny více než tisíc lidí se situace nezlepšuje, píše o tom portál QZ. http://qz.com

 

 

Od kreativních ředitelů, přes blogery a redaktorů, dělníky až k zákazníkům, cesta jen jednoho kousku oděvu je zdlouhavá a náročná. Móda je fascinující, kreativní proces, který má ale i své odvrácené 

Podobné texty

Ukrajinská značka KSENIASCHNAIDER: Provokuje a boří hranice mezi realitou a digitálním světem

Think Inside the Box. Motto nejnovější kolekce ukrajinské značky KSENIASCHNAIDER...

Vlna nového začátku. Ve Zlíně se chystá další ročník Fashion Eventu Dotek.

Již potřinácté ovládne Zlín módní akce Fashion Event Dotek....

NEJIKONIČTĚJŠÍ POZVÁNKY NA MÓDNÍ PŘEHLÍDKY

Když jsme poprvé viděli Harryho Pottera, jak dostává obálku...