Must-see film pro každého fashionistu
True Cost of Fashion odpremiérovaný v minulém týdnu nastavuje zrcadlo všem, kdo se radují z až směšně levného oblečení, aniž by se zamysleli, jak se daný oděvní řetězec k takovéto ceně mohl propracovat. A že existuje na světě někdo, kdo ty náklady nese za konečného spotřebitele. Režisér Andrew Morgan zanáší tuto problematiku daleko za hranice Asie a ukazuje, že tato realita je běžná i pro takové státy jako je Texas. Ukazuje, jak v praxi vypadá soutěž o business a stlačování výrobních nákladů, které sebou nese i nelidské zacházení se samotnými pracovníky. A jak se jedná s těmi, kteří se postaví na odpor a napadne je tvořit cosi jako odbory? S jednou takovou odvážlivkyní se výrobce vypořádal po svém, odvlek ji do místností, zamkl a zbil. Stručně, jasně a k věci. Taková je Pravá cena móda očima Andrewa Morgana.
Komplexnější recenze zde: http://fashionista.com/2015/05/the-true-cost
Pinterest jako denní stylista
Znáte to sami, that feeling, kdy stojíte před skříní a nenapadá vás žádná nositelná kombinace svršků v šatníku. Namísto tuny aplikací, kde musíte svoje oblečení složitě odfotit a pak si pohrát si můžete přečíst guideline Caroline Moss, která má pro tyhle případy pomocníka po ruce – Pinterest. Ačkoliv při jeho otevření se může zdát, že je často místem pro sny a plány daleké budoucnosti, Caroline s jeho pomocí denodenně vytváří outfity z kousků, které již vlastní. „Každé ráno si vyberu kousky, které nosit. Naťukám je do Pinterestu a přidám slovo outfit. A je to tu, přímo přede mnou! Stránky a stránky návrhů outiftů založené na konkrétním oděvu, které snímají úkol odhadování, jak celý look sestavit.“
Pro podrobný návod klikejte tu: http://www.businessinsider.com/best-way-to-use-pinterest-2015-5
Australská móda na obzoru
Australští designéři nestojí v koutě. Naopak se derou na výsluní a jejich kreativní přístup by jim leckteré slavné značky mohly závidět. YEVU je značka s ghanskými kořeny využívající tradiční techniky voskového potisku. Rouda je splněným snem již zkušené designérky Megan McNeill, která má ambice prosadit svou druhou samostatnou kolekci Fiesta mezi stálice australských šatníků. PER-TIM se pasuje do role královny volnočasového oblečení a kombinuje to nejlepší ze svých dvou zakladatelek – designérské umění a cit buyera pro současné trendy. A takto bychom mohli pokračovat dále. Na kompletní seznam designérů se podívejte tu: http://fashionjournal.com.au/fashion/features/top-5-emerging-designers-you-should-already-know-about
Converse jako hudební vydavatelství
Když si je značka vědoma kořenů a má na zřeteli svou korporátní identitu, pak i kroky jako otevření vlastního hudebního vydavatelství najednou dávají smysl. Jako v případě Converse. Malý pokus slavného fashion brandu má po 4 letech od svého vzniku globální ambice. Nová kampaň budiž toho důkazem.
Pro zhlédnutí klikejte tu: http://creativity-online.com/work/converse-rubber-tracks-goes-global/41882
The Skin Book – Učebnice tatérů
Pokažená tetování mají podle magazínu Tattoo Art jedno společné – fušérské tatéry. Ono, každý se někdy učí, ale pokud to má být zrovna na něčem, co vám zůstane celý život, už je těžké hodit se do pohodičky a čekat, že to nějak dopadne. Přitom kolikrát jsou předpoklady pro fatální chyby přímo na stole. „Nacvičoval jsem to doma na pomerančích a takových věcech, možná dvakrát. A pak jsem vzal kamaráda…,“ svěřuje se svými začátky teď již profesionální tatér. Kamarád skončil „jen“ s tetováním naruby. The Skin Book je vyrobena ze syntetické kůže a vizuálně stylizovaná do lidských částí těla. A přímo na jejích stránkách se tatéři můžou procvičovat ve svém umění. Hodnotíme jako lepší než pomeranče! J
Praktická ukázka tu: http://creativity-online.com/work/tattoo-art-magazine-the-skin-book/41499
Náš souhrn je u konce. Zase za týden se můžete těšit na další novinky. Přejeme spoustu námětů k přemýšlení o dopadu módy na lidské životy a snad žádné zfušované doživotní ozdoby 😉