Skvělá jména ve stínu velkých značek – LONDON FASHION WEEK REPORT

Na tomto základě jsou kromě přehlídek koncipovány i designérske showroomy, diskuze a doprovodné akce v Somerset house.Je to neuvěřitelná koncentrace kvality a inspirace. Kolekce, které dokážou i po dnech plných přehlídek a podnětů nadchnout tak, jako by to byly ty nejdokonalejší, co jste v módě viděli. Přesně takové značky, které zanechají emoce, vám představujeme exkluzivně v našem výběru.

Monochrome

Polská značka, která se zrodila v Londýně a prodává se například i v LA. Při povídaní s designérkou Anyou vás napadne jediné: to by se hodilo stejně dobře mně i mému příteli. Monochrome je totiž jedna z mála značek, která tvoří unisex kolekce, které jsou ale úplně přirozené pro obě pohlaví.

„Coming from nowhere but made to wear anywhere and by anyone“, je heslo dvou lidí kteří za značkou stojí. Anya Kamarek a Hektor Kowalski jsou nejen tvůrci brandu, ale i jeho ztělesněním. Anya je návrhářka, která studovala na Saint Martins a Hektor – creative director značky má za sebou finanční background. Spolu tvoří kombinaci, která posouvá Monochrome dál jak vizuálně, tak i komerčně. Jejich polský základ a inspirace architekturou brutalismu se mísí s londýnským šerem. Látky jsou evropské a produkce je polská. Znaška Monochrome je navíc i „enviromental friendly“ –  žádná kůže jenom wax cotton! Tito mladí Poláci mají o Monochrome jasnou představu: Chceme být větší. Naši cílovou skupinou jsou velká města a lidi, co v nich žijí. Pokud se chystáte na fashion week do Paříže, určitě se běžte na Monochrome podívat – k nahlédnutí budou dokonce i jejich nové unisex plavky!:)

HOMO CONSOMMATUS

Ruská značka, která si hraje s geometrií, ale jiným způsobem než zmiňovaná značka Monochrome. HC je střihově složitější a inspirovaná jiným příběhem. Jejich věci jsou na jedné straně hodně decentní, na druhé straně by si je klidně oblékla i Lady Gaga na své turné.  Kirill Stupchenko je rodilý Rus, svou značku ale přesunul do New Yorku, kde i tvoří. Právě nejznámější budovy velkého jablka ho inspirovaly k nejnovější kolekci. Mezi kousky naleznete šaty s plexisklo aplikacemi, ale také vlněný kabát. Při myšlence “zvláštní kombinace” nás zastaví samotný Kirill a říká: ”Sezony jsou over.  Netvoříme oblečení podle nich. Máme to konec konců našito i na našich věcech a podle toho k oblečení také přistupujeme.“ A dodává: „Neplánujeme a ani nechceme být velkou značkou, víme, že naši zákazníci jsou takoví lidé, kteří to pochopí.“ Více o HC tady.  

GYO YUNI KIMCHOE

Je značka, která s letní kolekcí pro rok 2015 přináší otázku ochrany přírody a anti vojenský postoj. Jejich modely jsou zahradníci – vojáci. Zahradník je jako voják. Když vytrhává zelinu, je vojákem, co ničí. Vojáci od GYK raději ale pěstují a tvoří. Protože, co definuje zeleninu, je vlastně jen lidská potřeba. Například v Austrálii jsou olivovníky považovány za plevel. Což znamená, že každá rostlina může být „nepotřebná“, pokud není chtěná lidmi. Pokud se šlechtí, může však být užitečná a krásná. Vojenské a zahradnické prvky se objevují v celé kolekci. Nečekejte však, klasickou maskáčovou kulturu. Více než látkami se nechali CYK inspirovat tvarem. Velké vojenské kapsy na bundách a topech však působí stejně účelově jako cool. Jejich idea nás baví, máme rádi inteligentní módu s příběhem.  Na celou jejich přehlídku se můžete podívat tady.

Youjia Jin

Značka, kterou si napoprvé nezapamatujete díky názvu ale díky střihům, nápaditosti, inovativnosti, nezvyklému propojení a hrou s materiály. Původem čínská designérka Youjia Jin byla vybrána mezi 4 designéry s označením Ones to watch. A tak se na Fashion weeku objevila i její kolekce a ocitala se na stránkách britské Vogue. Youjina je ovlivněna vizuálním uměním, které předtím studovala a její tvorba je charakteristická hlavně maskulinním pojetím ženské siluety. Ve Fashion MAP se rozhodně budeme řídit názvem selekce pod kterou Youjia Jin spadá a budeme její tvorbu rádi sledovat dál. 

Martine JARLGAARD

Dánská designérka, která přesídlila do Londýna. Působila u Vivienne Westwood jako designérka na Red Label. Ve vlastní značce má pořád jasný skandinávský rukopis. Její móda je zajímavější spíš materiálem. Elegantní síťovina zní možná trochu jako nonsense, ale přesně s takovou ideou Martine pracuje. 

Pokud jde o inspiraci, je jí opravdu hodně. Rozhodně nemůžeme vynechat jména Heizen Wang, švýcarská Berenik, úletový a více než attention seekerský TZUJI. Pokud nemáte ještě dost nových jmen, určitě si zapamatujte alespoň Jamie We Huang další absolventku Central Saint Martins. Její geometrii, doplňky, střihy, oversized šaty a sexy topy s koženými detail si zamilujete. V jedné kolekci dokáže nabídnout prakticky cokoliv pro každý styl a přitom její modely nepůsobí roztříštěně ani nijak chaoticky. Pokud příští sezonu hledáte kromě originálního oblečení s ručně šitími komponenty i nápaditou obuv, jméno Ming Pin Tien stojí za zmínku. Skromný Ming představuje kolekci velice opatrně, my jsme se do ní ale zamilovali na první dobrou… Huňaté boty na platformách,, stejně jako atypické tvarosloví, abstraktní aplikace na oděvu, ručně dělané střapce na topech, šatech i kalhotách. Jeho kolekce „Epilog“ má jasně co říct.

Možná je to trochu nálož, ale nás jednoduše malé značky uchvátily. Je to důkaz poezie tvarů, různorodosti, individuality a síly. A máme pro vás mnohem víc. Již za pár dní představíme značky a designérská jména, která ukázaly udržitelné kolekce a preferují férovou produkci a recyklaci. A pak se společně vypravíme do nejlepších koncept store-ů. Máte se na co těšit!

Podobné texty

#BRANDLOVEㅣBODE: značka, která získala srdce Harryho Stylese

S novým rokem spouštíme také novou sérii #BRANDFOLIO, ve...

Rina Sawayana – star roku 2023, která září i letos

Japonská zpěvačka, modelka a nyní i herečka Rina Sawayama...

MÓDNÍ VĚŠTBA aneb co bylo a co bude: trendy pro rok 2024

Rok se s rokem sešel a módní svět zažívá...

Zimní Dr. Martens vás v mrazech zahřejí

Dr. Martens s vniřní stélkou v podobě umělého kožichu...
Předchozí článek
Další článek