Věděli jste, že byl minulý týden mezinárodní den spodního prádla? Když ale vyberete to pravé, můžete slavit klidně denně! Jaké lokální návrháře byste měli mít v merku?
Navrhování nejen funkčního, ale také estetického spodního prádla, rozhodně nepatří k nejjednodušším disciplínám. I u nás se ale přesto několik nadaných tvůrců najde. Kdo nás baví?
V momentě, kdy je spodní prádlo propracované, stojí za to uvažovat o jeho roli v outfitu. Nedávný trend vrstvení spodního prádla na (obvykle) jednobarevné basic kousky za účelem oživení looku je toho zdárným příkladem. Podobným způsobem lze nechat například krajkové prádlo vyniknout pod průhlednými halenkami či kalhotami nebo nosit místo topu díky rafinovaným střihům.

Trend luxusního a výrazného krajkového spodního prádla zakombinovaného do outfitů zpropagovaly ikonické značky jako Dolce & Gabbana, Yves Saint Laurent nebo proslulá Victoria’s Secret. Jejich práce se spodním prádlem jako viditelnou součástí outfitu inspirovala mnoho návrhářů po celém světě a ukázala, že prádlo může být plnohodnotným prvkem v outfitu, nikoliv jen skrytou vrstvou.




Ideálním příkladem celebrity, která umí spodní prádlo vynést s elegancí, je Zoë Kravitz, která právě s YSL spolupracuje. Dalším příkladem osobnosti, která umí lingerie skvěle kombinovat, je influencerka Beatrice Gutu.
Krásné kvalitní prádlo dokáže ovlivnit to, jak se cítíte, a to se odrazí i ve vašem stylu a vyzařování. Ať už dáváte přednost minimalistickým střihům, smyslným krajkám nebo odvážným detailům, máme pro vás výběr českých lokálních značek, které by vám neměly uniknout.
Tereza Vu
Návrhářka Tereza Vu tvoří luxusní dámské spodní prádlo, které spojuje precizní řemeslné zpracování s nadčasovou elegancí. Tereza získala zkušenosti během sedmiletého pobytu v Londýně, kde nejen studovala, ale také pracovala na tvorbě kolekcí společenských a večerních šatů. Právě tam se zrodila vize vlastní značky zaměřené na spodní prádlo, které podtrhuje přirozenou krásu a sebevědomí ženy.
Její showroom najdete na adrese Pařížská 11, kde si můžete prádlo osobně vyzkoušet a nechat si ušít modely na míru.




Objet petit a
Objet petit a je česká značka niche spodního prádla, kterou založila designérka Tereza Švolíková. Značka se vyznačuje sofistikovaným přístupem k návrhu a výrobě, ve kterém kombinuje luxusní přírodní materiály s inovativními technikami experimentálního barvení za použití botanických pigmentů. Každý kus spodního prádla je ručně šitý v Praze. Studio najdete na adrese Mánesova 49.





Overall Office
Overall Office je nezávislá česká módní značka specializující se na kvalitní řemeslné zpracování, udržitelné materiály a designy, které se hodí pro různé typy postav. Kolekce vyrábí v českých ekologicky odpovědných továrnách z organických, recyklovaných a zbytkových látek. Značka klade důraz na dlouhou životnost a funkčnost svých výrobků.




Corpus
Corpus je značka ručně šitého spodního prádla, která spojuje nadčasový design s respektem k přírodě a lidem. Jejich produkty jsou vyrobeny z certifikovaného bambusu, materiálu, který je hebký, prodyšný a šetrný k pokožce. Corpus se zaměřuje na etickou výrobu a udržitelnost, přičemž nabízí minimalistické a komfortní kousky, které jsou základem sebevědomí a šatníku. I když majitelky značky oznámily tvůrčí pauzu, do konce června na jejich e-shopu najdete spodní prádlo za zvýhodněnou cenu.


Foto: Corpuslingerie.com
Kinoko
Pokud chcete něco více sportovnějšího, zkuste Kinoko. Značka se specializuje na výrobu oděvů, které podporují radost z pohybu a sebevědomí nositelek. Produkty šijí v Česku, s důrazem na kvalitní zpracování a přizpůsobení různým ženským postavám. Je známá především pro skvěle padnoucí sportovní podprsenky, se kterými lze v outfitu taky skvěle pracovat – třeba formou athleisure trendu, o kterém jsme nedávno psali.





Foto: Marianna Tomanova
Lorii
Lorii je česká značka spodního prádla a oblečení, kterou založila v roce 2016 Petra Lorencová a která experimentuje s různými typy materiálů a hraje si s lesklostí a průsvitností. Všechny produkty jsou ručně vyráběny z kvalitních materiálů z Itálie a Česka s láskou a péčí.
Příběh značky začal, když Petra Lorencová, tehdy fotomodelka a studentka práv, hledala prádlo na focení, které by bylo přitažlivé, originální a zároveň pohodlné pro běžné nošení. Když nenašla nic, co by splňovalo její požadavky, rozhodla se ušít si vlastní prádlo s pomocí své babičky. Po několika měsících vznikl střih, který skutečně padl. Petra se naučila šít a rozhodla se založit vlastní značku. I přes počáteční nedůvěru okolí se její podprsenky líbily kamarádkám, na jejichž doporučení se rozjel prodej, a tak vznikla značka Lorii.



