Laeticia nedávno nastoupila na snovou pozici – určuje trendy pro celý obchodní dům Galeries Lafayette a především pro značky, které Galeries Lafayette samy vytváří. Jak sama říká, využití a určování trendů pro obchodní dům se širokým spektrem klientů je velmi komerční. Pracovat s designéry a trendsettingovými agenturami je mnohem zajímavější.
Trendů je několik druhů, dlouhé, krátké. Obecně řečeno – čím výraznější trend, tím kratší je. Vizuálně silné předměty nebo oblečení nás rychleji omrzí než jednobarevné basics, které nosíme jako doplněk těch výrazných kousků celá léta. Trensettingové panorama s nástupem internetu a streetstyle shoots kompletně změnilo směr. Původně trendy fungovaly tak, jak to Miranda popsala ve filmu Ďábel nosí Pradu – z luxusních přehlídek předních designérů do více přehlídek předních designérů, odtud do středního segmentu trhu a obchodních domů a teprve když si všichni zvykli na nové trendy a barvy, opovážili se nosit je. A tak se trend stal dostupný v řetězcích s levnou módou. Dnes návrháři koukají na blogy se street style fotkami a nechávají se inspirovat pro své nové kolekce. Trendy tedy vlasně určuje ulice. Změna přišla i s masovou výrobou a rychlostí distribuce. Nové trendy z přehlídek tak můžete většinou koupit v nějakém řetězci dřív, než se objeví v buticích samotné značky. Na přehlídky má přístup téměř kdokoliv a naopak seriózní novináři a nákupčí se těmto místům začali vyhýbat. Celý systém se vyvíjí a mění tak rychle… no, asi jako módní trendy.
Role trendsettera spočívá v dekódování nálad společnosti a předpovídání odrazu těchto nálad v designu a především v preferencích klientů. Musíte mít přehled o všem a synteticky předurčit, co se bude dít a co se bude prodávat.
‚Co na své práci miluji nejvíc je ta spousta cestování. Průzkum dělám na strašné spoustě míst, například v konzervativních částech New Yorku je spousta zajímavých estetických prvků. Do Berlína jezdím pro jeho svobodu. Rockové festivaly začínají být příliš stereotypní a tak teď navštěvuji hudební festivaly ve Švédsku. V Paříži chodím na výstavy do Grand Palais nebo Palais de Tokyo. Inspiruji se barevnými kombinacemi fotografií a umění. Je tu také spousta malých muzeí, která mají výjimečnou atmosféru. Osobně mohu doporučit Muzeum Jacquemart Andre a nebo výstavy v Museum Orangerie přímo v zahradách Tuleries.‘
Za svou kariéru Laeticia prošla nejlepšími trendsetingovými agenturami jako Nely Rodi nebo PeclersParis. Spolupracovala se značkami a designéry jako je Maison Martin Margiela, Sharon Wauchob nebo Surface to Air, L’Oreal a Luis Vuitton.
‚Nikdy jsem nechtěla být trendsetter. Studovala jsem marketing a potom návrhářství na ESMOD. Nikdy jsem neměla blog, jen ten zájem o inovace a o nové věci. Lidé jsou fascinováni trendy a moc je řeší. Já ne, ale mé názory se vždy ukáží jako pravdivé. To mi přineslo úspěch – správnost mého úsudku a mých předpovědí. Mí klienti vědí, že se na mně mohou spolehnout.‘
A které fashion weeky Laeticia preferuje?
‚Nejradiši mám Pařížský, ale je přelidněný. Dostat se na přehlícky v Londýně je snadnější a líbí se mi i místní atmosféra. Streetstyle fotky mám nejraději z Paříže nebo z New Yorku. New Yorský streetstyle je výrazný a přitom nositelný, to se mi na něm líbí. Na druhou stranu přehlídky v New Yorku jsou oproti Paříži nudné.‚
Pokud hledáte inspiraci, Paříž jí má plnou náruč. Po rekonstrukci otevřelo i muzeum módy Galiera, šperky a móda se také pravidelně objevují v Musee d’Art Decoratif, které sdílí budovu Louvrem, ale vchod má z ulice Rivoli. Inspiraci najdete také v domě Drouot, zmíněném v našem prvním díle o Summer in Paris nebo na bleších a starožitných trzích z dílu druhého. Na Fashion-Map se již těšíme, až z vaší inspirace vzniknou nové kolekce, objekty, fotografie nebo outfity a předvedete je u nás, na na lokální scéně.