Summer in Paris #03 – Shoppin‘

Hlavním bodem všech nákupů chtivých návštěvnic Paříže jsou Galeries Lafayette. Pokud i vy vnímáte tento obchodní dům jako Mekku, Alfu a Omegu, počítejte s tím, že tam najdete i všechny ostatní turisty z celé Paříže. Po Eiffelovce jsou Galeries Lafayette druhou nejnavštěvovanější turistickou atrakcí. Nakupování tu může být až příliš hektické a nepohodlné vzhledem k těm davům, ale za návštěvu stojí zajisté střešní terasa, která nabízí výhled na budovu Opery a celou celičkou Paříž.

Hned vedle přelidněných Galeries Lafayette stojí neméně krásný a tradiční obchodní dům Printemps. Ani zde se vám ale nedostane příliš klidu. Pokud máte chuť na poklidnější nákupy bez front před Chanelem, Vuittonem… v podstatě všemi luxusními značkami a chcete se podívat na nové kolekce zblízka a v klidu, doporučuji první obchodní dům, který byl v Evropě vůbec otevřen na konci 19. století – LE BON MARCHÉ. Oproti Galeries Lafayette tu nenajdete žádné ‚levnější značky‘ (v Galerii Lafayette je například ZARA nebo TOPSHOP, ale to si stejně můžete koupit v Praze), nenajdete tu ale ani davy turistů a rozházené zboží. LE BON MARCHÉ je oáza pro ‚window shopping‘. Jako v každém správném obchodním domě jsou tu nejvovější trendy, limitované kolekce a exklusivní spolupráce určené k prodeji jen a právě v LE BON MARCHÉ. Pokud luxus není to, za čím do Paříže jedete, ale chcete nakupovat v pohodlí obchodního domu, doporučuji čerstvě revitalizovaný BHV (celým jménem Le Bazar de l’Hôtel de Ville, v překladu něco jako Tržnice u Radnice), který se od loňského roku jmenuje BHV Marais, podle populární čtvrti Paříže, jejíž bránu představuje. BHV patří skupině Galeries Lafayete a najdete tam tedy novou módu a trendy v přijatelných cenových relacích, ale BHV není tolik turistické a nabízí i potřeby pro výtvarníky, lidi co si píší deník nebo pěstují bylinky v truhlíku.

A nyní přichází sekce pro milovníky autentického nakupování po malých buticích. V Paříži jich jsou tisíce a je spousta oblastí, které jsou víc šik, víc klasické nebo víc hipster. Za poslední z těchto skupin doporučujeme zajet na stanici metra ‚République‘ a objevit hipsterskou scénu, která nám tu roste. Začněte třeba v koncept butiku Merci, který nabízí kromě vybraných značek také dekorace a pomůcky do kuchyně a na zahradu a – jako správný koncept store – také skvělou kavárnu se spoustou knih. Merci navíc vyznává hodnoty, které nám jsou velmi blízké, jako podpora lokální produkce, zviditelnění mladých talentů a poskytování vzdělání. Cestou z Merci doporučujeme nakouknout do Bis Boutique Solidare, který sídlí na stejné ulici. Jedná se o second-hand pravých Pařížanek. Vše je tu ve výborné kvalitě, opravené a čisté… a oproti českým hrabárnám o něco dražší. Dál stojí za návštěvu butik April 77, kde najdete kolekce pro ‚mladé‘ (čti ‚hipstery‘).

Pokud máte k vytříbenému vkusu i smysl pro etickou módu, jen a pouze pro vás byl otevřen unikátní prostor ‚Centre Commercial‘ (což v překladu znamená ‚nákupní centrum‘ a špatně se to hledá na internetu). Centre Commercial založilo to samé duo, které na trh přivedlo veganské a etické boty Veja. A celý butik se nese v tomto duchu. Všechny značky jsou etické nebo lokální, což je do jisté míry to samé. Kolekce jsou inspirativní a vyhraněné, stejně jako celý interiér. Pokud už máte ratolesti a chcete jim pořídit něco stylového z bio bavlny, Centre Commercial otevřel loni i svou Junior verzi. Od Centre Commercial je to již jen kousek ke kanálu Svatého Martina a cestou narazíte jistě na spoustu zajímavých butiků s oblečením, knihami, fotkami, s čímkoliv. Opačným směrem a jen kousek od Centre Commercial naopak narazíte na největší Ameriacan Apparel ve městě. Na druhém konci Marais, blízko metra Bastille, nezapomeňte navštívit butik etické a atraktivní značky Misericordia, které byl věnován jeden z článků o módě krásné uvnitř.

Na naší mapě je také jeden z butiků Eclaireur. Na jejich stránkách stojí: ‘ultimate shopping  experience’ a ani v nejmenším nepřehání, zvláště pokud navštívíte store v ulici Herold. Poznamenejte si dobře adresu. Jediné, co naznačuje, že je tu nějaký butik, je cedulka u zvonku. Žádné výlohy, žádné rozvřené dveře. Tento tajemný butik je jen pro zasvěcené.

Máme pro vás i nabídku společenského nakupování. Na Facebookové stránce slečny Laure Moulin s názvem ‚La mode a Paris‘  jsou pohromadě zajímavé adresy a hlavně akce, jako třeba ‚vide dressing‘ (vyprazdňování skříně) pořádané pařížskými bloggerkami, fashion editorkami nebo jinými skupinami. Než pojedete do Paříže, určitě zkontrolujte, jestli není nějaká akce v době vaší návštěvy a pošlete přítele na odpoledne do muzea.

 

Podobné texty

Fascinace AI, důraz na upcycling a oslava individuality | MBPFW DAY 1

Nikdo by po přečtení programu na páteční zahajovací večer...

#BRANDLOVEㅣBODE: značka, která získala srdce Harryho Stylese

S novým rokem spouštíme také novou sérii #BRANDFOLIO, ve...

Rina Sawayana – star roku 2023, která září i letos

Japonská zpěvačka, modelka a nyní i herečka Rina Sawayama...

MÓDNÍ VĚŠTBA aneb co bylo a co bude: trendy pro rok 2024

Rok se s rokem sešel a módní svět zažívá...

Zimní Dr. Martens vás v mrazech zahřejí

Dr. Martens s vniřní stélkou v podobě umělého kožichu...