01.07.2016

(text: Silvia Haupt Kozonova) 
Po letech se z trojice designérů stává zaběhnuté jméno, oblíbenci stylistů a must see na fashion weeku. Se stabilním PR a nově otevřeným showroomem v centru města (Prahy) se LAFORMELA dostává zase dál. Ke skutečným základům fungující značky.  Od studentských let plných představivosti, experimentů a avantgardního stylu, přes dokonalý styling a vysokou krejčovinu až k mikinám, trikům a ready to wear kolekcím. Jaká je cesta LAFORMELY po osamostatnění a poté, co se její členové vzdali ostatních aktivit a klasické práce a rozjeli se naplno? O tom, jak se jim daří, kam směrují a na co se můžeme těšit. Rozhovor s Antonínem, Mirkou a Katkou – s designéry, kteří LAFORMELOU žijí. 
 

„Chceme se víc věnovat zákazníkům a taky každý měsíc představovat nový LAFORMELA produkt.“

Děje se kolem vás kopec věcí - nová kolekce, dostupnější ceny, k tomu showroom, více PR - stará se někdo o vaši strategii?
Máme v showroomu nového kolegu Jaromíra. Jinak věci jako strategii tvoříme dohromady spolu. Máme společně jasný cíl - aby byla LAFORMELA dostupnější a lepší!

Všichni jste nechali práci asi před rokem, v čem je největší posun, když se designér pustí naplno do značky a výroby?
Ono se dá dělat i obojí, ale je to těžší.  Můžeš mít svůj “daily job”, přitom se starat o finanční stránku svého byznysu, nebo můžeš mít job a dělat umělecké věci, jenom abys stíhal všechny tři věci najednou už pak tak snadno nejde. Po tom, co jsme opustili práci pro velké firmy, jsme začali přemýšlet více nad strategií, nad klienty… Předtím jsme sice měli klientelu, ale neměli jsme pro ně nabídku a ani čas ji vytvořit. Více jsme řešili vizuál, co jak bude vypadat. Bavil nás styling a promo, ale nakonec jsme neměli ten základ a produkty rovnou k prodeji.

Na rozdíl od jiných značek, jste rovnocenná trojice. Jak to vnímáte? Je to spíš pozitivní nebo negativní faktor? 
Je to 50:50. J  Jsou tam výhody i nevýhody. Rozvrhnutí práce, time-management… Všichni mladí se to ale učí/ musí se to naučit, a to hlavně když jste z umělecké branže! My značku stále budujeme, jsme tři a chceme, aby si každý našel to, co ho baví. Manuálně však na věcech pracujeme společně.

Když jsme u manuální práce, kam se podle vás posouvá váš rukopis?
Myslím, že se nám to čistí, posouváme se v nositelnosti. Stále chceme, aby to byla LAFORMELA a aby to bylo cool, ale také se snažíme věci přizpůsobit klientovi. Už se nezaměřujeme jenom na styling nebo hezké výtvarno. Chceme, aby se naše věci jednoduše nosily.

To mě přivádí k vaší nedávné opening párty, kde se představoval nový typ produktu. Mikiny!
Ano, s jednoduchými věcmi se člověk někdy zavděčí úplně nejvíc.  Zároveň ale je jasné, že i základní produkt by měl být pro návrháře identický, střihově by se měl posunout a zapracovat do toho kus identity značky. O to se snažíme.

 

Chystáte i nějaké další věci do základního šatníku LAFORMELA?
Určitě chceme fungovat i dál tak, že budeme moci přichystat nepostradatelné kusy, které má každý doma. Vidíme v tom potenciál i náš osobní rozvoj. Na základních věcech se hodně naučí i designér.

Kdo jsou vaše vzory?
Vzorem je pro nás konceptuální móda/ móda a umění. Něco jako dělá např. Viktor a Rolf. Je to báze umění a konceptu, ale nejsou to kusy na prodej. Kdysi móda fungovala jinak, dnes jsou lidi více praktičtí, nekoukáme na umělecké díla, ale na realitu.

Začínáte s novou energií a odhodláním, které je důležité nejenom při budování fashion byznysu. Jaké jsou vaše plány do budoucna? 
Od té doby, co jsme odešli z práce, se toho hodně změnilo. Naše první kolekce, které jsme se už mohli věnovat všichni tři pořádně, byla odprezentována minulý rok na MBPFW ve skateparku a bylo to přesně tak, jak poznamenal jeden fashion redaktor - jako když pejsek s kočičkou vařili dort - prostě příliš moc. Ale to je dobře, potřebovali jsme se vybouřit a všichni se střetnout - teď můžeme dál tvořit více kompaktněji.

Chceme každý měsíc nový produkt LAFORMELA a pokračovat v tom, co jsme začali, tedy věnovat se zákazníkům, být k nim díky showroomu blíž, zlepšovat technologii, zlepšovat sebe samotné a taky produkty. Chceme, aby naše věci měly větší přesah. Také se ale budeme i dále prezentovat  v rámci přehlídek, protože to nás nesmírně baví….

 

Facebook icon
Google icon
Pinterest icon

NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

23.10.2017
Nela Holan pochází z Chomutova, žila v Praze a nyní svoji byznys kariéru začíná v Londýně, kde studuje Fashion...
17.10.2017
"Slováci sú vášnivejší a to sa prejavuje aj v ich tvorbe. Sú odvážnejší, viac kolekciu rozohrajú, vnímajú...
13.10.2017
„používanie kože v módnom priemysle je zastaralé.“ Marco bizzari Zdá sa, že v oblasti luxury brands je to...
12.10.2017
Již druhým rokem se v Brně konal festival věnovaný designu všeho druhu. Tento projekt vznikl pod taktovkou Alexandry...
11.10.2017
Pražští možná znají CLAF jako zkratku obchodíku Czech Labels and Friends, který se nachází v centru města. Když se...
09.10.2017
Prestížna talianska univerzita otvorila nový odbor Fashion Retail Management v spolupráci s Gucci. Pre fanúšikov...
  •  
  • 1 z 110
  •