adidas v zajetí barev: ukrajinská značka KSENIASCHNAIDER oživila kultovní tenisky

Společnost Adidas po první úspěšné kolaboraci s udržitelnou ukrajinskou módní značkou KSENIASCHNAIDER, kterou v roce 2011 založili manželé Ksenia a Anton Schnaider, představila další kolekci, tentokrát zaměřenou na tenisky Samba a Superstar. S Ksenií jsme probrali dosavadní tvorbu i vizuální kampaň, na kterou přizvala umělkyni Lizu Litovku známou pod pseudonymem Floweirdy. Výsledkem jsou sugestivní snímky, které oslavují individualitu, kreativitu a ducha přírody.

Kseina Schnaider, spoluzakladatelka a kreativní ředitelka stejnojmenné značky, která s Adidas spolupracovala už v loňském roce, k vytvoření letošní kreativní kampaně oslovila ukrajinskou umělkyni Floweirdy. Ta ve svých dílech propojuje obuv s přírodou. „Poslala jsem jí naše tenisky a napsala: ‚Máš svobodu dělat to, co ti připadá správné.‘ O pár měsíců později mi poslala tyto skvělé fotografie plné života, jara a ukrajinského ducha,” okomentovala počátky spolupráce Ksenia.

K vizualizaci celého konceptu použila Floweirdy plastové lahve a miniskleníky z krabic od jahod, které lze často najít na balkonech Ukrajinců. Dílo umělkyně doplnily květiny, zelenina a spousta rostlin. „Moje kampaň je o lásce a péči o vše živé,“ vysvětluje Liza. „Když jsem viděla tenisky, připadaly mi velmi živé. Připomínaly mi květinové záhony, jarní půdu a zářivé květy. Inspirovala jsem se jarními parapety od babiček, o které pečují s velkou láskou a často využívají právě plast,“ doplnila.

Umělecká vize tvůrkyně Floweirdy dokonale propojuje estetiku spolupráce obou stran a vnáší do společné tvorby nový pohled. Umělkyně čerpá inspiraci z přírody a lidského těla a ve své tvorbě zachycuje podstatu moderního života neotřelým pohledem. Ve spojitosti přírodou a udržitelností tak jde ve stopách samotné značky KSENIASCHNAIDER. Ta se totiž zaměřuje primárně na upcykling a tvorbu z džínoviny. Návrháři se snaží pracovat s udržitelnými materiály a dbají na precizní krejčovské zpracování. Typické jsou pro tuto značku zejména asymetrické džíny a využití denimu jak na oděvy, tak i doplňky.

To se projevilo i v první spolupráci s Adidas, která byla uvedena loni v létě. V kolekci se mísí charakteristická estetika ukrajinského domu s ikonickými kousky etablované značky Adidas. Součástí je řada denimových kousků – včetně džínů, bund a košilových šatů, které vynikají objemnými střihy a idiosynkratickými detaily. Nechybí ani teplákové soupravy, korzety a šaty přepracované patchworkovou úpravou.

KSENIASCHNAIDER provozuje svou prodejnu v Kyjevě. “Život je v ohrožení, protože se nacházíme ve válečné zóně. Naše realita je děsivá, ale já před ní unikám prostřednictvím tvůrčí práce. Moje poslední kolekce jsou plné lásky, jasných barev, jsou velmi hravé a jsou mi lékem. Ráda bych, aby se lidé skrze naše oblečení zase usmívali a měli radost,” zakončuje Ksenia.

Podobné texty

Udržitelná móda je hodně elitářská, říká autorka knihy On Fashion Adéla Šponerová

Pulty v knihkupectvích, stejně jako feedy módních influencerek, začátkem...

Podzim a zima se značkou NEHERA

NEHERA představila kampaň k aktuální kolekci podzim / zima...

#BRANDLOVEㅣJ’amemme: móda vycházející z estetiky architektury

Ukrajinská módní scéna nepřestává překvapovat - ať už jde...