Berlín v Miláně s Highperspective Space

Konceptuální obchod s českou módou – Highperspective Space, který brzy obohatí vybraní ukrajinští návrháři, nám připomněl berlínské obchody, kam milovníci módy i nadšenci utíkají objevovat nejnovější trendy i zajímavé a neokoukané značky. Míša Švejstilová a Pavel Mulheim se tu kousek od hlavní třídy snaží přesvědčit Italy, že existují i jiné značky než ty, na které jsou zvyklí a že stojí za to je vyzkoušet.

Jsou nejlepšími kamarády, teď i byznys partnery. Každý z nich má za sebou zkušenosti se studiem v zahraničí i životem mimo naše hranice. Po pár letech v Berlíně se rozhodli otevřít obchod s českou módou v Miláně. A nebylo to rozhodnutí jednoduché ani finančně nenáročné. Jejich Highperspective Space na Via Clusone 6 musí provozovat minimálně 6 let, což jim dává skvělé možnosti i velkou odpovědnost. Ale nadšení se oběma nedá upřít. „S Pavlem jsme dlouho českou módu sledovali spíš jako fanoušci, vždycky nás bavilo objevovat nové brandy a sledovat, jak se vyvíjí. Nejsme ale insideři z oboru, oba jsme dělali něco jiného“, říká Míša Švejstilová. „V Miláně jsem byla na stáži a mám ho velmi ráda. Zatímco v Berlíně, kde jsme žili, takových podobných obchodů najdete spoustu, v Miláně mi něco podobného chybělo. Něco kontrastujícího k luxusním brandům, které v Itálii opravdu dominují. I mezi mladými“ dodává.

V Highperspective Space najdete dvanáct českých designérů, kteří se pravidelně představují na pražském týdnu módy a oba majitelé věří, že mají v Itálii šanci uspět. Nechybí Jan Černý, CHATTY, LAFORMELA, AiM by Michaela Hriňová, ODIVI nebo Lukáš Krnáč. Kromě módy můžou italští zákazníci vybírat i vybrané kousky nábytku od Heleny Dařbujánové, prostor zdobí slavné nafukovačky z Fatry. Nechybí ani výběr českých šperkařů.

Bavíme-li se o tom, jak chtějí Míša s Pavlem dostat Highperspective Space na pomyslnou mapu milánských fashionistů, plán zní jasně. „Určitě chceme pořádat nejrůznější kulturní akce. Měli jsme tu výstavu módních fotografií, chystáme další výstavy a instalace během milánského Design Weeku. Na začátku dubna proběhla vernisáž výstavy obrazů od Julie Chochola, na Milano Design Week chystáme instalaci Heleny Dařbujánové. Chceme, aby si lidé zvykli k nám chodit i kvůli tomu, co se u nás děje a strávili u nás dostatek času. A měli tak čas poznat značky, které prodáváme“, uzavírá Míša.

Podobné texty

FEBEN, IAMISIGO a Rave Review sa stali finalisty Zalando Visionary Award 2025

Dánská módní mekka znovu ožije v lednu. Kromě stálic...

Jaké make-up trendy ovládly TikTok?

S příchodem chladnějších měsíců obměňujeme nejen naše šatníky, ale...

Laformela Main Line a nabitý módní podzim

Praha zažívá podzimní módní orgie. Po strhujícím debutu Radky...

Parisian dreaming: On the Boat si plní sny

Rok 2024 je pro značku On the Boat extrémně...