Berlín v Miláně s Highperspective Space

Konceptuální obchod s českou módou – Highperspective Space, který brzy obohatí vybraní ukrajinští návrháři, nám připomněl berlínské obchody, kam milovníci módy i nadšenci utíkají objevovat nejnovější trendy i zajímavé a neokoukané značky. Míša Švejstilová a Pavel Mulheim se tu kousek od hlavní třídy snaží přesvědčit Italy, že existují i jiné značky než ty, na které jsou zvyklí a že stojí za to je vyzkoušet.

Jsou nejlepšími kamarády, teď i byznys partnery. Každý z nich má za sebou zkušenosti se studiem v zahraničí i životem mimo naše hranice. Po pár letech v Berlíně se rozhodli otevřít obchod s českou módou v Miláně. A nebylo to rozhodnutí jednoduché ani finančně nenáročné. Jejich Highperspective Space na Via Clusone 6 musí provozovat minimálně 6 let, což jim dává skvělé možnosti i velkou odpovědnost. Ale nadšení se oběma nedá upřít. „S Pavlem jsme dlouho českou módu sledovali spíš jako fanoušci, vždycky nás bavilo objevovat nové brandy a sledovat, jak se vyvíjí. Nejsme ale insideři z oboru, oba jsme dělali něco jiného“, říká Míša Švejstilová. „V Miláně jsem byla na stáži a mám ho velmi ráda. Zatímco v Berlíně, kde jsme žili, takových podobných obchodů najdete spoustu, v Miláně mi něco podobného chybělo. Něco kontrastujícího k luxusním brandům, které v Itálii opravdu dominují. I mezi mladými“ dodává.

V Highperspective Space najdete dvanáct českých designérů, kteří se pravidelně představují na pražském týdnu módy a oba majitelé věří, že mají v Itálii šanci uspět. Nechybí Jan Černý, CHATTY, LAFORMELA, AiM by Michaela Hriňová, ODIVI nebo Lukáš Krnáč. Kromě módy můžou italští zákazníci vybírat i vybrané kousky nábytku od Heleny Dařbujánové, prostor zdobí slavné nafukovačky z Fatry. Nechybí ani výběr českých šperkařů.

Bavíme-li se o tom, jak chtějí Míša s Pavlem dostat Highperspective Space na pomyslnou mapu milánských fashionistů, plán zní jasně. „Určitě chceme pořádat nejrůznější kulturní akce. Měli jsme tu výstavu módních fotografií, chystáme další výstavy a instalace během milánského Design Weeku. Na začátku dubna proběhla vernisáž výstavy obrazů od Julie Chochola, na Milano Design Week chystáme instalaci Heleny Dařbujánové. Chceme, aby si lidé zvykli k nám chodit i kvůli tomu, co se u nás děje a strávili u nás dostatek času. A měli tak čas poznat značky, které prodáváme“, uzavírá Míša.

Podobné texty

Vůně moře a ženskost: Klára Marie Bliss a Furiosa přichází s novou kolekcí šperků

Spojení české šperkařské značky Furiosa a nezaměnitelného rukopisu designérky...

Cvičte stylově. Jaká je kolekce Terezy Rosalie Kladošové a Kinoko?

Česká značka athleisure oblečení Kinoko uvádí svou první kolekci...

Jako by mě opustila všechna síla. Jaká je nová kniha od Lindy Bartošové?

Kniha, která vyšla 24. března, je souborem devíti otevřených...