Best of… Fashion Week

Je to přesně týden, co skončil pražský Mercedes-Benz Prague Fashion Week a my jsme se rozhodli bilancovat. Jaký tentokrát byl, co bylo lepší, jaké jsou podle nás nejlepší kolekce nebo modely? 

V první řadě musíme pochválit skvělý výběr lokace. Budova Invalidovny a její chodby, na kterých se odehrála většina přehlídek, byla skvostným partnerem všech prezentovaných kolekcí a návrhářů. Přetrvávajícím trendem posledních sezón se ukazuje i vlastní výběr lokací, kdy návrhář řeší prezentaci jako celek, takže se nezabývá jen samotným oděvem, ale i hudbou, prostorem, výběrem modelek atp. Letos touto cestou už tradičně vykročila Zuzana Kubíčková s kolekcí Couture SS20, LAFORMELA, jejíž nomádskou kolekci perfektně doplnily interiéry Kongresového centra nebo Dominika Kozáková.

Velkým plus týdne módy byl i letošní výběr modelek, kde zřejmě organizátoři vyslechli několik sezón trvající nářky designérů a povolali jako cast directorku Lenku Jochovou, která vybrala to nejlepší, co místní modelingové agentury nabízí. Nechyběly ani známé tváře jako Anet Měšťanová nebo Ester Berdych Sátorová.

Zajímavým faktem letošního fashion weeku také je, že se vesměs prezentovali mladí designéři a z generace před nimi zbyly v podstatě jen Zuzana Kubíčková a Zdenka Imreczenová.

Imreczenová SS20, archiv MBPFW

Stoprocentně fandíme myšlence otevřít přehlídky veřejnosti. Pravděpodobně se tak díky tomu na samotné show dostávají i opravdoví fanoušci daného designéra a nejde jen o show off neustále se opakujících tváří.

A co nás tedy opravdu zaujalo?

Nová a nevídaná LAFORMELA. Postminimalistická kolekce pro nomády moderního světa se obešla bez výrazných barev i doplňků. Z kolekce také ubylo několik charakteristických a prodejnějších artiklů, které byly pro duo Miroslavy Kohutiarové a Antonína Soukupa typické. Mikiny, trička či opasky nahradily o poznání rafinovanější topy či saka. Co zůstalo, je úspěšná spolupráce s českou šperkařkou Viktorií Beldovou či stylistou a fotografem Janem Grombiříkem.

Dospělý Zoltán Toth. Velkolepé prostory karlínské Invalidovny dokázal nejlépe zužitkovat Zoltán Tóth, který se vrátil z půlroční stáže u módního domu Ann Demeulemeester v Antverpách. Večerní romantickou show za doprovodu živé hudby podpořila pražská prodejna francouzského designu Ligne Roset. I toto může být příkladná cesta, jak na malém českém trhu, který sám o sobě lokální design neuživí, zajistit dostatek financí pro mladé a talentované designéry.

Bunka Fashion Graduate University jako instituce sice neoplývá sáhodlouhou historií, za to dovede reflektovat aktuální módní trendy z celého světa. Na pražská mola již po třetí přivedla svěží asijskou módu, která se nebojí experimentálních kombinací barev, střihů či materiálů.

Zimní potemnělý Blažek se pod vedením Jany Kapounové proměnil v romantického trendsettera poflakujícího se u Středozemního moře, po kterém by toužilo kdejaké děvče (nebo chlapec).

Na přehlídce, kterou si vysoutěžil letos na jaře v rámci soutěže Van Graaf Junior Talent 2019, Boris Kráľ předvedl svůj kvalitní krejčovským um a potvrdil hravý styl, kterým se jeho tvorba bude ubírat.

Comeback Daniely Peškové. Vítáme zpět lehkost, ženskost a precizní práci s materiály i barvami. Chyběla nám!

Uvědomělý Adam Kost zrecykloval starší zákaznické svetry, abych z nich vytvořil svou první dámskou linii postavenou na základech cirkulární ekonomiky.

AiM – láska, upíři, punk a 25 náramných outfitů pevně věrných odvážné estetice Michaely Hriňové. A nakonec jedny naprosto úchvatné rockovo-perlové šaty.

Martin Kohout, který ve své tvorbě balancuje mezi uměleckým dílem a oděvem, tuto sezónu udělal výraznější krok k nositelnosti svých modelů. Mezi olejomalbou se tak na mole procházely také vcelku jednoduché, ale přesto krásné šaty.

Natalie Dufková na své první individuální přehlídce dokázala, že funkční móda je stále ve hře.

Naut vykročil odvážným krokem nejen k vlastní přehlídce, ale také kompletní dámské i pánské kolekci minimalistického černooranžového oděvu. Designéři Filip Nguyen a Lukáš Procházka se při své apparelové premiéře radili s kolegy z ateliérů, které sdílejí v multifunkčním kulturním domě SmetanaQ. Na vzniku kolekce se tak podílely například Iva Burketová, Daniela Pešková či Hana Frišonsová. Doufáme, že oblečení bude mít u značky stejný úspěch jako batohy a zavazadla.

Technická univerzita v Liberci – jednoduchost a funkce – přesně takové autorské módy náš trh potřebuje trochu víc.

Foto: archiv MBPFW

Podobné texty