Michaela Hriňová o spolupráci s Queens, sezónách a nové kolekci

Enfant terrible lokální módní scény, kterému se podařilo uzavřít cyklus módního kolekce stejně, jako to dělají velká jména světového módního průmyslu. Řeč je o mladé slovenské návrhářce a absolventce Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně Michaele Hriňové, která ve čtvrtek otevřela týdenní pop-up své ve spolupráci s online prodejcem streetwearové módy Queens. V jejich vlajkové prodejně v Jindřišské ulici v tuto chvíli najdete ready-to-wear kousky jako trička či mikiny nebo si zde můžete poptat složitější modely na zakázku z úspěšné kolekce Tell me something about my future… NO FUTURE, FUTURE IS NOW, kterou Michaela předvedla na jarní edici pražského týdne módy. Jaké je sledovat zimní kolekci na prodejní ploše a zároveň připravovat letní modely na příští rok? Jak taková spolupráce funguje a pro koho je určená? A na co se můžeme těšit na úterní přehlídce v rámci Mercedes-Benz Prague Fashion Week? To vše se dozvíte v krátkém rozhovoru, který jsme s Míšou stihli připravit někde mezi otevřením a přehlídkovým maratonem.

Právě uvádíš do prodeje kolekci podzim/zima 2019, na které jsi pracovala více než před půl rokem a zároveň chystáš přehlídku na jaro/léto 2020. Jaký je to pocit vracet se ke kolekci, kterou jsi už mentálně opustila?

Behom práce na novej kolekcii je návrat k starej vlastne oddychom, lebo človek už nad tým nemusí premýšľať, už je to vymyslené, ale zároveň si tým aj človek udržiava linku s novou kolekciou.

Je sezónnost, která funguje v módním průmyslu na globální úrovni, udržitelná také pro menší lokální designéry jako jsi ty? Zvládáš vyprodukovat tak velké množství modelů dvakrát ročně?

Myslím, že je to dosť náročné. Je to všetko príliš rýchle, človek sa nestihne ani nadýchnuť a už pracuje opäť na novej kolekcii. Neviem či je to takto udržateľné aj preto, že tu v ČR nie sú nákupčí, ktorí by tieto veci objednávali do obchodov, všetky concept story fungujú na komisnom predaji, o to je to náročnejšie. Teraz sa práve snažím to nejakým spôsobom uchopiť, aby som to dokázala zvládať, takže uvidíme. Zatiaľ to zvládam trochu ťažko.

Někteří čeští návrháři od prezentace v rámci MBPFW upouštějí – buď nezvládají tak velkou produkci a soustředí se spíše na zakázkovou výrobu nebo se vydávají na zahraniční týdny módy. Co vnímáš jako největší přínos lokálního fashion weeku? Plánuješ ty sama vyrazit také za hranice?

Prínos lokálneho fashion weeku je určite veľký práve na území ČR a SR. Dostane dizajnéra do povedomia pre ľudí z oboru, ale aj pre širokú verejnosť.  A to je pre začínajúceho dizajnéra dôležité. Ale samozrejme ďalším krokom, ak teda chce dizajnér pokračovať a stále sa posúvať je skúsiť zahraničie. Je to logický krok, pretože zahraničné týždne módy fungujú ako reálny obchod, nie len prezentácia ako u nás. Nad zahraničím som samozrejme rozmýšľala, ale najprv je podľa mňa dôležité vybudovať si meno doma a skúsiť či to človek ustojí a potom sa posúvať ďalej. Ja sa na zahraničnú prezentáciu zatiaľ ešte necítim.

Jak funguje spolupráce s Queensem? Jak se vyvinula a plánuješ v ní pokračovat?

Naša spolupráca vznikla ako jedna pekná náhoda, aj keď náhody vraj neexistujú. Keď mi písal brand manager Queens Radim Stezka po prehliadke, že sa mu páčila moja kolekcia a či by ju mohol ešte niekde vidieť a či neplánujem nejaký re-see showroom.  Ja som plánovala, len som zvažovala miesto, kde by som to mohla mať. A tak nejako vzniklo to, že by sme to mohli spraviť u nich.  Či budeme v spolupráci pokračovať sa uvidí časom, zatiaľ sme naplánovali dva eventy, opening a closing. Pričom closing by mal fungovať ako re-see showroom. 

V minulosti jsi už takto spolupracovala např. s prodejnou českého designu 100Class, kterou vede Vendula Stoklásková? Jak se liší spolupráce s malou galerií designu a velkým e-shopem?

Vo svojej podstate sa spolupráca nelíši v ničom, len s Vendulou Stokláskovou, majitelkou 100Class, som mala väčšiu slobodu s prispôsobením predajni eventu, celé sme to vtedy inak nasvietili, štendre polepili žlto-čiernou páskou, ktorá je pre mňa signifikantná, urobili sme všetky výklady, premiestnili celú predajňu, aby vynikol predajný drop. V Queense bolo toho priestoru na nejaké výmysly menej, samozrejme boli všetci vo všetkom ústretoví a s ničím nemali problém, len s tým priestorom sa nedalo pracovať, tak výrazne a viac si ho prispôsobiť.

Kolik kousků s tvým rukopisem šlo v Queensu do prodeje?

V predaji sú momentálne len čierne a biele tričká a mikiny s nápisom TELL ME SOMETHING ABOUT MY FUTURE a asymetrické sukne taktiež v dvoch farbách (čierna a kaki zelená). Zvyšok kolekcie je stále len na objednávky.

Zasahoval jakkoli Queens do návrhů tvé kolekce?

Nie, pretože my spolupracujeme len na báze podpory predaja, všetko je na mne.

Je pro tebe podobná spolupráce zárukou toho, že vyděláš na kolekci příští?

Nič nie je zárukou, ale je to o tom, ako sa človek snaží posúvať ďalej a hľadať nové možnosti, ako sa ukázať verejnosti.

Kde se tvé modely prodávají nejlépe, je to u prodejce nebo skrze vlastní kanály?

Je to rôzne, mám svoje veci vo viacerých predajniach, ale predáva sa aj direct, alebo tvorím aj na zákazku.

Věříš, že podobná spolupráce rekrutuje úplně nové zákazníky nebo ji ocení spíše tví stávající fanoušci?

Táto spolupráca bola pre mňa dôležitá hlavne pre oslovenie nových zákazníkov, ale samozrejme aj upevnenie vzťahov a skvelá možnosť stretnúť sa.

V čem tkví úspěch mladého českého nebo slovenského designéra?

Určite tvrdá práca a húževnatosť. Ale hlavne vedieť sa predať, na tom ja ešte pracujem.

Je pro tebe móda spíš dřina nebo zábava?

Pravdu?

Rozhodně!

Momentálne skôr drina, zábava to bola na škole, keď o nič nešlo, keď však človek vhupne do reality, je to už skôr drina, ale keby ma to všetko nebavilo, tak by som určite nebola schopná robiť to.

Kolekci jaro/léto 2020 představíš už v úterý od 18:00 na nejdelším českém mole v karlínské Invalidovně po boku Daniely Peškové. Na co se můžeme těšit?

Keď poviem nechajte sa prekvapiť, asi mi to neprejde, čo? No tak jednou z noviniek, ktoré mám, je vlastný casting modelov a modeliek. Terezka Otahaliková mi bude robiť opäť náušnice ku kolekcii, ako po ostatné roky. Pekný príbeh v pozadí kolekcie a na ostatné si budete musieť počkať…

Nenechte si ujít přehlídku Michaely Hriňové v úterý 3. září v Invalidovně od 18 hodin a večerní pop-up closing party ve čtvrtek 4. září v prodejně Queens na Jindřišské ulici, kde bude rovněž možnost předobjednávek letní kolekce 2020.

Foto: archiv designérky, archiv Mercedes-Benz Prague Fashion Week

Podobné texty

Opuštěné pláže a vůně citrónů jako inspirace nové kolekce značky Leeda

Lucie Kutálková představila novou kolekci Leeda Flow inspirovanou Sicílií....

Power dressing podle Zuzany Kubíčkové

Co je power dressing? Tento módní styl v 70....

All Season Wedding Club

Lookbook svatební kolekce Terezy Rosalie Kladošové, který vyfotil Vojtěch...

Obřad plný alter eg: návrhářka Tereza Rosalie Kladošová představila svatební kolekci

Včera v podvečer představila designérka Tereza Rosalie Kladošová v...