České „Bylo nebylo“ v Londýně…

Každý únor se tak londýnské Soho promění v módní globus. V sousedství Brazílie a JAR se letos představili také naši designéři, kterým výstavní prostor vybavilo studio DeForm.  Návrhářská jména vybral Czech Fashion Council a s organizací pomohlo České centrum v Londýně. Pohádková formulka Once upon a time (Bylo nebylo) uvedla návštěvníky do hravého a zasněného světa za sedmero horami, a skvěle do jejího konceptu zapadli i čeští návrháři, kteří dosahují „exportních kvalit“. Vyloženě pohádkové jsou modely Petry Ptáčkové, Janji Prokić, nebo Markéty Martiškové, prince oblékla Mirka Horká a o tu více ponurou část se postaraly šité kožené lebky Štěpána Růžičky.

Tak, jako má každá pohádka své záporáky, a každý kabát svůj rub, byli jsme zvědaví nejen na úžasný efekt, ale také na to, jak byl ušitý. „Bylo nebylo“ je už druhý ročník české účasti, zatímco loni šlo o cílené prezentování českých návrhářů, letos šlo o sofistikovanější hru. Je pozitivním překvapením, že akce má zcela čistou a jasnou pořadatelskou strukturu. Entuziasmus může být hybnou silou rozvoje a propagace české módy, není ale možné tvářit se, že všechno je zdarma. Čestné přiznání, že akce by se uskutečňovala mnohem hůře, kdyby ji nepodpořily značky jako Lasvit, Ton nebo Preciosa, by mohlo ukázat směr i těm hráčům na trhu módních akcí, kteří zatím používají spíše metody „divokého kapitalismu“.

A jak akci hodnotí přímý účastník Kuba Feranec, který se pohyboval v produkčním týmu a je podepsaný pod mnoha fotkami? „Trochu překvapivě mám pocit, že jsme měli největší program ze všech zemí. Kromě přehlídky a performance i workshop, kde se vyráběly šperky od Preciosa. Jediná komplikovanější fáze byla doprava, většinu věcí jsme s Mirkou přepravovali autobusem, protože Petra a Janja se nemohly zúčastnit. Všichni ale byli skvělí, velký respekt celému týmu Českého centra i Czech fashion councilu.“

 

Nejlepší prezentaci na International Fashion Showcase vyhráli Nigerijci. My ale českou účast považujeme tak trochu také za vítězství. Ukázkový příklad toho, že je možné, aby spolupracovali tak rozdílní partneři, jako jsou nezávislí odborníci, státní organizace i privátní firmy. 

Podobné texty

#BRANDLOVEㅣBODE: značka, která získala srdce Harryho Stylese

S novým rokem spouštíme také novou sérii #BRANDFOLIO, ve...

Rina Sawayana – star roku 2023, která září i letos

Japonská zpěvačka, modelka a nyní i herečka Rina Sawayama...

MÓDNÍ VĚŠTBA aneb co bylo a co bude: trendy pro rok 2024

Rok se s rokem sešel a módní svět zažívá...

Zimní Dr. Martens vás v mrazech zahřejí

Dr. Martens s vniřní stélkou v podobě umělého kožichu...