Čau Radime, začneme o tobě. Jak dlouho v Queens.cz pracuješ, kolik „pozic“ si tam stihl vystřídat?
Ahoj Dane, letos v říjnu to bude už 10 let. Pořád mi to přijde jako včera, když jsem seděl v autě s Lenkou a říkal jsem jí o tom, že jsem neudělal maturitu v řádném termínu, že jí budu muset dodělávat až v září a že se kvůli tomu nemůžu přihlásit na žurnalistiku. A ona mi tenkrát změnila život nabídkou, jestli si nechci na rok vyzkoušet práci na shopu jako prodavač. Tou dobou už jsem v pražské pobočce Queens pracoval jako brigádník a samozřejmě jsem tu nabídku hned vzal. A dopadlo tak, jak to dopadlo. Z brigádníka prodavač, z prodavače vedoucí prodejny, pak vedoucí dvou prodejen a pak přesun od prodejního pultu do kanceláře a k sociálním sítím. Americkej sen. Každý ráno se probouzím s pocitem, že mám nejlepší práci na světě.
Orientačně, tušíš kolik značek v Queens.cz máte? Protože to musí být každou sezónu neuvěřitelné množství mailů a telefonů, ne?
Je to přes 50, přesný množství se v podstatě pořád mění. Snažíme se přinášet pořád co nejvíc aktuální zboží. Vzhledem k tomu, jak rychle se mění módní trendy, je to vlastně 12 měsíců v kuse předobjednávání zboží, objednávání ze skladových zásob jednotlivých značek, nikdy nekončící koloběh nabídek, vybírání, stostránkových PDFek, atd.
Tenisky, sneakers, sneakerheads… Trend tenisek se ukotvil hodně pevně. Co říkáš na častý „releases“ nových tenisek? Dá se ještě vůbec rozlišit rok na 2 sezóny SS a FW?
Už jsem to vlastně naznačoval v předchozí odpovědi. Obzvlášť u tenisek se o nějakých sezónách už nedá ani mluvit. General releases přicházejí každý den, limitované a retro edice vycházejí každou sobotu. Třeba za rok 2015 jsme naskladnili na Queens.cz víc jak 1500 modelů tenisek a letos to číslo bude ještě mnohem větší. Momentálně se nacházíme v nejsilnější teniskové době co pamatuju, Jordan loni vydal snad 70 retro modelů, ostatní značky chrlí jeden release za druhým. Obecně se zlepšila dostupnost, ale i přesto vzniknul ohromný segment secondary marketu, na kterém se tenisky prodávají za násobek retail price.
Na vizitce máš jako pozici „new media“. Takže otázka přímo na tebe. Umíš si ještě představit váš byznys bez eventů na obchodě, speciálních akcí, spolupráce s influencery apod.?
Nedokážu 🙂 Je to momentálně jedna z nejdůležitějších částí celého byznysu. Prodávat tenisky je ve své podstatě docela jednoduchá věc, ale zůstat v obrovské konkurenci relevantní 13 let, jako se to daří nám, je ohromně těžké. Vyžaduje to velké množství práce, nadšení a lásky ke hře.
V čem vidíš za poslední roky změnu na českém trhu? Je to jen počet lidí, kteří se o oblečení i tenisky zajímají?
Těch změn je hodně. Je tu víc lidí, kteří se o danou věc zajímají, je tu víc kvalitních obchodů, kde koupit skvělý tenisky, nebo oblečení. Všichni čerpáme nekonečno inspirace z Instagramu, z časopisů, blogů a dalších kanálů. Kdyby mi někdo před dvěma roky řekl, že budeme spolupracovat třeba s Odivi, tak bych si ťukal na čelo. A teď jim půjčujeme tenisky na jejich módní přehlídku a chystáme společný lookbook k aktuální kolekci s NobodyListenem.
A jedna aktuální na konec. Je pro tebe ještě možný těšit se každý půl rok na fashion weeky a veletrhy nebo už je to jen nutná povinnost sbalit si tašku a někam odjet?
Vždycky když se tohle období blíží, tak se nevyhnu pocitu nějakého stereotypu, který s tím souvisí. Ale hned jak mám sbalený kufr, tak se začínám ohromně těšit. Člověk se dostane do nesmírně inspirativního prostředí plného zajímavých lidí, obchodů, značek, návrhářů, atd. I přesto, že třeba berlínské veletrhy bojují s určitým stereotypem, tak tam vždy najdeme desítky značek, o kterých pak přemýšlíme, jestli by dobře zapadly do naší nabídky. Vždycky tam potkáme lidi, se kterými jsme na stejné vlně a je úplně jedno, jestli jsou z Hong Kongu, Dusseldorfu, Paříže, nebo Surinamu.