Wolfgang – label, který úspěšně tvoří i prodává

O tom, že prorazit rozhodně dokázaly, svědčí i jejich přehlídky a fashion večírky, kterým dominuje vlčí tajemnost a šmrnc. Jejich basic kolekce nátělníků a šatů jsou vyprodané a na první pohled ohromí originální a dechberoucí grafikou, kterou stěží odložíte zpátky do skříně. Jak samy holky říkají „smečka roste a žádá si svůj prostor“.

Jaké to je spolupracovat a rozvíjet koncept ve dvojici? Máme každá často různý úhel pohledu, ale intuitivně směřujeme a dojdeme ke stejným závěrům a potřebám. Jen každá po vlastní cestě – což bývá většinou přínosem a můžeme přenést kousek sebe do daného projektu/návrhu/produkce.

Jakými kritérii se při spolupráci s lokálními návrháři a zahraničními značkami řídíte? První a nejvyšší kritérium je to estetické, musí se nám to líbit. Pak hledíme na kvalitu, zpracování, země původu, kdo za tím stojí, jaké jsou podmínky prodeje, jaká myšlenka je sdělována, kde je zmíněný autor zastoupen, kde jinde se prezentuje a jak… a nezapomínáme na pocit.

Jak vznikla myšlenka dělat vlastní linie basic kousků? Velice pozvolna. První grafiky na jednoduchá oversized tílka, které jsme tušily, že by se příjemně nosily, první basic šaty, pak tepláky, další grafiky, nové materiály… Zní to jednoduše, ale cesta ke správným dodavatelům a partnerům nebyla jednoduchá a pořád je co zlepšovat. Máme kolem sebe mladé a talentované lidi, kteří nám naslouchají a pomáhají v realizaci, patří jim za to velké dík.

Vnímají designéři vaši basic linii jako konkurenci? Věříme, že ne. Ani jedna z nás toto řemeslo nestudovala a nemáme ambice posouvat naše kousky někam, kde své místo nemají. Chceme zůstat u pohodlných, jednoduchých kousků, které dobře zapadnou do leckterého outfitu a stanou se favority z vaší garderóby a utaháte je do rozpadnutí. A my budeme šťastné:).

Kdo jsou vaši zákazníci, resp. jaké typy lidí jsou zvyklí nakupovat českou módu? A je ještě potenciál? Naopak, jakoby potenciál vzrůstal… Alespoň, co se podpory domácího produktu jeho nákupem týče. Osvěta se v tomto směru i díky projektům, jako je třeba právě Fashion MAP, dobře šíří a za to vám patří velké díky. Lidé už alespoň okrajově ví, co znamená fast fashion, že toto slovní spojení má cosi společného s pojmy jako je fast food nebo junk food apod…, že takhle to dlouho fungovat nemůže a že oblečení by nemělo být na jedno použití. Aspoň nám se zdá, že lidé více přemýšlí nad tím, komu své peníze a za co dávají, koho tím podpoří a koho ne.

V posledních letech se hodně mluví o oživení lokálního oděvního průmyslu. Myslíte že je šance? Kde produkujete vaše kolekce Vy? Infrastruktura by tady na to byla, jen by měl mít koncový zákazník na vědomí, že za triko made in „czech rep“ prostě nemůže zaplatit 150,-. My zatím šijeme veškeré naše kousky v ČR, stále se ale snažíme být na pozoru, pokud by nás zaujaly třeba nové technologie a možnosti v zahraničí, samozřejmě v solidních podmínkách a poměrech, nebráníme se ani těmto experimentům. „Prioritou ale je, aby většina naší výroby zůstávala doma“.

Kdyby vám zlatá rybka mohla splnit přání k narozeninám, jaké by to bylo? Chtěly bychom dostat rozum. A pak se z toho samou radostí zbláznit:)

A protože holky z Wolfgangu už teď rozvíjí a pracují na nové podzimní kolekci WGN (Wolfgang night), která by se mohla objevit také na některých místech v Praze a v pop up prezentacích v dalších městech, držíme jim palce. Můžete se těšit na nové linie, kterými budou jednoduché limitované série z jedinečných materiálů.

Tak se nechme překvapit:).

Podobné texty

#BRANDLOVEㅣBODE: značka, která získala srdce Harryho Stylese

S novým rokem spouštíme také novou sérii #BRANDFOLIO, ve...

Rina Sawayana – star roku 2023, která září i letos

Japonská zpěvačka, modelka a nyní i herečka Rina Sawayama...

MÓDNÍ VĚŠTBA aneb co bylo a co bude: trendy pro rok 2024

Rok se s rokem sešel a módní svět zažívá...

Zimní Dr. Martens vás v mrazech zahřejí

Dr. Martens s vniřní stélkou v podobě umělého kožichu...