Na vítězná jména si počkáme do 14. března, z nominací se ale už teď zdá, že zem se stále otáčí stejným směrem a neprohodily se ani magnetické póly. Všichni matadoři cen jsou na svém místě a náhodný pozorovatel české scény tak skutečně nemusí mít obavy, že by se blížila apokalypsa nebo bouřlivé období plné změn. I když…pár kandidátů, jejichž kombinace by náhled na poměrně statické oceňování mohlo změnit, se v seznamu objevilo taky. Jména, která jsou s oceňováním pevně spjata, by tak snad mohli nahradit designéři a značky které doposud na slavnostním ceremoniálu chyběly. Uvidíme, zda budou Czech Grand Design následovat princip Zlatého Slavíka, nebo překročí stín vlastní akademie a pohnou se kupředu. Jména jako Karolína Juříková, La Formela, Petra Ptáčková nebo Martina Špetlová jsou dobrou nadějí.
Kategorie, ve které nás nominace pozitivně překvapili, je Objev roku (jak jinak). Pozornost zasluhují všechna tři jména, která jsou nominována za oděv. Tereza Rosalie Kladošová se svými „kočkami“ zaujala už na první dojem a chlupaté růžové výtvory na hranici kýče v jednu chvíli zaplnily mediální prostor. Tereza Rosalie má tedy minimálně pro rok 2014 slušně našlápnuto. To Lenka Vacková, nominovaná za kolekci White Coa(s)t v ateliéru oděvní tvorby jen hostovala. Nadhled a odstup, který si přinesla ze svého hlavního oboru, ji hned z kraje vyšvihl nahoru. Její aplikace z mědi rozhodně stojí za zájem a vzhledem k proměnlivosti materiálu také za delší pozorování. Bonbónek na konec představuje Klára Vystrčilová a její nominace je hvězdičkou naděje, že ne jen to co je veřejně vidět a slyšet, si zaslouží ocenění. I díky Kláře, jejíž alma mater je Akademie výtvarných umění, se móda posouvá jinam, více interdisciplinárním směrem. Objekty, vyšívané kožené bundy a vesty, prezentovala na výstavě v Galerii Hlavního města Prahy. Její technikou je ruční výšivka, přesněji, malba jehlou, a právě ona je tím, kdo je skutečný objev. Držme jí tedy palce.