Když si chcete ve světě koupit zahraniční návrhářské značky a vaše já si právě neujíždí jenom na známých brandech, jděte na NJAL o kterém jsme již psali například tady.
Co ale když si chcete koupit něco českého, slovenského nebo jednoduše lokálního v našich zeměpisných šířkách? Na hledání e-shopů jednotlivých designérů potřebuje člověk hodně fantazie a několik sto prokliků na Google nebo Ecosii. Proto jsou “multibrand” e-shopy důležitou součástí módního dění nejen ve světě, ale i u nás. Je ale z čeho vybírat?
Před rokem začal u nás asi nejodvážnější projekt Molo7. Když čtete Fashion MAP, je veliká pravděpodobnost, že znáte také Molo7. Český online store se výhradně specializuje na české značky a návrháře, nabízí více jak 100 jmen. Ano, tolik domácích designérů vám chce prodat to nejlepší z jejich ateliérů. Žádná “komerce” byla zpočátku příslibem nové éry v nakupování. Ale i sebemenší dobrý nápad ztroskotá tam, kde není cítit nadšení a autentičnost. Molo7 si tak plave v lokálních vodách a bezesporu to nemá jednoduché. Netopí se, ale také mu chybí patřičný vítr do plachet. Upřímně, nejednotné fotografie, chybějící kurátorský koncept a trochu i sezónní nabídka nakupování neulehčují. Spíše naopak.
Portál, který se zaměřuje na pár vybraných značek, mezi kterými nechybí česká jména. Chcete Antipearle zítra doma? Žádný problém. Lokální svíčky Meadows? Budou vám vonět za chvíli v pokoji. Bohemic je trochu urban, trochu cool. Jejich podpora lokálních značek je hezká, ale nijak se nerozvíjí. Sází na jistotu a volí dobře známé značky.
Flér kdysi přinesl přelom v nakupování. Nepochybně. Díky němu mohli všichni kupovat lokální módu, věci z pohodlí domova snadno a rychle. Klišé, které mělo hezké základy a určitě má i doteď svoji věrnou komunitu a zákazníky. Bohužel neexistuje dělící čára, která by na Fléru oddělila štrikovanou sukni od vaší sousedky a autorský design od vytříbeného návrháře. Všichni v tom jedou stejně, a proto narazit na designéra, který má učet na této platformě zavání trochu zvláštním batikovaným puchem. I když nemůžeme popřít, že všechno má svůj vývoj a své místo na trhu. Slovenské sashe.sk je o něco víc popředu co se vizuálu týče, výběr ale opět pokulhává a skutečná hodnota splývá s produkty, které vznikly jako výsledek nudy na mateřské dovolené.
Možná si tuhle otázku položili i nově vzniklí slovenští Imperia design. Estetika našich dvou států se někdy hodně liší. Imperia design se soustředí hlavně na luxusní slovenské značky, které si můžete ale koupit i v jejich kamenném obchodě v centru Bratislavy. Začátky jsou vždy těžké, takže možná Imperia do budoucna lépe odliší jednotlivé brandy i vizuálně.
Portál Zoot je mezi našimi online story známou entitou. Lidé si asi nejvíce kupují jejich komerční značky, ale občas se i “svezou “ také smysluplné projekty, jako DOBRO nebo Lokál. Někdy je to balancování na pomezí, ale my oceňujeme aktivní přístup a chuť zapojovat lokální designéry. Možná i díky finančnímu zázemí Zoot opravdu žije. Vidíte ho všude a jejich reklama fungují v offline i online světě. Produktové stránky jsou přehledné, nakupuje se pohodlně a rychle, ale výběr lokálních produktů je hodně limitován.
Co vy a nakupování online? Kupujete si někdy lokální módu přes internet? Jaké máte zkušenosti? Chceme o nich vědět všechno. 🙂 Kde se vám nakupuje nejlépe, nebo co vám chybí? I proto že už za několik týdnů máme pro vás překvapení 😉