Pavel Brejcha – od experimentů k sebevědomému mistrovství

(text: Olga Sládková, foto: Mercedes-Benz Prague Fashion Week archiv)
Pavel Brejcha je návrhář, za kterého mluví jeho práce. V životopise má tolik zajímavých bodů, že by se s ním snad dal natočit i seriál. Je proto s podivem, že jeho jméno nepatří mezi ty často skloňované. Mezi top české oděvní designéry totiž bezesporu patří. Jak se za posledních 5 let změnil on i jeho práce?

Práce pro luxusní značku i fast fashion řetězec. Aplikování trendů i jejich předvídání v agentuře Peclers. Spolupráce s designéry i odborníky na prodej. Vlastní tvorba i učení jiných, jak tvořit. Brejcha za svůj pracovní život vyzkoušel snad všechny cesty, kterými se návrhář může vydat – a to že je na té pro něj asi nejlepší, je vidět i na nové kolekci. Jakoby se do jeho tvorby vlila úplně nová krev, život a mládí.

Co se tedy změnilo? Brejchova múza už není lehkonohá víla nebo nepřístupná a zádumčivá bohyně. Dokonalá žena sestoupila ze svých výšin do ulic – kde chodí, běhá a pracuje, jako každá jiná ženská z masa a kostí. Neznamená to, že by zmizel rukopis. Neznamená to ani trochu, že by věci zošklivěly – jen jsou prostě, tak nějak, přístupnější. Odtažitá krása širokých kožených opasků a snížené áčkové siluety se proměnila v divokou energii tepajícího města. Černá a bílá, barvy vhodné i do zasedačky, v nových a nečekaných tvarech. Sportovní prvky, u Brejchy zcela nečekané vázačky vlající kolem… a ta červená!

Jak se posunula Vaše práce za tu dobu, co jste byl na fashionweeku poprvé?
Když vezmu v úvahu všechny fashionweeky na kterých jsem byl, nejen tento, tak to už je hodně dávno, myslím ze v roce 2004. Byl jsem student, pak jsem studoval v zahraničí, po návratu jsem měl různé spolupráce a zakládal jsem značky s kamarády a důležitými lidmi kteří mě posunuli… Kdybych to měl přirovnat k vaření, na začátku jsem se to učil a vařil jsem podle nějakého receptu a teď už mám své vlastní recepty. Myslím si, že můj design je více a více propracovaný a zacílenýna na konkrétní zákazníka

Jak se za tu dobu změnili zákazníci?
Předtím jsem zákazníky neměl, protože jsem byl student. Ale díky akcím jako je například i MBPFW se česká společnost začala módou více zabývat, zbohatli jsme a tak máme více peněz na nákup autorské módy.

Kdo si od Vás věci kupuje? Přímo zákazníci? Nákupčí?
Dělám převážně věci do obchodů, tedy produkt, který variuji v barvách a velikostech. V Čechách není moc nákupčí kteří by věděli, jaké je jejich klientela a měli odvahu zainvestovat do produktu, v Čechách je, dle mě zkušenosti, všechno víceméně v komisi a do zahraničí jsem se zatím nedostal. Věci pro zákazníky dělám méně.

Co konkrétně pozitivního Vám přinesl fashionweek či fashionweeky?
Je to platforma, kde se můžu veřejně prezentovat, na kterou reaguje spousta sponzorů a médií. Věci se lépe dostanou do povědomí a v tom je to velmi dobré. A také, díky fashion weeku se o české módě ví v zahraničí, protože sem přijíždějí hosté, kteří o ní píšou a posouvají tak český design k dalším lidem.
Loni Pavel Brejcha spustil nový web a vlastní e-shop. Tak držíme palce, aby se energie přelila i tam a fascinující rudou si mohli koupit i ti, kteří to do butiku mají daleko.

     

Podobné texty

#BRANDLOVEㅣBODE: značka, která získala srdce Harryho Stylese

S novým rokem spouštíme také novou sérii #BRANDFOLIO, ve...

Rina Sawayana – star roku 2023, která září i letos

Japonská zpěvačka, modelka a nyní i herečka Rina Sawayama...

MÓDNÍ VĚŠTBA aneb co bylo a co bude: trendy pro rok 2024

Rok se s rokem sešel a módní svět zažívá...

Zimní Dr. Martens vás v mrazech zahřejí

Dr. Martens s vniřní stélkou v podobě umělého kožichu...