Dospělé kolekce, fungující brandy a opravdový fashion week

Recyklace, upcycling a použití ready made kusů

Na molu se potkalo několik jmen, které se nebály pracovat s vintage, recyklovaly, předělávaly staré kusy nebo poprvé představily na velké přehlídce upcycling. Denisa Nová posunula hranice minimalismu a ohlásila návrat k totální přirozenosti a základním kusům. Za zvuku Bowieho Blackstar ukázala opak nadbytku a konzumu a na catwalk poslala modelky v nosených džínách s hedvábnými halenkami a topy. Tmavé stopy, které za sebou zanechaly bosé modelky, jakoby poukazovaly na putování světem plného překážek. Pro někoho série nehodná mola, pro nás důležité gesto. Jakub Polanka a jeho přetáčení, styling a vintage mix dokázaly jak různorodě dokáže designér bavit publikum. Letos navíc poslal modelky i do exteriéru a tak se jeho přehlídka stala jedinou veřejnou událostí. Asi padesátka lidí bez lístků tak mohla instagramovat a snapchatovat. Dělali to?

Česká drzost, profi styling a nové směry “zajetých” brandů

LaFormela perfektně navázala na svůj úspěšný rok. Pořád je to ona, jenom trochu nositelnější a s větší dávkou konzistence a městskosti. Možná se na všem podepsal nejen přirozený vývoj trojice designérů, ale taky profi stylista Lukáš Hofmann, který se na jejich přehlídce podílel. Když se odvážné a punkové looky rozeberou, vyjdou z nich easy nositelné kusy. A to je na české poměry velká novinka. Pavel Brejcha zase poslal možná na molo tvarové pokračování minulé kolekce, no jeho bundy mají potenciál stát se skutečním sezóním bestsellerem. Uvidíme je v buticích? Překvapením byla taky Ether která výrazně omládla a ztrendovatěla. Brali bychom bundy i batohy!  Chatty jsou stálící a také zárukou dobré práce – v prodejních kolekcích i na mole. Otáčení dílů a zvětšování části oděvu nás v jejich podání moc bavil. To, co holky dokáží udělat s kusem denimu, je nezapomenutelné.

 

Monika Drápalová a Kateřina Geislerová – světové holky

Radost, vize, experiment a hra – nejlepší kolekce které jsme letos viděli. Free Circle Moniky Drápalové má sloužit jako obraz doby. Jenže Monika vidí podle nás hodně dopředu a způsobem jako málokdo. Přesah hry a reality, reakce na to co vidíme, dekonstrukce a existence vytvořené z chaosu. Lidé nejsou odrazy sebe samých, ale odrazy představy svého virtuálního já. Oděv není, je to jen něco, co na sebe „lepíme“. Technologie je součástí života a oděvu. Přesto se skrze její struktury lze vrátit k přírodnímu počátku. Kruh se uzavírá. Monika je autentická, bez klasických fashion póz. Dokáže překvapit, rozveselit, rozesmutnit. A kromě toho přinést nový pohled, který se nebojíte na sebe navléct. Je bez legrace alespoň pět kroků napřed.

 

Kateřina Geislerová je pořád svá, ale nebojí se experimentovat a různě ladit detaily. Na rozdíl od jiných přesně ví, pro koho tvoří, a ví jak z nositelné kolekce udělat příběh na molu. A taky má profi stylistku. A už druhý rok překvapuje dynamikou, odvahou a radostí, se kterou tvoří.

 

Lokální fashion průmysl – od slov k činům

Business Forward Forum, ve světě běžná součást fashion weeků, se u nás v profi podobě představilo poprvé. Zástupci skutečného lokálního průmyslu rozkryli myšlenky, které stojí za značkou Pietro Filipi nebo Tonak a taky to, jak se tradiční české továrny snaží přizbůsobit a co všechno přináší lokální fashion produkce. Věděli jste, že Snaha zase obnovila výrobů sandálů a toto léto představí v lokálních buticích první “novou” sérii?

Jakou sílu dávají sociální sítě značkám a designérům samotným? Pomáhají jim sestoupit z piedestalu mezi obyčejné smrtelníky. Poodhalují roušku a dodávají kolekcím nádech lidskosti. Někdo je vymýšlí, kreslí, tvoří, nestíhá, je ve stresu. A uživatel sítě toto sám může vidět, ztotožnit se… a pak svého vyvoleného podpořit. Nosit oděv, o jehož vzniku ví a zná ruce, kterými prošel. A to je v naší době příběhů důležité.

Zrychlujeme tak, že už se někde zastavíme? Jedna z nejzajímavějších otázek fora. Vedoucí až k téměř filozofickému zamyšlení. Kde má zrychlování svůj konec, kde ekonomický růst? Můžeme neustále jen stoupat? Dřív plynul luxus z nedostupnosti, teď je tato pozice opouštěna. Zákazník chce všechno hned. See it, buy it. Nechce čekat půl roku, než kolekce sestoupí z mola do showroomu. Designéři to akceptují, jsou připraveni na poptávku. Jsou připraveni komunikovat a jsou připraveni vyprávět své příběhy. Stále rychleji a rychleji. No a kde to končí? Na to nikdo z panelistů nedokázal nalézt odpověď.

 

Lokace, organizace a vše co k dobrému fashion weeku patří

MBPFW letos ukázal, že sází na dobrá jména, že skutečně posouvá hranice a taky sám dospívá. Poprvé jsme viděli kolekce skutečně zblízka. Veřejnosti dostupný RE:SEE Showroom byl skvělý závěr jarní edice. Kolekce a jejich autoři byly celý den k dispozici a tak i ti, kteří nemohli cítit energii mola, viděli, co všechno je u nás možné. Rozdělení lokací a stopa v klíčových částech Prahy pak byla dalším nenápadným krokem směrem k auditoriu.  Přehlídky na Strahově v  minimalistickém ateliéru, konference v Holešovicích a doprovodný program v Národní Galerii a v centru tvořily opravdovou harmonii. A tak se všechno posouvá dál a aranžovaný streetstyle a celebritky už nejsou tématem číslo jedna. Víc se bavíme o kolekcích, jménech, efektu a o tom co móda přináší. A to je pecka.

Podobné texty

#BRANDLOVEㅣBODE: značka, která získala srdce Harryho Stylese

S novým rokem spouštíme také novou sérii #BRANDFOLIO, ve...

Rina Sawayana – star roku 2023, která září i letos

Japonská zpěvačka, modelka a nyní i herečka Rina Sawayama...

MÓDNÍ VĚŠTBA aneb co bylo a co bude: trendy pro rok 2024

Rok se s rokem sešel a módní svět zažívá...

Zimní Dr. Martens vás v mrazech zahřejí

Dr. Martens s vniřní stélkou v podobě umělého kožichu...