V loňském roce jsme čelili smutným faktům. Rozmanitost na obálkách deseti předních amerických módních publikací (Allure, Cosmopolitan, Elle, Glamour, Harper Bazaar, InStyle, nylon, Teen Vogue, Vogue a W) se totiž v roce 2015 od roku 2014 vůbec nezlepšila. V roce 2015 bylo na 136 obálkách pouze 27 modelek odlišné pleti, zatímco v roce 2014 to bylo 27 ze 137.
Tentokrát – při průzkumu obálek z roku 2016 – bylo zrevidováno 147 vydání a velice milým zjištěním je, že 52 z těchto 147 obálek bylo nafoceno s lidmi rozdílné rasy. Jedná se o 15% posun oproti roku 2015! Největší diverzity dosáhl Teen Vogue, který měl modelky odlišné pleti na 7 z 11 vydání.
Stejně jako diverzita modelek na molech a na stránkách magazínů byla v loňském roce horkým tématem jejich velikost. Britský Vogue učinil relativně progresivní krok, když na obálku svého nadcházejícího únorového čísla nafotil plus size modelku Ashley Graham. Smutným faktem je, že velkým problémem bylo najít návrháře, který by byl ochotný modelku takovéto velikosti obléct. Šéfredaktorka časopisu veřejně zkritizovala všechny návrháře, kteří nechtějí pracovat s plus size modelkami. Vzhledem k dnešní době a k stále více diskutovaným rozměrům modelek se toto rozhodnutí opravdu jeví jako nemoudré. Zvláště když se stále mluví o potřebě různorodosti a pokroku ve světě modelingu.
Magazín Fastcoexist se pozastavuje nad “filozofií” obchodů H&M. Na jednu stranu se snaží podporovat recyklaci a udržitelnost, na stranu druhou je tento druhý největší prodejní řetězec typickým výrobcem fast fashion. Masivní třídění a recyklaci provozuje H&M jižně od Berlína, kam přijede přibližně 25 až 30 kamionů za den a doveze v průměru 14 tun nežádoucích zbytků získaných z H&M recyklačních popelnic na celém kontinentu.
Se svými 4 200 pobočkami po celém světě je ale H&M druhým největším prodejním řetězcem (hned po Inditexu s 7000 pobočkami). Na miliardových obratech má samozřejmě hlavní podíl obrovský počet prodaných kusů oblečení, které se prodává za dostupné ceny. H&M je tak ukázkovým příkladem fast fashion řetězce, který podporuje “neudržitelné” spotřebitelské návyky a škody na životním prostředí. Dokáže tedy H&M proměnit většinu oblečení, které vyprodukuje, v oblečení nové a podpořit tak udržitelnost? Co si myslíte?
Už jsme zmiňovali, že je čas pro bilancování roku minulého. Můžeme přemýšlet co se nám podařilo a co ne, a nebo čeho bychom chtěli dosáhnout příští rok. Pojďme se nyní podívat na ty, kterým se loni opravdu dařilo. Magazín Fashionista vydal seznam nejúspěšnějších beauty influencerů, kteří se prosadili především díky Instagramu. Vzhledem k tomu, že žijeme v době sociálních sítí, není divu, že tito lidé dokázali díky Instagramu rozjet svou kariéru naplno!