Izraelská různorodost podle Viky Mayzel

1.Co je největší výzvou, když vystavuješ na zahraničním designmarketu?

Největším problémem – podle mého názoru – je vědet odhadnout, jaké jsou skutečné preference potenciálních zákazníků a jaké šperky hledají.
Vkus zákazníků se liší v každé zemi  a pro mě jako návrháře je důležité pochopit některé základní principy. Ku příkladu co čeští zákazníci upřednostnují – je to zlato nebo stříbro? Nebo jaký druh šperků nosí cez den a jaké šperky jsou ty na speciální příležitosti? A ještě jednadůležitá věc – na každém zahraničním trhu je třeba znát průměrný věk zákazníka. To může take pomoci pochopit budoucího klienta.

Mimo toho je nutné si věřit a uvědomit si, že zákazníci na novém trhu neznají vaše jméno, neměli k vašim věcem ještě možnost proniknout, takže je potřeba si věřit a brat to jako takovou challenge.

2. Je velký rozdíl mezi českou a izraelskou estetikou?

Myslím, že ano! Pokud mluvíme o špercích a průmyslovém designu, myslím, že existuje spousta rozdílů. Mám pocit, že česká estetika je ovlivněna přírodou a má hluboké kořeny v transformování designu do minimalistické a jedinečné podoby. Izraelský šperk dnes znamená různorodost. Šperky jsou zhotoveny z různých material, deatilů – minimalizmus, který existuje spolu s extravagancí.

 

 3. Jaká je designérská kultura v Izraeli? Existují tam pravidlené markety? 
Ano, máme různé designové události a design markety. Nejznámější z nich –  Dress Code and  Accessories Market – se nachází v Tel Aviv.Tyto akce jsou určeny hlavně fashion designérům, ale postupně se orientují take na oblast šperků a doplňků.  Kromě toho je dnes populární otevírat malé pop-upy, kde mladí designéři z různých odvětví mohou společně prodávat své kousky.

4. Podporuje vláda nějakým výraznějším způsobem mladé kreativce? 
Ne, bohužel nejsou k dispozici žádné vládní programy, které by podporovali mladé designéry. Ale doufáme, že se to jednoho dne změní 🙂

 

5. Dá se ve vaší krajině designem uživit?

Samozřejmě to není vůbec snadné. Obzvlásť, pokud se jedná o mladého začínajicího designéra bez stálé klientely. Obecně to funguje asi stejně jako u vás, mladí designéři mají svůj day time job, nebo si najdou internship u nějaké zaběhnuté značky. Spoustu výhod to má v tom, že si pomalu mohou osvojit nové zkušenosti a zručnosti a použít know how u své značky. Jsem si ale jistá, že po třech až čtyřech letech trvdé práce může designér pomalu začít žít ze svých produktů.

 

6. Jaká je designérova cesta ze školy? Co se děje ve vaší zemi, když mladý designer dokončí školu? 
Záleží na tom, jakou cestu si designer zvolí. Někteří z absolventů se rozhodnou pracovat v oboru, a tak začínají v nějakém designérském studiu, firmě, nebo jdou na internship do zahraničí. Jiní raději začínají hned budovat svoji značku nebo mohou učit, což je fajn z hlediska pravidelného příjmu.

7. V čem je podle vás vaše tvorba unikátní a odlišná od jiných značek? V čem je vaše poselství? 

Ve své práci hledám jedinečné formy a myslím, že ta originálnost, o kterou se snažím, se zakládá na mé intuici a mém vidění světa. Miluji šperky s poselstvím.
Charakterizovala bych svou značku jako současný šperk s nádechem gotiky. Ten gotický nádech je ale rozpoznatelný pouze tehdy, když se podíváme na celé kolekce. Nicméně každý kus z této kolekce má svůj vlastní smysl a jedinečnost.

Moje poslední kolekce „Perception“ je sbírka různých unikátních statement náhrdelníky. Každý kus je jedinečným. V této kolekci usiluji o  vytvoření souhry mezi předměty a nositelem. Všechny jsou vyrobené převážně z mincovního stříbra, koňského vlasu a kůže s zvláštním zaměřením na fyzické aspekty. Hlavní důraz kladu na materiál – na hmotnost, objem a pocit při nošení. Snažím se kromě toho také podtrhnout jak tyto materiály úzce souvisí s mými osobními vzpomínkami. Snažím se vždy vytvořit něco nového a kromě šperku vytvořit take umělecké dílo.

 

8. Proč si myslíte, že můžete být pro Čechy zajímavá? 
Doufám, že bych pro Čechy mohla být zajímavá díky své odlišnosti. V každém případě jsem přicházím z jiné kultury, mám jiné vzdělání… tím pádem se mé vize a zkušenosti v mé práci se take odlišují, a to by mohlo být plusem.

 

 

Podobné texty

Green clicks: 5 tipů na udržitelné online nakupování

Ve zrychlené době, splašených algoritmech a záplavě e-shopů může...

#BRANDLOVEㅣBODE: značka, která získala srdce Harryho Stylese

S novým rokem spouštíme také novou sérii #BRANDFOLIO, ve...

Rina Sawayana – star roku 2023, která září i letos

Japonská zpěvačka, modelka a nyní i herečka Rina Sawayama...

MÓDNÍ VĚŠTBA aneb co bylo a co bude: trendy pro rok 2024

Rok se s rokem sešel a módní svět zažívá...

Zimní Dr. Martens vás v mrazech zahřejí

Dr. Martens s vniřní stélkou v podobě umělého kožichu...