Největší události za rok 2016

Lokální móda v zahraničí

Důkaz toho, že se lokální móda ubírá správným směrem, je nejenom nárůst zahraničních hostů na lokálním fashion weeku, ale i mediálních výstupů lokálních návrhářů. Když magazín W píše o lokálních návrhářích, „It girls“ z Prahy jsou důkazem toho, že to u nás stojí za pozornost – a to v celosvětovém měřítku.

Ještě důležitější je však propojenost z prodejního hlediska. V Pařížském showroomu se letos na podzim prezentovali značky jako Chatty nebo LaFormela. Slovenský re-born a jedna z pozoruhodných značek na lokálním trhu Nehera se představila také v Paříži, ale rovnou na catwalku. Pro Neheru to nebyla z daleka premiéra a značka si rovnou ukořistila zmínku v ELLE collections spolu s jmény jako je Maison Margiela, Gucci a jiné. Pozoruhodným projektem bylo také Sistercity city studio, které představilo 10 vybraných návrhářů v Chicagském pop upu. Jestli se se přetransformovaná verze přenese i do jiných měst, nebo se přehlídka uchytí pod Chicago Czech Center, se ukáže příští rok.

I další designéři se letos vydali „ven” – Alex Monhart již tradicně na trade show Seek v v Berlíně a Odivi spolu s Jiřím Kalfařem prezentovali své kolekce v Budapešti. Velké gratulace zase patři Pavlu Berkovi, kterému se podařilo vyhrát soutěž v Salt Lake City Exaltfashion show.

 

Mladá síla

Zdá se, že příští generace mladých designérů na sebe nenechá dlouho čekat a brzy zaujme své postavení na trhu. Jména jako Jan Černý nebo Michaela Hrivňová začínají být čím dál tím více skloňovanou záležitostí. Letos se mladá krev prezentovala i díky novému projektu WE RE NEXT, který předvedl od začátku výborně uchopený koncept – vizuální materiály, PR, organizaci, i zahraniční hosty. Rozhodně jsme zvědaví, zda se projekt dostane k oslavě prvního výročí v roce 2017.

Tvůrčí síla z univerzit si letos mohla srovnat své síly s mladými designéry z téměř celého světa. Díky Fashion Utopia – výstavě na Lodnon Fashion Week – organizovanou spolu s British Fashion Council.

 

Kosmetické kolaborace

Novinkou na trhu se staly kolaborace oděvních značek s kosmetickými firmami. Vše v lokálním naladění. Odivi vytvořila minimalistickou kosmetickou řadu s firmou Nobilis Tilia, což je certifikovaná česká bio kosmetika.

Alex Monhart zůstala při svojí prvotní inspiraci pánskou módou a nyní společně s Fun Labem představila TINCT – olej pro pánský obličej a bradu. Jsme zvědaví, jak se tento trend bude vyvíjet dál.

 

Sustainability

V lokální módě se o ní mluví čím dál častěji a nás tato snaha nesmírně těší. I když je u nás ještě daleko k dosažení cíle Copenhagenského fashion weeku, kde jsou samotní organizátoři fashion weeku designéři inspirováni a naváděni k eko postupům. Přesto se u nás dávají věci do běhu. První ročník celovíkendového Sustainable Weekendu, nebo také časpopsu SLOU, jsou toho důkazem.

 

Co rok 2017?

Na jaké projekty se těšit a kdo se posune zase o něco dál? Jsme zvědaví, kam po Paříži zamíří nejdiskutovanější značky na trhu Chatty a LaFormela, co se stane se znovu otevřeným projektem City Souls, nebo jaké celebrity po Will.I.AM začnou nosit klobouky od slovenské návrhářky by SJU.

Jste také zvědaví?

MY rozhodně budeme při tom a dáme vám vědět 😉

Podobné texty

#BRANDLOVEㅣBODE: značka, která získala srdce Harryho Stylese

S novým rokem spouštíme také novou sérii #BRANDFOLIO, ve...

Rina Sawayana – star roku 2023, která září i letos

Japonská zpěvačka, modelka a nyní i herečka Rina Sawayama...

MÓDNÍ VĚŠTBA aneb co bylo a co bude: trendy pro rok 2024

Rok se s rokem sešel a módní svět zažívá...

Zimní Dr. Martens vás v mrazech zahřejí

Dr. Martens s vniřní stélkou v podobě umělého kožichu...