Fashion Světem

Minulý týden se v Číně konalo již sedmý rok obrovské nákupní šílenství na počest všech nezadaných, které je zároveň i vůbec největší online nákupní událostí. ‚Singles Day‘ nebo’Anti-Valentine’s day‘ tradičně připadá na 11.11 a představuje 24 hodinový svátek konzumu pro více než 668 milionů online nakupujících. Někteří zaměstnavatelé dokonce zkrátili svým zaměstnancům pracovní dobu, jen aby si stihli nakoupit. Online portál Alibaba, který celou akci zastřešuje, se takovýmto způsobem snaží podporovat konzum v Číně a tím i růst ekonomiky. Letos se jejich zisk vyšplhal k rekordním 14 bilionům dolarů, což předčilo všechny předchozí roky. Více se dočtete zde: http://www.theguardian.com

 
 
 

V kontrastu s online nakupováním, které představuje čínské utrácení, stojí snaha udržitelných značek přinést zákazníkům něco jiného než jen zboží. Skvělý přístup přináší Toms a jejich koncept nákupu jako zážitku s přidanou hodnotou. Kreativní prostor, ve kterém si můžete vychutnat ranní hodiny jógy, fairtrade kávu či večerní promítání filmů propojené s prodejem. Koncept, který propojuje informace a kvalitní produkt má být dynamický. Více než tradiční obchod, představuje komunitní centrum. Možná příklad, kterým by se v budoucnu mohlo ubírat více značek. Takový koncept nás baví! Více o jejich přístupu naleznete tady: http://www.nytimes.com

 

 

Umíte si představit, že nosíte bundu vytvořenou ze syntetického pavoučího vlákna? Nemožné se podařilo kolaboraci populární outdoorové značky The North Face a japonské vývojářské společnosti Spiber. Je navržena tak, aby chránila před nejnehostinnejšími podmínkami v Antarktidě. Trvalo 8 let, než se jim podařilo vyvinout vysoce odolný biotechnologický materiál a umožnit tak i vznik bundy s epickým názvem Moon Parka (připomíná astronautský skafandr). Asi nic pro ty z vás, co mají chronický strach z pavouků. Jak vypadá, se můžete podívat zde: http://www.ecouterre.com

 

 

U tech světa módy ještě zůstaneme. Jak vypadá spojení architektury a módního designu budoucnosti? Nizozemská designérka Iris van Herpen je dobrým příkladem. Propojuje vědu a módu, její modely více připomínají geologické a organické objekty než nositelné kousky. Známá je pro 3D print šatů, které na první pohled vypadají jako kostra. Její kolekce jsou čistými uměleckými díly, což potvrzuje i nedávné otevření výstavy ‚Transforming Fashion‘ její kolekce v Altlantském Muzeu umění. Móda a umění kráčejí ruku v ruce. Kolekci si můžete prohlédnout tady: https://www.washingtonpost.com

 

Módu inspiruje i hudba. Minulý týden se v Beverly Hills podařilo vydražit ikonický zelený svetr Kurta Cobaina, který měl na sobě během show’MTV Unplugged‘ v roce 1993. Jeho cena se vyšplhala až k astronickým 137 tisícům dolarů. Na aukci se vydražily i další ikonické kousky, jako pramen vlasů Johna Lennona či sukně od Christiana Diora, kterou měla na sebe Madonna ve filmu Evita. Více o aukci se dozvíte zde:http://fashionista.com

 

Podobné texty

#BRANDLOVEㅣBODE: značka, která získala srdce Harryho Stylese

S novým rokem spouštíme také novou sérii #BRANDFOLIO, ve...

Rina Sawayana – star roku 2023, která září i letos

Japonská zpěvačka, modelka a nyní i herečka Rina Sawayama...

MÓDNÍ VĚŠTBA aneb co bylo a co bude: trendy pro rok 2024

Rok se s rokem sešel a módní svět zažívá...

Zimní Dr. Martens vás v mrazech zahřejí

Dr. Martens s vniřní stélkou v podobě umělého kožichu...