Fashion Světem

Pařížská fashion show Chanelu se odehrála na fiktivním letišti. Odletová hala “Chanel Airlinies” proměnila Paris Grand Palais na šik terminál s check-in pulty a kontrolou palubních Chanel letenek. Zdá se, že Karl Lagerfeld tráví buď příliš mnoho času létáním, nebo je letem fascinován, protože už v minulosti několikrát ve svých show odkazoval na létání. V roce 2012 usadil diváky do identické repliky Airbusu A380. Tentokrát se zaměřil na shon před odletem, se spěchajícím zástupem modelek s kufříky, připravenými na boarding. Chanel show je dokonalou ukázkou faktu, že přehlídky, ačkoli s opakující se choreografií, dokáží výběrem scény a témata vytvořit jedinečné představení. Fotografie si můžete prohlédnout zde: http://fashionista.com

 

O nepochybně stejně působivou show se postaral i Nicolas Ghesquière. Kreativní ředitel Luis Vuitton připravil futuristickou vizi budoucnosti, kde žena představuje ztělesněnou virtuální postavu a dokáže pomocí technologie zhmotnit všechny své představy. Jediným limitem je představivost. Hi-tech budoucnost se mísí s estetikou videoher a japonské mangy. Kožené bundy s ikonickým L & V logem v kontrastu s kovovými detaily na topech a geometrickými printy šatů vytvářejí dojem ztělesněné virtuální reality. Digitální představivost se mísí s reálnými tkaninami jako len, hedvábí a kůže a vzniká tak jedinečná fúze dvou světů. Modely, jakoby spojovaly kybersvět s reálnými střihy a nositelnými variacemi. Ušité podle modelu virtuálního avatara, nošeny reálnou bytostí. Fotografie tady:http://www.businessoffashion.com

 

Na opačném pólu futuristických vizí módy budoucnosti stojí inspirace tradicemi minulosti. Ručně malované kabelky, tradiční africké výšivky, korálkové aplikace a zvířata vyšité na rukávech sak a kabátů. I tak se prezentoval na Pařížském Fashion Weeku Valentino. Jedinečnost kolekce se odrážela i v pozitivním přijetí a recenzích, které chválí ruční práci a dokonale přesné detaily. Haute couture v pravém slova smyslu. Více v článku zde: http://fashionista.com

 

Na druhé straně módních show exkluzivních luxusních značek stojí značky dostupné široké veřejnosti. Fakt, o kterém se psát nemusí a který je součástí nejen módního průmyslu. Luxus si nemůže dovolit každý, proto jsou na trhu dostupnější alternativy. Jednou z takových značek, orientovaných na mladé je značka American Apparel. Ta v současnosti zažívá velkou krizi. Prodeje se v roce 2009 začaly dramaticky snižovat a americká značka (která jako jedna z mála vyrábí své zboží v USA) ohlásila bankrot. Ať už jsou za krachem vysoké ceny basic kousků, levnější alternativy nebo sexistické reklamy, jisté je že svou reputaci začala ztrácet. A to i před mladou generaci, na kterou už asi pózy obnažených teens dívek přestaly fungovat. Více v článku zde: http://www.theguardian.com

 

 

Mladé dívky nejsou inspirací jen pro teens značky ale i pro luxusní módní domy. Rozporuplnou debatu způsobila 14 letá izraelská modelka Sofia Mechetner otevírající Dior fashion show v Paříži. Zda je, či není vhodné posílat na molo takto mladé modelky je diskutabilní, módní průmysl se přiklání ke kladné odpovědi. Přestože výběry modelek na Fashion Week se řídí zákazem přijímat mladší než 16-ti leté dívky, zákony, zdá se, dodržovat vždy nepodaří. Jak prohlásil Karl Lagerfeld. Je to způsob jakým chtějí lidé vidět módu. Veřejnost chce vidět dívky jako právě tyto. Mohou se s nimi identifikovat, přestože nepatří do stejné věkové skupiny. Názor si asi musí každý utvořit sám, více se dočtete v článku zde: http://www.businessoffashion.com

 

Mnohem kontroverznější téma, než věk v modelingu, rozpoutala debata týkající se série fotografií “Migrant chic“ maďarského fotografa Norberta Baksa. Múzou jeho fotografií je imigrantka, která i skrze svůj tragický osud vypadá stále upraveně a šik. Téma, která ovládla za poslední týdny a měsíce všechny média působí v souvislosti s tématem fotografií nesmírně dehonestující. Fotografie ženy pózující se smartphonem, fotící si selfíčko před ostnatým drátem nemá s módou nic společného. Ostrá kritika na sociálních sítích na sebe nenechala čekat, proto byly Baksove fotografie nakonec odstraněny. O kauze si více můžete přečíst zde: http://www.bbc.com

 

Propast mezi nablýskaným světem luxusních značek a realitou každodennosti je nepřekonatelná. Je dobré si uvědomit pozitiva a negativa obou pólů a nahlížet na módu střízlivým okem. Móda je o kombinacích, hrách a budování vlastní identity a stylu. Proto vám přinášíme články o módním světě z více úhlů pohledu.

Podobné texty

#BRANDLOVEㅣBODE: značka, která získala srdce Harryho Stylese

S novým rokem spouštíme také novou sérii #BRANDFOLIO, ve...

Rina Sawayana – star roku 2023, která září i letos

Japonská zpěvačka, modelka a nyní i herečka Rina Sawayama...

MÓDNÍ VĚŠTBA aneb co bylo a co bude: trendy pro rok 2024

Rok se s rokem sešel a módní svět zažívá...

Zimní Dr. Martens vás v mrazech zahřejí

Dr. Martens s vniřní stélkou v podobě umělého kožichu...