raf_simons.jpg

Fashion Světem

Zpráva, o níž se v poslední době píše nejvíce a překvapila módní svět, je informace že Raf Simons opouští pozici kreativního ředitele módní značky Dior. Po odchodu Alexandra Wanga z pozice kreativního ředitele značky Balenciaga, je Simons dalším v pořadí. Důvodem jeho odchodu jsou podle jeho slov „osobní důvody“ a „potřeba zaměřit se na chod vlastní značky“ píše portál Business of Fashion. Raf Simons působil na postu kreativního ředitele tři a půl roku poté, co opustil svoji pozici v Jil Sander. Oživil kolekce Diora o nové současné trendy a vdechl mu novodobou podobu. Náročná tvorba jeho kolekce vám může být známá z filmu Dior a Já, francouzského režiséra Frédérica Tchang. Dior zatím jméno nového kreativního ředitele neoznámil, bude to překvapení následující sezóny.

 

Zatímco v módních domech haute couture se dějí změny, úspěšné fast-fashion řetězce si upevňují své postavení na poli módního byznysu. Business of Fashion přinesl zprávu, že Amancio Ortega, vlastník a zakladatel oděvní společnosti Inditex se stal nejbohatším člověkem světa. Španělská společnost Inditex sdružuje fast-fashion řetězce jako Zara, Gap či Massimo Dutti. Strategie, kterou se řídí tato módní velkovýrobna je přinášet zákazníkům trendy z přehlídek v enormně krátké době a nositelné podobě. S více než 6000 pobočkami ve 90 státech je Inditex globálním koncernem, který ovládá market a jeho zisky se blíží k desítkám miliard. Více o jeho cestě k úspěchu se dozvíte z článku zde http://www.businessoffashion.com

 

Módní průmysl je byznys jako každý jiný a stejně v něm platí, že dobrá reklama prodává. Co mají ale s fashion reklamami společné zvířata? Možná se budete divit ale mnoho. Reklamy používají chráněné druhy zvířat jako úspěšný marketingový tah. Možná si vybavíte malého tygra v reklamě na šperky Cartier. Záměr použít ho v reklamě je strategický. Zvířata se v kontextu s luxusním produktem stávají mytologickými symboly. Koně použití v reklamách automobilového průmyslu evokují sílu, šelmy v reklamách módních řetězců zas dojem luxusu a ochrany. Více o tomto trendu píše článek: http://fashionista.com/2014/12/animals-in-fashion-ads

 

Zatímco marketing apeluje na zákazníky, další důležitou součástí módního koloběhu jsou ti, kteří módou dennodenně žijí a ovlivňují trendy. Blogeři. Je blogerství skutečnou prací? Byznysem s reálnými výdělky a investicemi? Dočtete se to v článku zde: http://fashionista.com/2014/01/fashion-blogger-expensesÚspěšní blogeři v něm píší o povinnostech, které jejich práce vyžaduje. Dozvíte se, že blogerství nejen o dostávání oblečení zdarma a fotkách na Instagramu, ale že je to časově a finančně náročný job.

 

Zatímco jednu stranu tvoří módní elita na druhé straně stojí ti, který se na výrobě aktivně podílejí – dělnice. Rozdíl mezi těmito dvěma světy je propastný. Značky, s obrovskými zisky, které své oblečení šijí v Asii stále nedokáží zaručit dělníkům bezpečné pracovní prostředí. Po více než dvou letech od tragédie Rana Plaza v Bangladéši, při které zemřelo v ruinách továrny více než tisíc lidí se situace nezlepšuje, píše o tom portál QZ. http://qz.com

 

 

Od kreativních ředitelů, přes blogery a redaktorů, dělníky až k zákazníkům, cesta jen jednoho kousku oděvu je zdlouhavá a náročná. Móda je fascinující, kreativní proces, který má ale i své odvrácené