14132362581400.jpg

Generace nových brandů

Marshal Apparel

Pokud vám nesedí délka trika anebo velikosti, co uděláte? Někdo si stěžuje a někdo to vezme do vlastních rukou. Doslova. Pokud něco chybí, je třeba to vytvořit. Zjednodušeně by se tak dala popsat hlavní idea značky Marshal Apparel. Podzimní kolekce je testovacím krokem a jestli se kluci rozběhnou do vod lokální módy naplno ukáže čas. “Nechceme na přehlídková mola, ale chceme do světových ulic”. Kolekce byla nabídnuta concept storům jak u nás tak v zahraničí a zatím jsou na ni pozitívní ohlasy.  Zásluhu na tom určitě má i od začátku dobře nastavená marketingová komunikace, PR a vizuál. To je právě to, na co některé mladé značky zapomínají. Tváří launchovací kampaně M A je atypický model z NYC Shaun Ross, díky kterému si značku prostě zapamatujete. 

Pokud váš šatník srší barvami, asi si moc tuto značku neoblíbíte. Ti, kteří našli v monochrómním vyjádření své já, MA víc než uspokojí. Unisex kusy, stejně jako dámské a pánské trika, tílka, mikiny, kšiltovky, kalhoty dokonce i spodní prádlo. Vše se vyrábí v Čechách a jako na všem, co  producent a režisér Jiří Marshal dělá, si dal náležitě záležet. Pokud máte rádi hudbu, jeho videoklipy jste mohli vidět i na MTV.  Majk Spirit a Celeste Backingham vypadali i díky Marshalovi ve videoklipu víc než cool. “ Já jsem kameru nikdy nestudoval, předtím jsem fotil, a pak jsem potkal Charlie Straight, natočil jim klip v NYC, který hned získal ocenění,“ popisuje Jiří. “Tak to je i s ostatními lidmi z branže, které znám. Nemají to vystudované ale přitom to dělají nejlíp,“ dodává Jiří.  Zda bude mít se svoji značkou také tolik úspěchu, se necháme rádi překvapit. Jeho práce ale nestojí jenom na šťastných náhodách. Když se zblízka podíváte na knoflíčky, detaily, gumu na spodním prádle, balení, nálepky na kšiltovkách nebo cedulky, vidíte, že Marshal vše připravil do posledního detailu a dal si hodně záležet. Takový přístup je nám velice sympatický. Mít promáknutou basic kolekci totiž dá někdy zabrat víc, než vytvořit komplikované střihy. Pokud vás zajímá Marshal Apparel nezapomeňte se podívat na jejich web. My už máme svůj must have piece! 

NARNISH

Minulý týden na Designbloku se taky podle nás prezentovala budoucnost české módy. Ano, možná to zní trochu nadneseně, ale sobota patřila právě mladým talentům a na přehlídkovém molu se díky Elle talent card předvedla také nová značka Narnish.  Na značce za kterou stojí Karolína Karpíšková a Sára Beránková je zajímavý hlavně způsob zapínání, který je doslova poetický. Nehledejte knoflíky ani zipy. Vše vychází z objetí, takže se svým novým svetrem zažijete novou dimenzi intimity.

“Oděvy se přizpůsobují člověku… Na jejich uvázání si musí najít čas,” říkají designérky. Narnish jde na to sofistikovaně i co se týče barev. Šedivé ale i jasné pastelové tóny se tak objevují na topech, kabátech, kalhotách. Jejich cílovým zákazníkem je člověk, který dodá kusu látky ducha a je jedno zd-li to je 40-ti letá manažerka nebo 20-ti letá studentka. Díky univerzálnosti se věci prostě přizpůsobí. Značka Narnish od začátku nese v sobě vtipnou myšlenku oblečení, které je čisté jako plátno, ale přitom originální samo o sobě. Doufáme, že již brzy uvidíme modely značky Narnish nejenom na mole, ale i v publiku

APPART

O tom, jak se čím dál víc a víc dostává active wear anebo sporotvní styl do našich běžných dnů, jsme už psali v minulém článku tady. Tento trend je společný na celém světe a tak není žádným překvapením, že se dostal i do kolekcí světových návrhářských domů. Udělat ale celou značku postavenou na teplákovině chce trochu odvahy. A tu lidi v Appart rozhodně mají. Šaty, čepice, trika a tepláky. Ale ne ty s vytahanýma koleny, které se nosí na doma. Appart jsou výbornou lokální alternativou ke kultivované teplákovině, i když uznáváme, že toto slovní spojení zní poněkud zvláštně. A jestli vás zajímá jak to celé vypadá, sledujte jejich FB, dozvíte o nových kolekcích a speciálních akcích.

VERŠATYL

Kladická móda, která si zakladá na svojí ženskosti. Veršatyl by jsme neoznačili za trendy , ale budete se k těnto věcem rádi vracet, jako k oblíbeným kouskům v šatníku. Od roku 2012 je to alternativa pro mladé holky, které hladjí něco originálního, českého a z kvalitních materialů. Přesně to byla idea Markéty Šebelové a Kristýny Kottové. Vydařené kousky s krásným lemováním momentálně nelaznete v pražském Czech Labels and friends. Jako jiné značky i Veršatyl se stále vyvíjí, tak jsme zvědaví, u jaké cílové skupiny se jim nakonec podaří zakotvit.  

Pokud znáte další lokální nové značky, které stojí zato a my o nich zatím nevíme, budeme se těšit na vaše tipy! Určitě pište na silvia@fashion-map.cz, nech máme co objevovat 😉