I’m feeling BLUE (PAPER)

Nepopíráme význam “klasických” módních časopisů a vydavatelství, jenom máme rádi různorodost.  A tu právě independent časopisy poskytují. I-D, jeden z nejstarších, na nás mrká z Británie už více než 30 let. V zahraničí mají nezávislé magazíny dlouhou tradici a teď jich po celém světě vzniká tolik, jako v Čechách fashion stránek a blogů (na místě je jistý druh sebeironie-ano my víme.. :)).
Bylo načase, aby se něco kromě dalšího fashion blogu začalo pomalu dít i u nás. Nasvedčovaly tomu taky knihy jako Kmeny nebo nové online magazíny (například portál MDLS vyprodukoval svůj virtuální časopis TADY) a také nákupní portály, které si uvědomují důležitost komunit. (Molo a jejich 11 Koček nebo magazín porálu ZOOT) .

Lokální scéna si žádá taky něco jiného ale přitom reflektujícího místní rozmanitý život a módu generace Y. Právě to jsme očekávali od BLUE PAPER. Novinový formát, recyklovaný papír, modrosivý tisk, krásné fotky, dvojjazyčnost a dostání zdarma, jsou určitě plusovými body. Launchovat v dnešní době, kdy čtenost tisku jde stále níž a níž (pokud jste na čísla, info TADY), je odvážnější krok, než si vůbec může někdo myslet. To taky vysvětluje biannualnost nebo semiannualnost (čtěte 2krát do roka nebo více) většiny magazínů podobného typu. Inidependent, tedy nezávislé magazíny, jsou jiné nejen svým mimomainstreamovým obsahem.

“Blue paper bude vycházet dvakrát do roka, věnuje se primárně módě (jak české tak i zahraniční) architektuře, umění a designu. Budem dávat prostor novým vycházejícím návrhářům, umělcům a fotografům. Třetí vydání bude speciál, vyjde v letě a bude věnované výhradně Prague Mercedes Fashion Weekendu. Představení programu a zúčastněným návrhářům”
 dodává nový krativní ředitel MBPFW Lukáš Loskot

Na Blue Paper nás baví jeho grafická originálnost a taky úroveň fotky. V jeho prvním vydání se dozvíte něco o mladém slibném návrháři Antonínovi Šimonovi, detailní rozhovor s Martinou Špetlovou (no pak mimo jiné kde všudy ukládá Andrea Běhounková, šéfredaktorka ELLE své boty. Vážně! 😀 

Stane se jednou pro Čechy BLUE PAPER ikonickým stejně jako I-D nebo si alespoň nalezne své místo jako slovenský Inspire? Jestli to bude skutečně magazín, který bude rozvíjet a podněcovat nové věci, opisovat to nejlepší z domácí scény a profilovat nové spektrum čtenářů, to se uvidí, až časem.

Vydávat časopis, dostat ho mezi lidi, do kaváren (a dát mu tím pádem možnost mít na tak pečlivě vybraných coverech kolečka od ranního kafe) je pro projekt velikou výzvou. (BUT we think Pink) a proto přejeme BLUE PAPER, ať se daří. Těšíme se na jejich release party (TADY) a také na další čísla! 

PS: BLUE PAPER seženete v designshopech, hotelech a vybraných restauracích. např. DOX, Dvorak Sec, Cafe Cafe, Bugsy’s, Ambiete, Simple Concept Store, Ingredients… 

Podobné texty

#BRANDLOVEㅣBODE: značka, která získala srdce Harryho Stylese

S novým rokem spouštíme také novou sérii #BRANDFOLIO, ve...

Rina Sawayana – star roku 2023, která září i letos

Japonská zpěvačka, modelka a nyní i herečka Rina Sawayama...

MÓDNÍ VĚŠTBA aneb co bylo a co bude: trendy pro rok 2024

Rok se s rokem sešel a módní svět zažívá...

Zimní Dr. Martens vás v mrazech zahřejí

Dr. Martens s vniřní stélkou v podobě umělého kožichu...
Předchozí článek
Další článek