Chcete milion?
Druhý největší prodejce oblečení na světě, skandinávský gigant H&M vyhlásil grant na podporu udržitelnosti. Jedná se o částku 1.000.000 EUR, která bude rozdělena mezi projekty, které vybere porota složená z profesorů, vedení společnosti, šéfredaktorky italského Vogue Francy Sozzani nebo modelky Amber Valetty. Pokud tedy máte převratný nápad, jak učinit fast fashion udržitelnější, neváhejte se přihlásit. Deadline je na konci října a odměna je lákavá. Jestli jde řetězci opravdu o ochranu prostředí, nebo se jedná o marketingový tah, si můžeme jen tipovat. Podrobnosti o celém projektu pak najdete zde.
Zelená pro Nike?
U velkých společností ještě zůstaneme a taktéž u udržitelnosti, která je teď tématem číslo jedna. Nike se stalo podle průzkumu společnosti Morgan Stanley nejudržitelnější severoamerickou značkou. Kritéria se týkala hospodaření s vodou, nakládání s odpady a využívání přírodních zdrojů, ale třeba i zdrojů lidských. Hodnotilo se však jen podle informací zveřejňovaných samotnými společnostmi, proto je třeba brát výsledek s rezervou, ale doufat, že i ve fast fashion se blýská na lepší časy.
Nejlepší módní školy
Žebříčky jsou tu na všechno, proto zákonitě musel přijít i ten, který přináší přehled nejprestižnějších módních škol. Portál Bussiness of Fashion hodnotil jednotlivé školy podle tří základních kritérií, a to -celkový vliv, zkušenosti získané při studiu a v neposlední řadě také uplatnění absolventů v rámci módního byznysu. Žebříček je rozdělen na dvě části – bakalářské a magisterské programy. Vedle tradičních institucí jako Central Saint Martins College of Art and Design se však překvapivě na předních pozicích objevila i méně známá jména jako Kingston University poblíž Londýna nebo americká Philadelphia University. Vzdělání je jistě skvělým startem, ale nezapomínejme, že fashion byznys má i spoustu velkých jmen, jejichž nositelé se bez něj obešli. Miuccia Prada je příkladem za všechny. Celý žebříček si pak můžete prohlédnout tady.
Chyba nebo záměr?
Pamatujete na chybku Marca Jacobse, která vyvolala v instagramovém světě vlnu pozdvižení? Před pár měsíci omylem sdílel své nahé hýždě a vzápětí fotku ze sociální sítě smazal. Zjistil ale, že ne všechny reakce byly negativní a vzhledem k tomu, že nahota a sex stále prodávají, rozhodl se pro strategický marketingový tah a jednoduše vytvořil trička s nápisem připomínajícím onu “nehodu“. Co je na něm napsáno se dozvíte zde.
A na závěr jeden módní výstřelek milované i nenáviděné Miley Cyrus, jejíž kostýmy poslední dobou více odhalují, než zakrývají. Jak a proč se vymódila ikona, která k naší radosti oznámila již rok na veganské stravě, na show Jimmyho Kimmela, si můžete prohlédnout tady.
Pro tento týden máme vyčerpáno, ale už teď se těšíme, co přinese ten další! 😉