Technika a móda ruku v ruce!

Fashionreport.cz

Internetový obchod Zoot.cz se rozhodl zjistit více o tom, jak se ve větších českých městech zajímáme o módu, co je pro nás luxusní značka, nebo kolik jsme schopni utratit za kousek vyrobený v lokálních vodách. Zajímavostí byly odpovědi napříč regiony. V Brně znali více Liběnu Rochovou, v ostatních městech uváděli respondenti z českých návrhářů třeba Blanku Matragi. Jak Češi odpovídali na dotazy ohledně módních událostí a co si vůbec představují pod pojmem autorská móda, naleznete v kompletním průzkumu na fashionreport.cz.

České vlaštovky

Odivi, Chatty, Leeda, Alex Monhart, Stinak nebo Lukáš Macháček reprezentovali mladou scénu tuzemských značek. V panelové diskuzi mladí designéři prozradili to, že tváře kampaní nejsou jen modelky, ale osobnosti, jež si pečlivě vybírají nebo dokonce znají. Vladimír Staněk se pochlubil expandem do New Yorku, Leeda zase prodává v Anglii nebo Řecku. Mimo jiné se probíraly výhody kamenných prodejen a eshopů. Lucie Kutálková poodkryla nastavování cen zboží, ostatní zase o tom, že je dobré být neustále online a pro postovaní příspěvků na instagram, facebook nebo snapchat je dobré mít člověka nebo celý tým.

“Glokální“ firma

Kořeny v Československu, ale známá po celém světě. Baťa se může pyšnit 5700 obchody v 90 zemích světa a milionem zákazníků denně. 30 000 pracovníků a několik řídících center po celé zeměkouli. Tiago Solca se podělil o základní čísla a vysvětlil, že se tvoří globální kolekce a pak kolekce pro jednotlivé země uzpůsobené zákazníkům v tom daném regionu.

Ukrajinská fashion princezna

Daria Shapovalová, kromě situaci na ukrajinské fashion scéně, představila agenturu a prodejní platformu More Dash, která zastupuje nadějné designéry východní Evropy a prodává je do celého světa. Připomněla, že ne jen Kiev je schopný svých módních akcí, ale i Oděsa má své Fashion Days.

Pro jednoho zbytek, pro jiného materiál

Co takhle nevyhazovat zbytky do koše, ale zkusit z nich vyrobit ještě něco designového? Firma Contiqua tak funguje. Začali se šperky ze zbytků z výroby dopravních značek a pokračovali přes zbytky z klavírů Petrof. Myšlenka přátelská k přířodě, odmítajcí plýtvání materiály a tým designérů, kteří si dokáží poradit i z omezeným množstvím pracovní hmoty. V současné době si můžete svítidla z dopravních značek prohlédnout dokonce v českém pavilónu na Expo v Miláně.

Budoucnost v Youtube?

A Cup of Style, Teri Blitzen, nebo Danny Rose Fashion. Martinu z Danny Rose znáte z jejího pravidelního psaní o „bio životě“  například tady – když ne, mrkněte na její výzvu, jak zkouší žít udržitelným způsobem. Spolu s ostatními holkami je to zároveň jedna z nejúspěšnějších blogerek a vlogerek v Česku, které jsou si schopné svými blogy vydělávat nebo spolupracovat s firmami formou barterů, i když podle jejich slov ještě není blogování na takové úrovni jako ve světě, aby se jím uživily. Holky mají přehled o tom, kdo a v jakých věkových kategoriích je sleduje. Všechny se shodly na tom, že ve videích je velký potenciál a oblíbenost youtube kanálů s lifestylovým nebo módním obsahem stoupá. Například odběratelé A Cup Of Style si prý zvykli dokonce na tzv. “snídaňová videa“, kdy se bez příspěvků svých oblíbenkyň ráno ani pořádně nenají, blogerky proto zveřejňují videa už v šest hodin, aby své followery uspokojily.

3D a nositelné technologie

Že mají pokrok a technologie své místo ve fashion světě taky dokazuje projekt Moniky Vaverové a Be3D, kdy se 3D tisk dostává i o tvorby oděvů a kostýmů. Celý proces je ale docela složitý a chce svůj čas. Výsledky ale můžete viět i vy už třetího října na 3D Print Fashion Show.

Techničtější část publika si přišla na své při rozhovoru o wearables, neboli nositelných přístrojích, které prý vlastní 4% Čechů. U nás je uvidíte spíše na geecích, kteří si potrpí na technické novinky, ale s vyměnitelnými pásky se například chytré hodinky stávají funkčním doplňkem, mající obrovský potenciál do budoucna.

Pár témat nám z prvního dne pražského fashion weeku ještě zůstalo. Určitě se vrátíme ke start-upům a k tomu, jak získat investora pro svůj projekt. Ještě předtím, než se za půl roku dočkáme třetího pokračování FashionTech konference. Užívejte týden a připravte se na podzimní kolekce. 🙂 

Podobné texty

#BRANDLOVEㅣBODE: značka, která získala srdce Harryho Stylese

S novým rokem spouštíme také novou sérii #BRANDFOLIO, ve...

Rina Sawayana – star roku 2023, která září i letos

Japonská zpěvačka, modelka a nyní i herečka Rina Sawayama...

MÓDNÍ VĚŠTBA aneb co bylo a co bude: trendy pro rok 2024

Rok se s rokem sešel a módní svět zažívá...

Zimní Dr. Martens vás v mrazech zahřejí

Dr. Martens s vniřní stélkou v podobě umělého kožichu...