LETEM FASHION SVĚTEM #7

“Cool” Wang

Jméno Alexandra Wanga prostě táhne a zdá se, že “cool” je jeho nejčastější přípona. A co on na to? “Nerad o tom slově přemýšlím. Radši se zaměřuji na kontext, je to o tom oblečení, o životním prostředí nebo pohodlnosti, že o mně lidé takhle uvažují?” I další zajímavosti jsme se dozvěděli během talku pořádaného Wall Street Journal. Například, že když nastupoval do firmy Balenciaga, jediná instrukce, kterou obdržel byla: “Vím, že tuhle práci dokážeš dělat.” A tak se i stalo. Sláva mu však nestoupla do hlavy, vždy se snažil přistupovat k práci jako “no-name” designér, který nervózně očekává své uvedení na scénu a první kritiky. To ostatně potvrzují i jeho zhodnocující slova o současném stavu módního průmyslu: “Nemyslím si, že jsme už dosáhli dokonalosti, ale učíme se.” 

Zajímá vás o co dalšího se Wang podělil? Dočtete se zde: http://fashionista.com/2015/04/alexander-wang-ryan-korban-wsj

 

Nový forecaster na scéně – Google

Zkraje týdne byl vydán přelomový report o trendech nadcházejícího jara předznamenávající konec normcoru a string bikin. Očekává se svět zahalený tylovými sukýnkami, které jen občas prohodíme s joggingovými kalhoty. Mnohem zajímavější než samotné výsledky je metodika celého zkoumání. Google odchytával zmínky o specifických trendech, jak byly zadávány do vyhledávače v posledních 3 letech. Tímto způsobem dokázal nejen zachytit zájmy skutečných zákazníků, ale také sledovat šíření trendů po jednotlivých regionech v reálném čase. Občas byly výsledky překvapivé, třeba slyšeli jste už o zoo jeans? Zdá se, že to byl jeden z trendů 2012. Projekt je teprve v plenkách a umožňuje pouze vhled do velmi blízké budoucnosti, už teď se ale zdá, že nám tu roste velmi užitečný nástroj pro předpovídání trendů (pokud to zrovna neberete tak, že Google znovu rozšířil oblast svého “šmírování”).

Celá analýza k nahlédnutí zde: http://think.storage.googleapis.com/docs/google-fashion-trends-report-spring2015.pdf

 

Kloboukový víkend v Kentucky

Dostihové závody a extravagantní kloboučnické experimenty už tak nějak přirozeně patří k sobě. Derby v Kentucky je královnou tohoto spojení. Oficiální stránky dostihů nabízejí kromě informací o jezdcích i tipy, jak se obléknout a jaké trendy budou konkrétnímu ročníku vládnout. Šéfredaktoři módních časopisů (včetně Vogue) jsou stálými účastníky a soutěže typu “Hat Parade” rozhodně nejsou výjimkou. Nejeden si tu tak může připadat jako Alenka v říši divů, ostatně přesvědčit se můžete sami v několika galeriích tohoto dostihového streetstylu.

http://www.vogue.com/slideshow/13257879/best-2015-kentucky-derby-street-style/?mbid=social_facebook#1

http://www.kentuckyderby.com/news/photos/fashion

http://www.dailymail.co.uk/news/article-3065505/Ashley-Judd-woman-narrate-opening-NBC-s-Kentucky-Derby-coverage-began-broadcast-2001.html

EU v boji proti toxické kůži

80 – 85 % celosvětové produkce kůže využívá pro výrobu toxický šestivazný chrom. Dělníci v koželužnách jsou tak ohroženi rakovinou, dýchacími obtížemi a pochopitelně i všemožnými vážnými onemocněními kůže. Většina těchto dílen se nachází “kdesi” v Bangladéši, a jelikož lidská lhostejnost je často nekonečná, tento problém se dlouho nechával stranou. Možná můžeme říct “naštěstí” se ukázalo, že onen chrom není tak úplně nezávadný ani pro konečné spotřebitele a tady už se EU rozhodla zasáhnout a od 1. května prodej těchto výrobků zakázala. Tento krok ještě podpoří kampaní “Change Your Shoes”, která bude informovat spotřebitele o výrobních podmínkách. Konečně!

Více informací na oficiálním webu nevládní organizace NaZemi, která pro EU bude kampaň zprostředkovávat pro Českou republiku: http://www.nazemi.cz/budou-kozene-boty-konecne-zdravotne-nezavadne-eu-zakaze-prodej-kuze-s-sestivaznym-chromem

Surf’s Up!

Kuriózních novinek jsme tu za těch 7 týdnů měli mnoho a tato se mezi ně hrdě řadí. Quiksilver uvádí na japonský trh řadu “wetsuits”, business obleků, které se vám nejen v dešti nepromočí, ale s chutí se v nich rovnou můžete vrhnout do vln. “Zabere tolik času na sebe navléknout neopren a pak ho zase sundávat! Jak se mění váš životní styl, máte stále méně času na surfing. Náš produkt je řešením tohoto problému,” dodává brand manager Quiksilveru Shin Kimitsuka. Takže pánové, pokud jste si už dlouho lámali hlavu s efektivním využitím obědové pauzy, go ahead 😉

Oficiální spot tu: https://www.youtube.com/watch?v=UutiBRDxJ0U

+      jedno making of tady: https://www.youtube.com/watch?v=0d1oDResoOo

 

Novinkový průvodce je za námi, tak zase za týden 🙂 

Podobné texty

#BRANDLOVEㅣBODE: značka, která získala srdce Harryho Stylese

S novým rokem spouštíme také novou sérii #BRANDFOLIO, ve...

Rina Sawayana – star roku 2023, která září i letos

Japonská zpěvačka, modelka a nyní i herečka Rina Sawayama...

MÓDNÍ VĚŠTBA aneb co bylo a co bude: trendy pro rok 2024

Rok se s rokem sešel a módní svět zažívá...

Zimní Dr. Martens vás v mrazech zahřejí

Dr. Martens s vniřní stélkou v podobě umělého kožichu...