Otevřená skříň Fridy Kahlo
Díla Fridy Kahlo vtrhla do newyorské Botanické zahrady a s tím se rázem i život, styl a filozofie této mexické malířky dostává do popředí. A troufáme si tvrdit, že i mezi zásadní témata tohoto týdne. Co zaujalo nás? Samozřejmě šatník! Ten pro veřejnost v nové podobě odhalila japonská fotografka Ishiuchi Miyako. V jejích snímcích je mezi tkaninou zachycena touha po životě, vyrovnávání se s handicapem, národní hrdost i chuť po nových zážitcích, lásce a moci. Při otázce, co z Fridina šatníku Ischiuchi učarovalo nejvíc, se umělkyně nemusela dlouho rozmýšlet, „Její boty! Skutečně mě zasáhly, protože měla každou nohu jinak dlouhou a musela tak nosit boty na objednávku. Hned jsem si pomyslela, že jsou nádherné a musela jsem je všechny vyfotit.“
Pro další info si můžete přečíst rozhovor tu: http://i-d.vice.com/en_gb/article/unlocking-the-secrets-of-the-sealed-room-in-frida-kahlos-blue-house nebo rovnou zajít do galerie Michaela Hoppena, kdybyste měli cestu kolem 😉
Současné Fridy
Se zájmem o Fridu Kahlo se vrátil i jeden z jejích oblíbených trendů – květinové čelenky. Původně vyjadřovaly společenský statut během slavností a ceremoniálů nebo byl použitý druh bylinek osobním statementem majitelky. S industrializací to byl únik do přírody a pocit splynutí s ní, co dodávalo květinovým čelenkám na energii. Vogue nyní vytvořil ucelenou galerii, která mapuje tento trend od počátků, přes právě Fridu až po moderní ikony typu Kate Moss. Krásná práce.
http://www.vogue.com/13261370/flower-crowns-hair-frida-kahlo-kate-moss
Má se bát retail o budoucnost?
Podle statistik ano. Dlouhodobě se ukazuje, že ačkoliv je fenomén fast fashion pumpující touhy spotřebitelů výrazným fenoménem dnešní doby, čísla hovoří spíše o poklesu tržeb retailových oděvnických firem. Současná generace je viděna jako závislá na slevách a promo akcích a oblečení v plné ceně nenakupuje, protože zkrátka nemusí. Hlavním faktorem ale budou pravděpodobně investice do jiných odvětví, stejně to vidí i finanční ředitelky z Macy – Karen Hoguet: „Myslím, že součástí toho je, že si lidé zkrátka kupují jiné věci jako elektroniku, kabelové služby, Netflix a podobně. Svoje dolary utrácejí více v odvětvích, která nepokrýváme.“ Tato skupina 20 až 30 letých už je blízko ataku baby boomers jakožto hlavní spotřebitelské skupiny, jaké jsou tedy další prognózy pro byznys? Čtěte zde: http://www.businessinsider.com/consumers-spending-less-on-apparel-2015-5
Dětští pracovníci v high fashion reklamách
Brazilská pobočka reklamní agentury TBWA a Lew‘/Lara má tento týden na svědomí zajímavý počin. Do stylizovaných reklam, které byste na první pohled přičítali luxusním oděvním brandům, zakomponovali vykukující dětské pracovníky. Tím vizualizují problém, dětské práce, která se často za hotovými oděvy skrývá. Dětské obličejíky a ruce vykukující z pruhovaných triček a šatů jsou něčím, co ani při sebevětší snaze nelze přehlédnout.
Podívejte se sami tu: http://creativity-online.com/work/save-the-children-imprisoned-children/41659
Kabelka? Ne, jedině Lay’s
Perlička závěrem: Lay’s přichází s novou personalizační kampaní, při které byste hned měli mít chuť odhodit své běžné doplňky a hrdě si vykračovat s pytlíkem chipsů. V čem to spočívá? Obaly jsou ze speciální látky citlivé na UV záření, ve venkovních prostorách tak mění barvu a vynořují se nové motivy, tady se i fashion může přiučit 😉 prvních 10 000 šťastlivců bude i balení s vlastní fotkou. A to už se vyplatí!
První návrhy zde: http://adage.com/article/cmo-strategy/lay-s-letting-people-design-bags/298567
Novinkám je pro dnešek konec, snad jsme vám vnukli nějakou tu inspiraci a budeme se těšit zase za týden 🙂