Najde si budoucnost české módy svou cestu? THE WAY!

Úplně nový projekt – reality show The Way, rozdá na svém konci ceny v hodnotě 1 000 0000 CZK. Nejenom na české poměry velice slušná motivace. Pro lokální designéry je to zároveň způsob, jak díky finanční injekci posunout svoji tvorbu na další level. Mezi tvářemi, které soutěží o výhru, najdete pro insidery známá jména. Pro ostatní jsou „nonames“ jako každý jiný. Na rozdíl od jiných soutěží se do této ale přihlásili opravdu ti nejlepší z nejlepších: Miro Sabo, Pavel Berky, Vladimír Staněk nebo Lay Sedláková. Tak trochu se nám zdá, že se přihlásili přesně ti, kteří to s existencí v módním byznysu myslí opravdu vážně.

 

Z ucelených přehlídek do komerční telky

Spojení nákupního centra, kde si běžíte pro nová trička v sezónních výprodejích, a lokální módy, kterou tvoří mladí návrháři, působí na první a možná i druhý pohled jako oxymóron. Možná právě o to více nás soutěž zaujala. V našich poměrech se nestává často, že by byl na tuzemskou tvorbu přenechán rozpočet velkých firem, nebo že by návrhářské soutěže byly komunikované masovými médii jako je TV Óčko. Je možné , že zájem nákupního centra a celoplošných médií nastiňují nějaký budoucí trend a tím i lepší časy pro lokální fashion komunitu? Uvidíme jak a kdo zvítězí. Jméno budeme znát už na začátku léta!

Možná se nacházíme ještě daleko od dob, kdy si každý měsíc místo řetězce půjdeme koupit kousek sezónního oblečení od lokálního designéra. A možná vůbec ne. Centrum Chodov není totiž jediné, které vnímá lokální módní průmysl jako zajímavý artikl. Zda se jedná jenom o marketingový výstřel nebo o promyšlený tah ukáže nová část výše zmíněného obchodího centra nazvaná The Designer Gallery. V ní by se měla vítězná kolekce objevit. A nejen to. Delší dobu se říká, že s novou částí se otevře největší designový prostor v Čechách vůbec.

The Way je rozhodně zajímavým a u nás netradičním projektem. I když v zahraničí se podobných soutěží účastnilo hodně mladých talentů. Zda-li je pro lokální návrháře hodné vykročit z nastylovaných mol do komerčního programu je na uvážení každého z nich. Pro nás ve Fashion MAP však The Way a designéři do soutěže zapojení znamenají novou éru. Tu, která si nehraje na něco lepšího, ale bere fashion produkci jako součást života a byznysu. Pokud se skrze pár dílů reality show začnou o lokální módu zajímat stovky nových zákazníků a vznikne nová, udržitelná kolekce, má to rozhodně smysl. Komercionalizace může být elitářskému chápání módního průmyslu u nás proti srsti, ale skrze mainstream může být zároveň vzdělávána část populace, která ani neví, že by o něčem podobném kdy chtěla vědět a zajímá jí to. Zda-li bude The Way pomyslným „prasknutím“ naši sociální fashion bubliny nevíme, ale rozhodně se budeme dívat na každý díl, abychom to zjistili.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Podobné texty

#BRANDLOVEㅣBODE: značka, která získala srdce Harryho Stylese

S novým rokem spouštíme také novou sérii #BRANDFOLIO, ve...

Rina Sawayana – star roku 2023, která září i letos

Japonská zpěvačka, modelka a nyní i herečka Rina Sawayama...

MÓDNÍ VĚŠTBA aneb co bylo a co bude: trendy pro rok 2024

Rok se s rokem sešel a módní svět zažívá...

Zimní Dr. Martens vás v mrazech zahřejí

Dr. Martens s vniřní stélkou v podobě umělého kožichu...