NEJIKONIČTĚJŠÍ POZVÁNKY NA MÓDNÍ PŘEHLÍDKY

Když jsme poprvé viděli Harryho Pottera, jak dostává obálku s pozvánkou ke studiu v Bradavicích, přesně v takovou obálku jsme doufali pokaždé, když zazvonil pošťák. Po zhlédnutí první fashion show a po zamilování se do prvního páru bot a šatů však místo kouzelné školy přišla jiná touha – dostat se na přehlídku vysněné módní značky. Ale přiznejme si, jen obálka s psaníčkem by byla celkem nuda, ne? Tak si pojďme ukázat ty nejzajímavější, nejkreativnější a nejšílenější pozvánky, jaké módní domy kdy vytvořily.

BALENCIAGA: LUXUSNÍ CHAOS

Balenciaga je mistrem v bourání hranic mezi módou, technologií a sociální kritikou. Jejich pozvánky nikdy nejsou obyčejné – jak vypadá balanc mezi geniálním marketingem a absurdním uměním?

Rozbité iPhony

Na přehlídku podzim/zima 2022 Balenciaga rozeslala hostům staré iPhony 6s s prasklými displeji. Telefony byly nefunkční, ale na jejich zadní straně byla personalizovaná zpráva: „Toto je autentický artefakt z roku 2022.“ Tato pozvánka byla nejen odkazem na závislost na technologiích, ale i ironickým komentářem na rychle zastarávající hodnotu luxusních produktů.

Zdroj: Daily Mail
Zdroj: Daily Mail

Ztracené peněženky a účtenky

Balenciaga si ráda pohrává s realitou – jednou z nejbizarnějších pozvánek byla falešně ztracená peněženka. Jindy značka hostům poslala účtenky z butiku, na kterých byl vytištěn nejen datum přehlídky, ale i QR kód pro digitální prezentaci a plný text legendární písně Édith Piaf La Vie En Rose.

MAISON MARGIELA: TAJEMNÝ SVĚT KONCEPTUÁLNÍ MÓDY

Maison Margiela je synonymem pro avantgardu a konceptuální přístup k módě. A pokud jde o jejich pozvánky, i ty jsou stejně hravé a zároveň minimalistické jako jejich kolekce.

Talíře, masky a baterky

V roce 2006 značka hostům poslala místo klasické obálky porcelánový talířek s vytištěnými detaily přehlídky. Tato pozvánka odkazovala na téma jídla a dekadence, které se odráželo v celé kolekci.

Zdroj: OnOther Magazine

O šest let později, v roce 2012, Margiela přišla s dalším nápadem – místo papírové pozvánky obdrželi hosté maličkou baterku. Pokud s ní posvítili na zeď, objevil se na ní text s informacemi o show. Tento interaktivní a téměř špionážní prvek dokonale vystihoval tajemnou povahu značky.

Zapečetěné masky

Margiela je také známý pro svou anonymitu, což se odrazilo i v pozvánkách. Na jednu z přehlídek totiž hosté obdrželi bílé masky, které byly zapečetěné v obálkách, jako by šlo o tajnou identitu. Tak nasaďte masku a račte vstoupit do světa Maison Margiely!

DIESEL: SEX, PROVOKACE A REBELIE

Diesel pod vedením kreativního ředitele Glenna Martense znovu získal status rebela módního průmyslu – a jejich pozvánky jsou stejně provokativní jako jejich kolekce. O kariéře Glenna si můžete počíst zde.

Kondomy a buttplugy

Na přehlídku podzim/zima 2023 Diesel rozeslal hostům kondomy ve spolupráci s Durexem. Bylo to nejen vtipné, ale i marketingově geniální – Diesel tím zdůraznil svou drzou a sexuálně otevřenou estetiku.

Zdroj: Tush magazine

A pak přišla přehlídka jaro/léto 2023, kde hosté obdrželi modrý skleněný buttplug. Tento tah nejenže upoutal obrovskou mediální pozornost, ale také znovu potvrdil, že Diesel se nebojí šokovat.

Zdroj: Hypebeast

JACQUEMUS: POZVÁNKY K NAKOUSNUTÍ

Jacquemus je mistr marketingu a jeho pozvánky jsou toho důkazem. Nepoukazují jen na samotnou kolekci, ale schovávají v sobě originalitu a šmrnc – stejně jako samotná značka.

Těstoviny a máslový toast

V roce 2023 značka poslala hostům balení těstovin s vyraženým logem Jacquemus. O rok dříve se hosté dočkali zlatavého toastu s máslem a nožem, samozřejmě také opatřeným brandingem. V roce 2019 jste byli ke zhlédnutí kolekce podzim/zima pozváni kváskovým chlebem s ručně psaným vzkazem s informacemi o přehlídce.

Zdroj: Jacquemus
Zdroj: Culted

CO PŘIJDE DÁL?

Jedno je jasné – dnes už nestačí jen skvělá kolekce. Módní domy musí zaujmout ještě předtím, než se rozsvítí světla přehlídkového mola. Od technologií přes jídlo až po provokativní předměty, pozvánky se staly samostatnou uměleckou disciplínou.

Co bude dál? Hologramy? 3D tištěné objekty? Nebo snad pozvánky, které budou reagovat na dotek a měnit svůj vzhled? Jedno je jisté – móda není, nikdy nebyla a pravděpodobně nikdy nebude jen o oblečení. Je to komplexní zážitek, který začíná už v momentě, kdy vám do ruky přistane ta vysněná pozvánka.

A my se ptáme: o jaké pozvánce sníte vy před spaním?

Tuhle otázku jsem položila i holkám z naší redakce a tady jsou jejich odpovědi:

Andrea: „Vždycky se těším na Jacquemus a Bottega Veneta.“

Magda: „Maison Margiela Artisanal, Rick Owens a Schiaparelli Haute Couture.“

Josefína: „Jean Paul Gaultier, Robert Wun nebo Iris Van Herpen.“

A nakonec můj Roman Empire? Rozhodně přehlídky Maison Margiela Artisanal a pánské Louis Vuitton. A kéž bych se mohla narodit o pár let dříve a zažít show v režii Alexandera McQueena nebo Vivienne Westwood.

Podobné texty

Jonathan Anderson: jméno, které stojí za novou érou Loewe

Jonathan Anderson je muž kontrastů – tichý introvert, jehož...

Ukrajinská značka KSENIASCHNAIDER: Provokuje a boří hranice mezi realitou a digitálním světem

Think Inside the Box. Motto nejnovější kolekce ukrajinské značky KSENIASCHNAIDER...

Vlna nového začátku. Ve Zlíně se chystá další ročník Fashion Eventu Dotek.

Již potřinácté ovládne Zlín módní akce Fashion Event Dotek....