Módní designérka Radka Sirková známá ze svého působení ve značce CHATTY – představila svou, v podstatě debutovou, ready – to – wear kolekci. K té ji inspirovalo téměř dvacetileté působení v branži a pečlivé naslouchání potřebám a tužbám klientů. Během své kariéry hledala cestu, která je v oblékání zásadní pro ni a i ta se, s estetikou jí vlastní, odráží v aktuální řadě. Na první pohled patrná symbióza mezi téměř pánským tvaroslovím s jemnými ženskými siluetami a prvky odkazujícími na grafickou podobu nové značky “Radka Sirková” je patrná napříč kolekcí.
Kolekce byla představena 23. října 2024 v Praze a je oslavou oblékání. Jde o šaty do každodenní městské džungle, se kterou každý den pomyslně bojujeme. Jde o kolekci vytvořenou tak, aby svou nositelku doplnila kdykoli a téměř v jakékoli předvídatelné situaci. Sirková kolekci představila v kampusu WPP za podpory značky L’Oréal. Přidala se tak ke skupině designérů, kteří hledají cesty, jak vlastní autorskou módu prezentovat samostatně za podpory partnera a bez nároku na ústupky dalším platformám.
“I když je slovo “praktický” většinou spojované s něčím esteticky slabším, byl pro mě právě komfort a jakási praktičnost velmi zásadní. Proto jsou v kolekci zastoupené udržitelné, ale přitom stále luxusní materiály jako samet, vlna, denim nebo recyklovaný nylon. Možná to bude znít jako klišé, ale současně jde i o oslavu ženství ve všech podobách. Podařilo se mi sestavit skvělý tým, který stojí za kolekcí a novou značkou společně se mnou a jsou její nedílnou součástí”, říká Radka Sirková.
Kolekci vynesly nejen modelky, ale i další ženy, které si designérka zvolila jako ambasadorky večera. Nechyběla tak třeba grafická designérka Zuzana Lednická, mimo jiné tvůrkyně nové vizuální identity značky Radka Sirková, influencerky Karolína Kabelka nebo Šárka Švastalová a další.
Foto: Ivan Kašša